Onkohan tämä tietokone tullu tiensä päähän tai ainaki lähelle sitä?

Scarlett O Harava

Tunnettu jäsen
17.08.2004
61 304
187
63
-Kone valittaa todella helposti, että ei oo tilaa. Oon kuvia laittanu tikuulle vaikka kuinka paljo ja silti näin. Musiikkia koneella ei oo mitenkää älyttömästi. Oon poistanu turhia ohjelmia.
-Ei anna poistaa vanhaa f-securea. Ei ohjelma toimi, mutta ei sitä poiskaa saa.
-Adobe flash player rupiaa jossaki vaihees valittamaan jotaki plugin-juttua. Pakko poistaa koko flash player koska lätkii sitä valitusta näkyviin pahimmillaan parin sekunnein välein. Sitte en vain saa pelattua faces enkä kattottua videoota youtubesta
-Vaikka flash player olis koneella niin silti saattaa käydä youtuben videootten kans niin, että minuutit näyttää nollaa eli ei muka oo mitää näytettävää.
-Vaikka netin pitääs olla täysillä tehoolla niin ei toimi kunnolla.
-En saa ladattua kuvia 4 faceryhmään enkä tori.fi. Siskon koneella sain ladattua ilman mitää ongelmia.
-Nettitikun ohjelmaa ei oo ikinä antanu ladata kunnolla vaan pitää välillä ottaa tikku irti ja laittaa uusiksi. Joskus alkaa toimimaan heti, joskus lataa uusiksi, mutta jättää välistä osan latauksesta. Siis tiän, että pitääs tulla ainaki pari juttua ennen paria lopullista hyväksyntää, mutta niitä ei tuu.
-Aiemmin koneen sammuminen kesti 10-15min. kunnes joidenkin ohjelmien poistamisen jälkeen tuo nopeutu.
-Koneen käynnistäminen kesti aiemmin viitisen minuuttia, mutta on seki nopeutunu.
-Messenger katos koneelta eikä kone anna sitä ladata uudestaan.
-Mulla on monitoimilaite eli skanneri, tulostin ja kopiokone samas. Tuon laitteen ohjelmointilevy on menny hukkaan. Vanhan koneen kans tein niin, että ettiin ajurit netistä ja homma oli sillä selvä. Tämä kone ei oo ikinä hyväksyny noita ajureita mitä oon netistä ettiny eli laite on tuos turhanpanttina.

Tämä on siis pöytäkone ja siskon vanha. Sisko muisteli, että on ainaki 6 vuotta vanha kone. Virustorjunnan mukaan viruksia ei konees oo.

Olikohan viä jotaki muuta...

Alkuperäinen kirjoittaja Björn;26125436:
Mä olisin heittänyt tollasen koneen jo aikoja sitten ojaan. Osta Mac. Koneen käynnistymiseen menee aikaa 1 sekunti. Kaikki toimii niin kuin pitääkin.

Jos heitän tämän pois, niin oon ilman konetta. :( Ei oo viä varaa ostaa uutta, ehkä kesällä on.

Alkuperäinen kirjoittaja selvishän se;26125473:
oot siivooja tai muuten vaan huonopalkkainen, oletko työtön? :) luottotiedot menneet että et saa osamaksulla tilattua? :)

En oo siivooja enkä työtön ja mitä vittua nuo edes liittyy tähän???????? Ny on kyse tästä koneesta, että onko lähellä loppuaan. Onko noin vaikia ymmärtää lukemaansa?????

Ei tuossa tietokoneessa välttämättä mitään ongelmaa ole. Ainoa ongelma tuntuu olevan käyttis (Windows?). Ota varmuuskopiot kaikesta ja asenna käyttis uudelleen. Jos kone on vielä hidas ja kovalevy täynnä, niin laita kepeämpi käyttis, kuten ilmainen Ubuntu.

Onhan se aika vanhaa tekniikkaa, mutta mies voisi saada sen skulaamaan vaikkapa asentamalla käyttiiksen uudestaan. Ensi töiksi ainakin F-secure on saatava pois.

http://www.softpedia.com/get/Tweak/Uninstallers/F-Secure-Uninstallation-Tool.shtml

Alkuperäinen kirjoittaja Björn;26125436:
Mä olisin heittänyt tollasen koneen jo aikoja sitten ojaan. Osta Mac. Koneen käynnistymiseen menee aikaa 1 sekunti. Kaikki toimii niin kuin pitääkin.

Lepotilasta sekunnissa kyllä, Air sammuksista 32 sekuntia.

[QUOTE="sepi";26125517]Onhan se aika vanhaa tekniikkaa, mutta mies voisi saada sen skulaamaan vaikkapa asentamalla käyttiiksen uudestaan. [/QUOTE]

Pitääkö jalkojen välissä olla munat voidaakseen formatoida koneen?

Ei tuossa tietokoneessa välttämättä mitään ongelmaa ole. Ainoa ongelma tuntuu olevan käyttis (Windows?). Ota varmuuskopiot kaikesta ja asenna käyttis uudelleen. Jos kone on vielä hidas ja kovalevy täynnä, niin laita kepeämpi käyttis, kuten ilmainen Ubuntu.

Mutta eikös pitääsi olla levy millä asentaa käyttis. Ei tähän mitää sellaasia oo. :(

Ei se loppunsa lähellä ole, on vaan turhaa tauhkaa täynnä. Paras siivous koneelle olisi asentaa käyttöjärjestelmä, laiteajurit ja ohjelmat puhtaalta pöydältä.

Tällä tavoin vanhakin rohjo riuskenee.

Mutta eikös pitääsi olla levy millä asentaa käyttis. Ei tähän mitää sellaasia oo. :(

Ei sitä aivan välttämättä tarvita. Jos koneessa kuitenkin on Windowsille lisenssi, sen saa asennettua vaikkapa lainaamalla joltain asennuslevyn. Jos se on merkkikone, kopio käyttöjärjestelmästä voi olla myös koneen kovalevyllä piilotetulla osiolla. Kun käyttis asennetaan uudelleen, kaikki tiedot jotka halutaan säilyttää on sitä ennen kopioitava turvaan.

Alkuperäinen kirjoittaja Björn;26125519:
Sitten täytyy vaan sinnitellä ja toivoa että kone kestää sinne asti... Ootko millasta budjettia ajatellut?

No sanoisinko, että 300-500€. Pöytäkoneen taidan hommata, näyttö yms. on toimivia edelleen.

Yhteistyössä