onkohan tuo emokatti lukenu imetysjuttuja vähä liikaki tehokkaasti

Pennut on 6 viikkoisia jo, ja 2 syö edelleen lähinnä vaan tissiä. 1 on syöny purkkia jo vissiin viikon ajan. Nuo kaks muuta syö kyllä jos on täyttä lihaa (kanaa, tonnikalaa ja possun sydäntä on tarjottu) mut purkkiin ei koske.

Emo myös syö noitten kakkoja vieläki, ilmeisesti, kun pottaan tulee niin vähä pentujen kakkoja, ja emo tekee päivittäin isot kurat.

Yks pentu tykkäis tehä pissit eteisen nurkkaan... Toista saa kans vähä vahtia sen suhteen, kolmas ei oo kertaakaan tehny pissejä/kakkoja muualle ku pottaan.

Eikös niitten pitäis jo ainaki syödä kunnolla? Miten pitkään emo normaalisti imettää?

Eikö tuo emo vaan osaa opettaa noita? Se on kyllä aika pentu iteki vielä, oli n. 9kk ikää kun pennut sai.

Pitääkö pakkovierottaa?

Alkuperäinen kirjoittaja satu73:
meidän kissa on imettäny vielä 13 viikkosta pentua.kyllä se sit ite vierottaa ne ja pakkovierotus tulee siinä kun ne pennut luovuttaa eteenpäin.
Onhan se noinki tietysti.

Eniten mua häiritsee tuo emokatin kakkojen syönti. Tosi kivaa siivota ne kurat potasta...kakkasia pellettejä jää silti sinne vaikka kuin hyvin koittaa putsata. :/ Onneksi tekee silti enimmäkseen ulos peltoon ne kurat.

CISU
Männä vuosina meidän emokissa imetti sitä yhtä pentua mikä meille jätettiin, niin tosi pitkään, en muista minkä ikäseks mutta se oli huvittavan näköstä kun pentu ja emo olivat lähes samankokoiset :D Sitten kun emo aloitti vieroituksen niin se oli aika hurjaa... :( pentu yritti tulla imemään ja emon viereen niin emo sihisi ja sähisi ja anto käpälästä pennulle... Eivät voineet olla samassa huoneessakaan kun emo ei sietänyt pentua silmissään... Säälitti ;)

Joo kyllä se itse vieroittaa ipanat sitten kun on aika. Ja kiinteä ruoka alkaa varmasti pian maistumaan muillekin pikkukissoille, maidon ohella.

Asiasta sivuun, toivottavasti emokissa leikkautetaan ennen seuraavaa kiimaa. On muutenkin surullista, että ihan lapsi on joutunut saamaan lapsia. Ja on kissallekin todella rankkaa, jos se jatkuvasti on tiineenä.

cisu
Alkuperäinen kirjoittaja Lenna:
Joo kyllä se itse vieroittaa ipanat sitten kun on aika. Ja kiinteä ruoka alkaa varmasti pian maistumaan muillekin pikkukissoille, maidon ohella.

Asiasta sivuun, toivottavasti emokissa leikkautetaan ennen seuraavaa kiimaa. On muutenkin surullista, että ihan lapsi on joutunut saamaan lapsia. Ja on kissallekin todella rankkaa, jos se jatkuvasti on tiineenä.
Peesi tohon leikkaukseen! :/

Alkuperäinen kirjoittaja cisu:
Alkuperäinen kirjoittaja Lenna:

Peesi tohon leikkaukseen! :/
Juu se leikataan kyllä. Toivottavasti muistetaan ennen seuraavaa kiimaa. :D On täsä ootettu että vierottus nuo pennut ni varattais aikaa. Ei kai sitä vielä kuitenkaan voi leikata ku pennut roikkuu tissillä?

Yhteistyössä