Onkos 10 vuotta paljon vai vähän?

• Viestiketjun aloittaja Viestiketjun aloittaja Fleur de la Cour
  • Ensimmäinen viesti Ensimmäinen viesti
F

Fleur de la Cour

Vieras
Kuulin tässä justiinsa kampaajalla, että hänkin on eronnut sitten, ollut 10 vuotta miehensä kanssa eikä ole todellakaan ainoa lähiaikoina eronnut joilla se 10 vuotta on maagisesti tullut täyteen. Itse aion juhlia 10-vuotishääpäivääni loppukesällä aivan umpirakastuneena mieheeni. Minusta tuo 10 vuotta on vaan hujahtanut yhtäkkiä, vaikka kaikkea on toki mahtunutkin 10 vuoteen. Ens viikolla menen miehen kanssa treffeillekin siltikin vaikka ollaan oltu jo 10 naimisissa ja yksissäkin jo sitäkin enemmän..

Alkuperäinen kirjoittaja Jonsered:
10 on vähän... :D

Seitsemän vuoden sykleinä ne kriisitkin kuulemma tulevat...

Hmm.. silloin kun meillä oli yhteistä taivalta 7 vuotta täynnä niin ei ehditty mitään kriisiä kehittää, remontoitiin taloa ja lapsi oli vuoden - parin vuoden ikäinen taapero. Seuraava seitsemän vuoden periodi on täynnä loppuvuodesta ja tällä hetkellä elellään hyvinkin seesteisesti. Väliin kyllä mahtuu montakin juttua, mutta yleensä seisotaan rinnakkain kriiseissä, ei vastakkain.

Minusta se riippuu, että minkäikäisiä ihmisiä tämä pariskunta on. Meillä tulee ensi helmikuussa 10v täyteen, ja olen edelleen korviani myöten rakastunu mieheeni. Ja ikää meillä on 26v. Mutta jos oltais 45v ja 10v yhdessä, niin se ei ole kovin paljoa se, mutta hyvä alku kuitenkin!

Totta, ei kaikilla ole tarvetta kehitellä kriisejä... :D

Voihan sitä tarvetta olla, mutta että se toistuis säännöllisesti aina 7 vuoden välein?? Tai ehkä toiset uskoo siihen ja sit onkin liitto 10 vuodessa läpikäyty kun annetaan kriisin tulla ja viedä mukanaan.

Alkuperäinen kirjoittaja harmailija:
Minusta se riippuu, että minkäikäisiä ihmisiä tämä pariskunta on. Meillä tulee ensi helmikuussa 10v täyteen, ja olen edelleen korviani myöten rakastunu mieheeni. Ja ikää meillä on 26v. Mutta jos oltais 45v ja 10v yhdessä, niin se ei ole kovin paljoa se, mutta hyvä alku kuitenkin!

Ihan samaa ikää kuin minäkin, että sillä mielellä mietin miks sitä nykyään kaikki luovuttaa?

Alkuperäinen kirjoittaja Vesper:

Voihan sitä tarvetta olla, mutta että se toistuis säännöllisesti aina 7 vuoden välein?? Tai ehkä toiset uskoo siihen ja sit onkin liitto 10 vuodessa läpikäyty kun annetaan kriisin tulla ja viedä mukanaan.

Väitetään, että seitsemän vuoden välein elämä ottaisi uuden suunnan, uuden alun. Sitä en tiedä, kuinka totta se on...

Mutta ei ole pakko fatalistisesti odottaa, että kohta se pukkaa kriisiä meillekin ja ero tulee... :D

Musta se on paljon.
Varsinkin jos on kymmenen vuotta jonku kanssa ja sitte vaihtaa.
Kymmenen vuotta "hukkaan".
Mun mies oli 10 vuotta edellisessä suhteessa.
Musta se on tosi paljon.Meillä tulee nyt 5 vuotta.

Alkuperäinen kirjoittaja harmailija:

Ihan samaa ikää kuin minäkin, että sillä mielellä mietin miks sitä nykyään kaikki luovuttaa?

Ei, meillä ei tarkoitustakaan luovuttaa! Tuntuu vaan, että kun tänä päivänä kaikki tehdään niin paljon helpommaksi, ja puolivalmiiksi ihmisten eteen, niin edes parisuhteeseen ei osata panostaa sitten tarpeeksi. Eikä kiinteää parisuhdetta ja keskinäistä luottamusta enää arvosteta samalla tavalla kun esim. meidän vanhempien nuoruudessa arvostettiin.

Väitetään, että seitsemän vuoden välein elämä ottaisi uuden suunnan, uuden alun. Sitä en tiedä, kuinka totta se on...

Mutta ei ole pakko fatalistisesti odottaa, että kohta se pukkaa kriisiä meillekin ja ero tulee... :D

Mä taidan olla niin nopea liikkeissäni sitten kun minun elämäni ottaa uusia suuntia vähän väliä joka puolelle.

Yhteistyössä