onkos kenellekkään laitettu kortisonia niveleen?

• Viestiketjun aloittaja Viestiketjun aloittaja keppälerttu
  • Ensimmäinen viesti Ensimmäinen viesti

keppälerttu

Tunnettu jäsen
02.08.2005
18 153
53
48
oikeesti, nyt tarttis apuja|O
mulle laitettiin viikko sit kyynärpäähän, golfkyynärpää on vaivannut..

eli pari kysymystä:

onko vielä viikon päästä normaalia et tuo tuntuu kipeältä, ja kuuluuko se jotenkin paranemiseen et hermot jumittaa enemmän kuin ennen, mulla kramppaa sormet ihan kokoajan.
lääkäri sanoi et se hermo mikä vaikutti noihin pikkurilliin ja nimettömään, ei vaikuta muihin sormiin, mut nyt mulla kramppaa keskisormikin|O

oon huomenna menossa naprapaatille, mut tänään on ollut taas tosi huono päivä, ni aattelinvaan kysellä..

Mulla on laitettu olkapäähän ja muutamia päiviä kesti tosi kova kipu, en saanut kättä liikutettua ollenkaan. Pientä kipua oli sitten vielä jonkin aikaa pahimman jälkeenkin..

eli omalla kokemuksella luulisin olevan normaalia jos viikon on kipeä.

mulla oli kans pistospäivä ja sitä seuraava, aika kovat kivut, mut sit helpotti, nyt on ollut lähinnä vain tuo pistoskohta kipeä.
mut kipu tuolla ranteessa ja sormissa on kovempi kuin kertaakaan tän 7kk aikana ku tää vaiva on ollut, ja noi krampit vaan pahenee päivä päivältä.

mut hyvä tietää et ei nyt ainakaan ihan omituisia vaivoja ole:D

Hei! Mulla on ennen ollut tosi pahoja, selittämättömiä nivelvaivoja. Esim. lasta keinuttaessa ulkona, olkapään nivel vain revähti ilman mitään syytä, käsi oli "käyttökelvoton" viikkoja. Tulehduskipulääkkeitä söin vuoden aikana niin paljon, että luulin joutuvani ennenaikaiseen hautaan niiden takia... :/ Sitten "löysin" omega-3 kalaöljykapselit, enkä ole ainuttakaan särkylääkettä ottanut niiden jälkeen!!! En tod. ole mikään viherpiiperö-tohtoritolosen orja, vaan suhtaudun erittäin kriittisesti oikeastaan kaikkeen. :D Mutta nuo kalaöljyt todella auttavat! Jos ne on päässeet loppumaan, niin huomaan parissa päivässä, että niveliä alkaa taas vihloa. Syön päivittäin yhden kapselin, myös nyt raskausaikana. Esim. Lysi Omega-3 Forte on hyvä. Kannattaa kokeilla!

Mulle pistettiin olkapäähän, ja kipu hävisi minuuteissa pistoksen jälkeen. Ei ollut mitään kipuja jälkeenpäinkään.

Varmaan se paraneminen riippuu vaivan laadusta sekä myös pistäjän taidoista. Parikin lääkäriä on sanonut mulle, että pistäjiä on monenlaisia. Samaa sanoo reumaa sairastava sukulainen.

Mulle pistettiin olkapäähän, ja kipu hävisi minuuteissa pistoksen jälkeen. Ei ollut mitään kipuja jälkeenpäinkään.

Varmaan se paraneminen riippuu vaivan laadusta sekä myös pistäjän taidoista. Parikin lääkäriä on sanonut mulle, että pistäjiä on monenlaisia. Samaa sanoo reumaa sairastava sukulainen.

Mulla kans näin. Käsi oli ihan käyttökelvoton ennen sitä, lekuri totesi että varmaan olkanivel tulehtunut ja tuikkasi kortisonipiikin.
Kipu hävisi samana päivänä, ja sitten oikein harmitti sairaslomailla pari viikkoa.

Olkapäähän ja kyynärpäähän juuri tenniskyynärpään vuoksi on laitettu. Olkapää oli aika kauan kipeä ja kyynärpäkin melkein enemmän kopeä kuin aiemmin.
Eikö sulle annettu jumppaliikkeitä käteesi fysioterapeutilla. Minä sain ja niistä apua ja tuli tukikyynärpäähän aluksi. Sairaslomalla en vioistani ollut. Ranteetkin leikattu ilman yhtään sairaslomaa.

Mulle laitettiin kortisonipiikki lonkkaan, oli hemmetin kipeä monta päivää, vähän parempi kaks päivää ja sit tuli kaikki samat kivut takaisin. Piikin laitto sattui sen verran, että ihan heti en uutta halua :(

Yhteistyössä