Onkohan tämä keskenmenoa?

Pakko purkaa tämä jonnekkin.. Sain kp 28/28 haalean plussan joka vahvistui viikon kuluessa selkeäksi plussaksi. Tämäkin oudoksutti koska esikoisesta plussa oli heti selkeä. Koko alun olo että olisin raskaana oli epätodellinen ja olo että jokin on vialla. Ei yökötä kahvi, makea ei tee pahaa, ei ole voimakkaita hajuja jne. Vahvan plussan jälkeen samana päivänä alkoi rusehtava turhuvuoto ja ajattelin että nyt se sitten keskeytyy. Kuukautismaisia kipuja oli myös havaittavissa mutta ei kovia. Vuotoa on tullut nyt päivittäin lähinnä aamuisin ja joskus iltaisin vain pyyhittäessä, joskus myös pikkuhousunsuojaan pieni läntti. Nyt siis jo viiden päivän ajan. Eilen ja edellispäivänä vuoto on ollut välillä kirkkaampaa vertakin. Siis limaa jossa verta mukana, välillä taas muuttuen ruskeammaksi, välillä vaaleampaa ja tummempaa. Parin viimepäivän aikana myös kaikki alavatsatuntemukset (painon tunteet jne.) ovat kadonneet. Rinnatkin tuntuvat tyhjemmiltä eikä nännit ole enää niin kipeät. Ei ole pahoinvointia ei mitään tuntemuksia. Nyt siis olisi 5+3. Kamalaa elää epätitoisuudessa koska ultra on vasta ensi viikolla, koska mitään ei voi vielä sen tarkemmin nähdä. Olo tuntuu tyhjältä ja tiedän ettei siellä mikään elä. Raskaustestiä en ole enää viitsinyt ostaa koksa se voisi näyttää plussaa vaikka kesken olisi jo mennytkin. Pitääkö tässä nyt vaan odotella vai voinko millään keinoin selvittää mikä on tilanne? Tuntuu kamalalta vaan odottaa. Haluaisin että tämä tulisi ulos, jotta voisimme aloittaa yrityksen uudelleen mahd. pian. Välillä yritän elätellä toiveita että raskaana vielä olisin mutta korkemmalta sitä sitten kuitenkin taas tippuisi. Onko kellään ollut vastaavaa tilannetta ja koska kunnon vuoto alkoi vai alkoiko, tuliko kipuja? Voiko keskenmeno tulla juuri tällä tavoin kuin minulla? Tyhjä olo :'(
 
TÄÄLLÄ KANS ODOTELLAAN MITEN KÄY.
kävin eilen gynellä ja ultrassa.
viikot vastasi 5+6 eli ei vielä näy syke.
otettiin kaikki mahdolliset kokeet tulehdusen pois sulkemiseksi.
tarkistus ultra keskiviikona .
nyt ei auta kuin odottaa mitä tuleman pitää.
mullakin samanlaista vuoto ettei koko päiväistä eikä yöllä.
vähän vain kuumottaa alaselkää :(
 
Kiitos senjuska vastauksesta. Toivottavasti kaikki menee hyvin ja se syke näkyy seuraavalla kerralla. Epätitetosuus ei oo kivaa. Mul on sellanen olo jos menisin nyt ultraan, ettei siellä olis ees mitään alkiota näkyvissä tai ois tuulimuna tai kohd. ulkopuolinen. Kyl joku on nyt pielessä..Mun piti viel kyselleä ällöä limayksityiskohtaa mikä mua myös mietityttää..eli mulla tulee verta (kirkasta) pyyhittäessä aina isomman hädän jälkeen
:ashamed: .Eli tuntuu että sieltä kohdusta sillon joku vähän vuotaa. Muuten tulee ajoittain sitä rusehtavaa eli vanhaa verta. Onkohan kellään ollu vastaavaa ns. ponnistusverta? Voi itku tämmöst epätietosuutta..
 
minä sain tänään vastauksen kokeisiin ja tulehduspuikot.
mulla tuli töissä torstaina enemmän sitä verilimaa kuin tänään kun olen kotona.
töissä joudun nostelemaan aika paljon ja on kiirettä aamuisin.
suosittelisin sinunkin käyvän noissa kokeissa.
 
Kiitos senjuska. Kävin tosiaan eilen kans yksityisellä gynellä kun rupes olemaan ihme kirvelyä alapäässä. Huomattiin heti että on tulehdus ja sain kanssa puikot. Vuotelu voi johtua siitäkin.. Ainut huono puoli oli että ultrattaessa pikku alkio ei vastannut viikkoja eli oli vasta 4+ vaikka yli viidellä viikolla olisin. Tarkistusultra ens vkolla kans. Olen jo varautunut pahimpaan ja luulen että meijän pieni alku on tainnu mennä kesken jo viime vkolla :'( . Eihän se voi mitenkään olla viikolla pielessä kun tein ovulaatiotestin ja tiedän tarkkaan koska se on saanut alkunsa. Raskausoireitakin saa etsimällä etsiä. Lääkäri ei halunut sanoa oikeen juuta eikä jaata, mutta myönsi että alkio oli liian pieni viikoihin nähden. Haluaisin vaan tämän mahdollisimman pian pois päiväjärjestyksestä. Muutaman päivän odottaminen on henkisesti tosi raskasta. Sain lähetteen varmuudeksi viel sairaalaan jos alkaa kovat kivut tai vuoto. Voiskohan joku kertoa, että miten tässä jatkossa tulee tapahtumaan? Saanko jotain lääkkeitä vai kaavintaan? Koskakohan pääsee yrittämään uudelleen? Voi kunpa tää tulis itsestään ulos jos kerran niin on tarkotus..
 
Ei ole kokemusta ehkä ihan vastaamaan sinun kokemustasi, mutta sen verran täytyy kommentoida, että juuri tuo epätietoisuus on kamalaa. Se, että pitää vain odottaa ja se, että tietää että sille ei voi mitään mikäli keskenmeno on juuri menossa.

Minulla keskenmeno alkoi parina runsaana verisenä lorahduksena, josta seurasi kaksi päivää pelkkää tiputtelua. Sitten alkoivat kivut ja runsas vuoto (rv 9+2). Ultrassa näkyi, että kohtu on tyhjentynyt lähes kokonaan, lääkkeitä eikä kaavintaa tarvittu ollenkaan. Siinä parissa päivässä kun ei tiennyt mitä tulee tapahtumaan tai mitä on tapahtumassa, epätietoisuus kaikesta oli raastavaa ja se odottelu milloin verinen vuoto sitten alkaa vai alkaako...

Niin miten sulla Iines7 on tilanne, onko keskenmeno siis jo todettu vai oletko vielä onnellisesti raskaana?
 
Kiitos viestistä Aavikkokahlaaja. Minulla epätieto vielä jatkuu.. Tai siis ultra on keskiviikkona. Sain voidekuurin emätintulehdukseen ja se on pitänyt suurimmat vuodot poissa. Tänään tosin tuli taas vähän kirkasta verivuotoa. Kaikki raskausoireet ovat kadonneet pientä väsymystä lukuunottamatta. Rinnat eivät arista enää yhtään. Ultrassa näkyi viime perjantaina 4 mm sikiöpussi joka ei vastannut viikkoja. Kehitys päättynyt luultavasti samaan aikaan kun oireetkin. Raskaustesti näytti tänään vielä selkeää plussaa. Kamalaa kun mieli tekisi tarttua kaiken maailman oljenkorsiin mutta sisin tietää ettei toivoa enää tän raskauden suhteen ole. Haluaisin vaan niin kovasti yrittää uudelleen. Kyllä se tästä varmaan kohta selkityy. Toivoisin tosiaan että kunnon verinen vuoto alkaisi pian ettei tarvitsisi mitään toimenpiteitä.
 
Tänään kävin sitten naistentautien polilla päivystyksessä kun verivuoto yltyi .Veren raskaushormonitaso niin alhainen että keskenmeno käynnissä. Kohdussa näkyi vielä pussi. Nyt vuoto vaan yltynyt eli luonto taitaa hoitaa hommansa. Onneksi tuli sitten näinkin nopeasti. Niin surullista tää silti on.. Heinävauvaa ei sitten saatukkaan :'(
 
Kiitos tilly :heart: . Eilisen illan pystyin vain itkemään kun illalla tuli kaikki ulos. En ollut siihen yhtään varautunut ja konkreettinen näkeminen oli jotain kamalaa. Kyllä se suru tästä varmasti pian helpottaa ja kun pääsee yrittämään uudelleen. Voimia kaikille tämän kokeneille :hug: . Kyllä se tästä.
 
Pahoitteluja ja voimia Iines7 :hug:

Omasta keskenmenostani on nyt siis 3 viikkoa ja olo on jo paljon valoisempi. Uusi yrityskin on aloitettu, lääkäri kun sanoi että heti vaan kun siltä tuntuu. Kaikki keskenmenon kokeneeet tietää varmasti tunteet juuri sen tapahduttua ja lohdutuksen sanoja ei ole siihen hetkeen olemassa. Täytyy vain yrittää muistaa se, että sitä ei mitenkään olisi voinut estää, eikä itse aiheuttaa. Ja että aina tulee uusia mahdollisuuksia. Nämäkään ajatukset ei tuo menetettyä pikkuista takaisin eikä vie surua pois... tsemppiä vielä oikein paljon.
 
Olen vähän ihmeissäni?????? rt tein pe ja siihen tuli haalea plussa. tänään su päivällä tuli vaalean ruskeaa limaa melkein kuin hyytelöä ja sitten ei muutamaan tuntiin tullut mitään ja illalla alkoi tulla todella kirkasta verta hyvin vähän kuitenkin ja tulee edelleen. kertokaa jos teillä on mitään tietoa onko km, vai jotain muuta vuotoa. ikinä menkkojen alkaessa ei ole tuollaista hyytelöä tullut.??????
 
Tuo rukea lima kuullostaa tutulta...näin alkoi minun kesenmeno (rv 5)...ensin ruskeaa ja sitten veristä limaa..kahden päivän jälkeen vuoto oli, kuin olisi ollut normaalia runsaammat kuukautiset...kivut olivat normaalia kuukautiskipuja hieman pahemmat..mutta ei paljon. Toivottavasti sinulla nyt ei kuintenkaan olisi km:ää...ilmoittele miten käy :hug:
 
mulla on nyt neljän päivän ajan ollut ihan pientä rusehtavaa vuotoa, pelkästään pyyhittäessä..rv9 tai 10. Ensimmäinen ultra olisi maanantaina. Mutta nyt sitten pelottaa ettei masussa olekkaan enään mitään.. :/
kaks päivää mennyt jo itkiessä pientä vauvaani :'( vaikken olekkaan vielä varma mistää..
minkäänlaisia kipuja ei vielä ole ollut, joten oliskihohan mahdollista että vain jotain alku ajan vuotoa tai jotain..?
pahaltahan sen tuntuu kun ehti jo iloita asiasta ja nyt en tiedäkkään miten käy :/
 
Voi ei sarba :hug:

Omasta kokemuksesta voin sanoa, että kyllä se on se äidin vaisto joka pelottavan varmasti aavistaa, kun kaikki ei olekaan kohdallaan.
Mitkään lohdutuksen sanat sinulle eivät nyt auta.. kun pieni on niin toivottu ja odotettu ja sitten se naps vaan otetaankin pois. Sitä surua ja tuskaa ei voi ymmärtää kuin joku toinen sen kokenut.

Voimia sinulle ja jaksamista arjessa. :hug:
 

Yhteistyössä