Onkohan tämä menopaussi? Menkat on oudot

• Viestiketjun aloittaja Viestiketjun aloittaja vierailija
  • Ensimmäinen viesti Ensimmäinen viesti
V

vierailija

Vieras
Luulin viime sunnuntaina eli 22.8. että menkat alkaa, tuli vessassa pyyhkiessä sitä vaaleanruskeaa töhnää. Laitoin siteen, siihen tuli hän sitä päivänmittaan. Sitten loppui eikä seuraavana päivänä tullut mitään. Eilen sitten 25.8. oltiin yhdynnässä ja lakanalle tuli pieni haalea veriläiskä, punaista verta. Menin pesulle ja pildestä tuli vähän verta. Laitoin tamponin yöksi.
Aamulla tamponi oli ihan valkoinen. Laitoin sitten siteen eikä siihen ole tullut vieläkään mitään.
Onko nämä menkat nyt sitten lopussa? Olen 40 v.
Olisin kyllä iloinen jos ne loppuu!

Miten teillä menkat loppui? Minkä ikäisenä? Minulla ne alkoi 11-vuotiaana. Eikö olisikin jo aika loppua kokonaan?
Lapset on tehty ja olin steriloinnissa 5 vuotta sitten.

Tuttua. Mulla oli ensin tuommoista lirutusta, sitten alkoi kierron lyheneminen, ja sillä tiellä ollaan.
Pre-menopaussi.

Tässä on mennyt jo 10 vuotta kun menkat on ollut "oudot" eli ei mitään pikahommaa ole nämä vaihdevuodet. Vuotooäivät on vähentynyt mutta ne tulee useimmin :(

Tutulta kuulostaa. Ja pari vuotta sitten lääkäri totesi mulla pre-menpaussin.

Mut ei kannata vielä nuolaista! Mulla menkat ainakin tulevat yhä muutaman kerran vuodessa ja aina just silloin kun ei niin olisi tarvi.

Ei välttämättä menkkojen muutos kerro vielä loppumisesta. Itselläni viimevuonna alkoi olla kierrossa muutoksia sinnetänne ja pms voimistui tuntuvasti. Nyt oon 45 ja tänävuonna on jääny väliin kerran ja muuten tullu myöhässä miten sattuu. Vuotopäivät lisääntyneet. Kohta taas pitäs kierron alkaa, saa nähdä kuin käy. Muutenkin on ollut kuumia aaltoja öisin. Aloittajan kohdalla kuulostaa muutoin häiriöltä kun vv-oireilta.

Ehkä sä oot raskaana oon kuullut että munaputket voi kasvaa oudosti yhteen jos kroppa haluaa lisääntyä kannattais tehdä raskaustesti jos menkkoja ei kuulu ollenkaan enää odottele vaan pari viikkoa vielä ihan rauhassa olet kyllä liian nuori menopaussiin mutta oikeastaan sori liian vanha äidiksi

Olen 53 v. menkat tulee vielä harvakseltaan muutaman kuukauden välein ja mielestäni silloin ehkä runsaammin kuin yleensä kuin tulivat kerran kuussa, ihan normaalia verenvuotoa, ei töhnää tms. Ovat loppumassa. Jotain vaihdevuosioireita on ollut ja ajatellut pitäisikö käydä lääkärille ja pyytää jotain lääkitystä.
Menkat alkoivat 14 v.

Yhteistyössä