Onkos muiden päiväkodissa yli 4v vain välikausihousut ja takki muodissa?

• Viestiketjun aloittaja Viestiketjun aloittaja "anne"
  • Ensimmäinen viesti Ensimmäinen viesti
A

"anne"

Vieras
Lapsi meinasi joutua kiusatuksi kun olin niin tyhmä että ostin vielä 4v välikausihaalarin keväällä ei enää suostunut sitä pitämään koska kaikilla oli housut ja takki ja vk-haalaria pidettiin liian vauvamaisena muiden lasten mielestä. Onkos muilla 4-6v housut ja takki?

Varmaan molempia on mutta enemmän kyllä takkia+housuja. Mulla itselläni on nyt hieman alle 4v tyttö ja koskahan hänellä mahtoi viimeksi olla haalari... ehkä 2-vuotiaana, koossa 92cm.

Housut ja takki olleet koosta 86cm lähtien. Kolmoselle kokeeksi ostin 92cm haalarin (ei tosin ollut silloin vielä päiväkodissa). Muodista tai kiusaamisista en tiedä, käytännöllisemmät noin. Enemmän tuolla 2-osaisia yhdistelmiä näkee kuin haalareita muillakin.

Toppahaalaria ovat käyttäneet siihen asti kun ovat halunneet tai mikä on hyvältä tuntunut. Tyttö lopetti haalarin käytön 5v ikäisenä, poika käytti sitä eskarissa ja satunnaisesti vielä ekallakin.

Meidän lapsi oli 4 v:nä ainoa yli 3 v, jolla oli haalari. Ei tietääkseni kiusattu, mutta oli itse päätellyt, että haalari on vauvojen vaate 2-osainen isojen. Itkulla haalari puettiin. Nyt ostin suosiolla 2 osaisen, kun haalari jäi pieneksi

Meillä oli viellä syksyllä reilu 4v:llä haalari. Se jäi pieneksi niin ostin takin ja housut. Ei kukaan kiusannut ja näytti vanhemmillakin lapsilla olevan haalarit (joillain)

Nyt viisi vuotiaalle tilasin talveksi haalarin. Se on kuulema helppo pukea ja saa vetoketjun itse kiinni. Ei ole kiusattu ja monella on täällä muillakin. Koululainen piti 130cm asti haalaria koska se on nopea pukea välkälle. Nyt en enää löytänyt 146cm ja tilasin housut ja takin ensimmäistä kertaa. on siis tokaluokalla. Myöskään häntä ei ole kiusattu ja muillakin ekaluokkalaisilla on haalari nähty. Ei asuta maalla, vaan pienessä kaupungissa.

Tarhaan aina haalari. On helpompi pukea lapselle. Lisäksi jos lätäkössä pyörii, niin ei vesi niin helposti kastele. Jos vaatteista kiusataan, niin hoitajat ottanevat kyseiset lapset puhutteluun. Meillä oli yksi tällainen episodi viime syksynä ja tilanne hoidettiin puhumalla.

Haalari on niin paljon helpompi pukea itsekin. Takin vetoketju saattaa vielä osalle 5v aiheuttaa ongelmia.

En tajua miksi tällaisista täytyisi tehdä muotijuttuja, kun käytännöllisyys ja vaatteiden soveltuvuus ulkoleikkeihin tulisi olla tärkeimmät kriteerit lasten vaatteissa. Haalariin ei talvellakaan mene takin alle lunta.

Meilläpäin näkyy molempia, itse suosin haalaria, koska lapsen on se helpompi itse päälleen pukea.

Kovasti tuo nyt 4,5v lapsi viime vuonna kinusi päälleen takki + housut yhdistelmää, mutta muutamaa poikkeuskertaa lukuunottamatta sai tyytyä haalariin. Haalarit on hankittuna tulevillekin kausille ja myös seuraavan koon haalarit on jo kaapissa kasvua odottamassa.

Ekalle luokalle mennessä lapsi saa halutessaan kaksiosaiset, mutta tätä ennen suosin kyllä ns. arkikäyttöön sitä kokopukua.

Pojan ryhmä on 3-6v ja kaikilla on erilaisia asusteita ikään kattomatta. nkä oo kuullu kiusatun. Kyllä vaan on 4v hyvinkin vielä haalareita kun niitä on eskuillakin. En ole alkanu määräillä vaan lapsi on itse päättänyt haluaako haalarin vai yhdistelmän. Molempia käyttää. .

Viimeksi muokattu:
[QUOTE="vieras";28852631]Haalari on niin paljon helpompi pukea itsekin. Takin vetoketju saattaa vielä osalle 5v aiheuttaa ongelmia.

En tajua miksi tällaisista täytyisi tehdä muotijuttuja, kun käytännöllisyys ja vaatteiden soveltuvuus ulkoleikkeihin tulisi olla tärkeimmät kriteerit lasten vaatteissa. Haalariin ei talvellakaan mene takin alle lunta.[/QUOTE]

Ei menekään, mutta tässä ketjussa puhuttiin välikausivaatteista. Niissä monikin kokee sen 2-osaisen käytännöllisemmäksi.

Yhteistyössä