Onkohan vielä pitkäaikaisen toimeentulotukiasiakkaan mahdollista saada MLL lahjakorttia?? Itse en ole hakenut

• Viestiketjun aloittaja köyhä
  • Ensimmäinen viesti
Alkuperäinen kirjoittaja vieras :
Alkuperäinen kirjoittaja sef:
Alkuperäinen kirjoittaja vieras:
Alkuperäinen kirjoittaja ap:
pitäiskö pitkäaikasen sossun asiakkaan mennä vaikka töihin :) ihan tarpeeksi sunki eloa varmaan kustannettu.
Ehkä olen ihan syystä pitkäaikainen toimeentulotuen asiakas, ei tällainen tule mieleen, ennenkuin alat aukomaan päätäsi??
en kyllä keksi mitään syytä.
Kelpaako vaikka opiskelu ja yksinhuoltajuus?

Eli kun olet yh ja opiskelet päivät niin eipä siinä pahemmin enää tehdä illalla/viikonloppna duunia, kun pk ei suostu lasta niin paljon pitämään. Eikä kaikilla ole mummeja ja kummeja jotka voivat lasta viikonloppuisin hoitaa. Eikä se kyllä taitaisi enää olla edes sen lapsen etu.
Ei kelpaa, aina voi karsia menoja. Ja lapsistahan saa lapsilisää ja elatustukee.
Opintotuki 246?
Asumistuki 300?
Lapsilisä 150?
Elatustuki 140?

Yht: noin. 840?

Vuokra: 550?
Bussikortti: 50?

Jää: 240?

Ja tuollako rahalla pitää sitten elättää talous jossa 1+1 hlöä jopa 3 vuoden ajan?

Kyllä mä soisin tuossa kohtaa jo sen sossun luukulla käynnin pitkäaikaisesti, sillä eiköhän siellä paljon enempi lusmutkin ihmiset käy.

Vaikka lisäis sen lainan, niin pienet on tulot silti.

toinen vieras ;)
Alkuperäinen kirjoittaja huoh:
Alkuperäinen kirjoittaja m :
Alkuperäinen kirjoittaja ?:
pitäiskö pitkäaikasen sossun asiakkaan mennä vaikka töihin :) ihan tarpeeksi sunki eloa varmaan kustannettu.
Ehkä olen ihan syystä pitkäaikainen toimeentulotuen asiakas, ei tällainen tule mieleen, ennenkuin alat aukomaan päätäsi??
työkyvyttömyys?
No silloin pitäisi saada työkyvyttömyyseläkettä, jolla elää.
Ja sehän kattaakin aina ne elämiskulut...

Ei tule pieneen mieleesi, että lapsia voi olla sen verran, että perus asumismenot ovat jo suuremmat kuin eläke??
Opiskelija ei välttämättä pysty lasten vuoksi käymään töissä samaan aikaan.
jne jne jne, syitä on monia
On sitä ennenkin kasvatettu lapsilaumaa yksiöissä, eli huono perustelu.

toinen vieras

Eli kun olet yh ja opiskelet päivät niin eipä siinä pahemmin enää tehdä illalla/viikonloppna duunia, kun pk ei suostu lasta niin paljon pitämään. Eikä kaikilla ole mummeja ja kummeja jotka voivat lasta viikonloppuisin hoitaa. Eikä se kyllä taitaisi enää olla edes sen lapsen etu.
Ei kelpaa, aina voi karsia menoja. Ja lapsistahan saa lapsilisää ja elatustukee.
Opintotuki 246?
Asumistuki 300?
Lapsilisä 150?
Elatustuki 140?

Ja tuollako rahalla pitää sitten elättää talous jossa 1+1 hlöä jopa 3 vuoden ajan?

Kyllä mä soisin tuossa kohtaa jo sen sossun luukulla käynnin pitkäaikaisesti, sillä eiköhän siellä paljon enempi lusmutkin ihmiset käy.
Aina voi muuttaa halvempaan (pienempään) asuntoon. Itse elätin opiskeluaikana kaksi henkilöä about tuolla summalla...

Alkuperäinen kirjoittaja vierailija:

Ai saako tolla perusteella??:eek:

Piru ku oisin tienny niin oisin ehkä voinu hakeakin...:whistle:
Olen ekan vuoden amk-opiskelija ja yh
Lainaa vaan olen nostanu ja koittanu pärjätä :|
No toki se laina pitää silti nostaa...tai ei ole pakko, mutta sossu laskee sen tuloiksi joka tapauksessa nostat sen tai et.

Jos jää vielä tulot miinukselle (eli alle minimin) niin siinä kohtaa on oikeutettu toimeentulotukeen.

Alkuperäinen kirjoittaja toinen vieras:

Opintotuki 246?
Asumistuki 300?
Lapsilisä 150?
Elatustuki 140?

Aina voi muuttaa halvempaan (pienempään) asuntoon. Itse elätin opiskeluaikana kaksi henkilöä about tuolla summalla...
Ei mene noin. AINA ei voi tehdä käytännössä niin, miten ehkä periaatteen tasolla voisi tehdä.

Mä itseasiassa siis olen elänyt noilla tuloilla ja tuossa kohtaa olin jo muuttanut halvempaan asuntoon kalliimmasta. Mutta eipä se muuttokaan ihan ilmaista ollut. Takuu oli tuossa halvemmassa asunnossa suurempi ja itse muuttaminenkin maksoi, kun en omaa pakua omistanut.

Että ei se tosiaan ole noin mustavalkoista.

huoh
Alkuperäinen kirjoittaja huoh:
Alkuperäinen kirjoittaja m :
Alkuperäinen kirjoittaja ?:
työkyvyttömyys?
No silloin pitäisi saada työkyvyttömyyseläkettä, jolla elää.
Ja sehän kattaakin aina ne elämiskulut...

Ei tule pieneen mieleesi, että lapsia voi olla sen verran, että perus asumismenot ovat jo suuremmat kuin eläke??
Opiskelija ei välttämättä pysty lasten vuoksi käymään töissä samaan aikaan.
jne jne jne, syitä on monia
On sitä ennenkin kasvatettu lapsilaumaa yksiöissä, eli huono perustelu.
No jos ihan rautalangasta pitää vääntää...

Vaikka saisit satasen halvemman asunnon (sen yksiön) sulla riittää silti rahat vain siihen vuokraan ja ehkä satanen jää ylikin rahaa, silläkö elätät lapset siellä pienessä yksiössä sitten?? Etkö oikeasti voi tajuta, että joskus vaan ne rahat ei riitä kaikista tuista huolimatta, menoja kun ei pienistä menoista voi karsia sen enempää. Loppu ikänsäkkö sun mielestä pitäis niiden lasten kanssa asua siellä pienessä yksiössä sitten, ettei vaan joudu sossun luukulle?

Lapsista perusosa on kuitenkin 200 euron luokkaa/lapsi, siis se raha, mikä pitää jäädä RUOKAAN yms, aikuisella 400e, aika moinen eläke saa olla, jotta tuo summa jää

Yhteistyössä