Onkohan toi 16v ihan normaali..

• Viestiketjun aloittaja Viestiketjun aloittaja kumma
  • Ensimmäinen viesti Ensimmäinen viesti
[QUOTE="vieras";28340620]Lastensuojeluilmoitus.[/QUOTE]

No pitäisköhän mun jutella noiden kahden naapurin kanssa,keiden lapsia myös kiusaa.Jos yhdessä tekis ilmoituksen?

Jotenkin haluan vaan ensin likan äidin kanssa puhua kasvotusten ja jos todella piutpaut välittää,niin sitten.

[QUOTE="vieras";28345396]Kai ne vanhemmat joskus kotona on, vai vältteleekö ne kun eivät voi penskalle mitään, jotenkin vajaa se kuitenkin on. Tai sit tää on provo oikeesti...[/QUOTE]

on provo

Ei kyl oo normaalia.

Mä ton ikäsenä hoidin mun tuttavien lapsia. Ei olis kyny mielessäkään ruveta kiusaamaan pieniä. Tee ls- ilmo, jotain pahasti pielessä varmaan kotona/on jotain muuta vakavaa.

Jaaha,tätä on nosteltu ja provoks vaan epäillään :)

Yhden kerran olen käynyt oven takana ja kerran on käynyt naapuri siellä jo juttelemassa äidille,joka ei reagoinut millään tavalla.Oon arka näissä asioissa,joten ehkä haluan tueks noita muita kiusattujen äitejä.Saatais joku tolkku.

Nyt ei tosin likkaa vähään aikaa näkyny tuolla pihoilla.

Tulee mieleen joku kehityshäiriö. Täällä päin myös yksi lievästi kehitysvammainen nuori mies / poika vähän samalla tavalla kiusaa ja häiritsee selvästi nuorempiaan. Vanhempansa ovat kyllä ihan asiallisia, mutta tavallaan ymmärrän, etteivät hekään pysty tuota käytöstä kokonaan lopettamaan. Kyse on kuitenkin sen ikäisestä nuoresta, että kulkee itsenäisesti bussilla johonkin oppilaitokseen ym., eivätkä vanhempansa tietenkään voi koko ajan vahtia häntä. Ja puhuminenkin uppoaa varmaan vähän heikonlaisesti. Lähinnä olen yrittänyt opastaa lapsia, että sanovat tälle pojalle, etteivät tykkää hänen käytöksestään ja lähtevät sitten vaan pois paikalta. :|

[QUOTE="vieras";28348651]Tulee mieleen joku kehityshäiriö. Täällä päin myös yksi lievästi kehitysvammainen nuori mies / poika vähän samalla tavalla kiusaa ja häiritsee selvästi nuorempiaan. Vanhempansa ovat kyllä ihan asiallisia, mutta tavallaan ymmärrän, etteivät hekään pysty tuota käytöstä kokonaan lopettamaan. Kyse on kuitenkin sen ikäisestä nuoresta, että kulkee itsenäisesti bussilla johonkin oppilaitokseen ym., eivätkä vanhempansa tietenkään voi koko ajan vahtia häntä. Ja puhuminenkin uppoaa varmaan vähän heikonlaisesti. Lähinnä olen yrittänyt opastaa lapsia, että sanovat tälle pojalle, etteivät tykkää hänen käytöksestään ja lähtevät sitten vaan pois paikalta. :|[/QUOTE]

Samalla tavlla neuvoin lapsia,että lähtee tilanteesta vaan pois.Mutta likka seuraa niitä joka paikkaan ja tahallaan tuhoaa leikit ja häärää ympärillä.

Ois kiva,jos vanhemmat olis sitte maininnu mahdollisesta kehitysvammasta ym.helpompi ymmärtää ja oikeasti mietittävä keinoja.

Yhteistyössä