Onkohan vaatekoko 120 cm ok 5-vuotiaalle tytölle?

  • Viestiketjun aloittaja Viestiketjun aloittaja "Lila"
  • Ensimmäinen viesti Ensimmäinen viesti
L

"Lila"

Vieras
Laitoin Joulupuu-keräykseen paketin 5v tytölle. Paketissa on 120 cm vaaleanpunainen pitkähihainen trikoopaita ja Disney Prinsessat -palapeli (2x60 palan kuva, ikäsuositus 5+). Nyt jäin miettimään tuota paidan kokoa, toivottavasti ei olisi liian pieni. Kaverin 5,5 v tyttö käyttää kuulemma kokoa 122cm.
 
Meillä 4,5 v ja käyttää 116 cm eli hyvältä kuulostaa. Tuo palapeli olisi meidän lapselle ihan liian helppo, mutta sekin riippuu lapsesta ja eihän sitä voi tietää. Hieno lahja :)
 
Alkuperäinen kirjoittaja meillä näin;30518020:
Meillä 4,5 v ja käyttää 116 cm eli hyvältä kuulostaa. Tuo palapeli olisi meidän lapselle ihan liian helppo, mutta sekin riippuu lapsesta ja eihän sitä voi tietää. Hieno lahja :)

Niinpä. Nuo palapelit on kyllä vähän hankalia lahjoja, kun lapset osaavat niin eritasoisesti. Joku ei jaksa/osaa tehdä edes itseään nuoremmille tarkoitettuja palapelejä ja joku kokoaa sujuvasti vaikeitakin kuvia. Taitaa olla niin, että palapelien ikäsuositukset on merkitty aika varman päälle? Pitääpä muistaa tämä jatkossa. Oma poikani ei ole kiinnostunut palapeleistä käytännössä lainkaan eikä myöskään ole taitava kokoamaan niitä. Ehkä tein virheen kun otin hänet vertailukohdaksi palapelin valinnassa. (En usko että hän tekee 5-vuotiaana 60 palan kuvia, mutta eihän sitä koskaan tiedä).

Toivottavasti paketin saaja nyt kuitenkin ilahtuisi edes jommasta kummasta lahjasta.
 

Yhteistyössä