Onkohan tää migreeniä?

• Viestiketjun aloittaja Viestiketjun aloittaja tietämätön
  • Ensimmäinen viesti Ensimmäinen viesti
T

tietämätön

Vieras
Aamulla heräsin päänsärkyyn. Otin särkylääkettä ja painuin takaisin nukkumaan. Hetken sain nukuttua ja pahin kipu on ohi. Olo on edelleen voimaton, mutta päätä ei särje muuten, paitsi silloin, kun kumarran alaspäin, niin vihloo vasemmalta ohimolta. Onkohan tämä migreeniä vai ihan tavallista päänsärkyä?

Alkuperäinen kirjoittaja onni löytyy arjesta:
Jos sulla todella olisi migreenikohtaus, et istuisi koneella, vaan kaikki valo tekisi pahaa..

migreenejä on monenlaisia.. mulla tulee aura oireet ensin sitten puutumiset ja tämän jälkeen särky, tunnin parin lepo auttaa ja pystyn katsomaan teeveetä ja tietokoneen ruutua, mutta kumartelu tai pinnistely sattuu aivan älyttömästi päähän. voihan olla että ap. nukkui nuo valo oireensa pois.

Alkuperäinen kirjoittaja migreenikko:
Jos sulla todella olisi migreenikohtaus, et istuisi koneella, vaan kaikki valo tekisi pahaa..

migreenejä on monenlaisia.. mulla tulee aura oireet ensin sitten puutumiset ja tämän jälkeen särky, tunnin parin lepo auttaa ja pystyn katsomaan teeveetä ja tietokoneen ruutua, mutta kumartelu tai pinnistely sattuu aivan älyttömästi päähän. voihan olla että ap. nukkui nuo valo oireensa pois.

Lisäksi kohtausten oireet vaihtelevat kohtauksittain, ainakin minulla. Kun olen ottanut särkylääkkeen pystyn olemaan suht normaalisti, paitsi että olen jotenkin oudon väsynyt ja voimaton.

Alkuperäinen kirjoittaja migreenikko:

Näin myös mulla. Kun ekat auraoireet tulee, otan buranan ja särky ei ehdi alkaa. Jos myöhästyy muutaman minuutinkin, särky on aivan helvetillistä....

Yhteistyössä