Onkohan tää ihan normaalia että hampaaseen sattuu ihan sairaasti juurihoidon jälkeen?

• Viestiketjun aloittaja Viestiketjun aloittaja taju pois
  • Ensimmäinen viesti Ensimmäinen viesti
19,10 -11 paikattiin takimmainen hammas ja siitä se helvetti aukes ,mieletön särky koko leuoissa -24-10
aloitettiin juurihoito kyseiselle hampaalle ja ajan sain seuraavaksi kerraksi vasta tk.hammasl.28.11 ja nyt 13.11 aivan helvetillinen särky mitkään pillerit ei auta....APUVA kertokaa mikä auttais ja posken sisäpuoli jää hampaiten väliin,,,,,

[QUOTE="tarjuska";25019373]19,10 -11 paikattiin takimmainen hammas ja siitä se helvetti aukes ,mieletön särky koko leuoissa -24-10
aloitettiin juurihoito kyseiselle hampaalle ja ajan sain seuraavaksi kerraksi vasta tk.hammasl.28.11 ja nyt 13.11 aivan helvetillinen särky mitkään pillerit ei auta....APUVA kertokaa mikä auttais ja posken sisäpuoli jää hampaiten väliin,,,,,[/QUOTE]

Joskus auttaa ku purskuttelee maitoa suussa... Tiiän kuulostaa hassulta mutta mulla oli kerran ihan tyrkeä hammassärky ja piti jonnekkin ihan hassuun paikkaan mennä hoitoon kun s.päivystyksessä ei ollut aikoja... illasta ja aamusta selvittiin noin. 2litralla maitoa. Ei se kipua kokonaan vie pois mutta auttaa siihen niin että sen kestää. :) Stemppiä sulle! :)

nyt on sitten juurihoitoa tehty jo eräskinkerta ja lopullinen paikkaus on 24-1-12 ,mutta tuo poski jää aina vaan hampaiden väliin. että kyllä mä olen pulittannu rahaa lekureille ja olo senkun kurjistuu.vaikka alunperin tää oli kyllä mun mielesät väärin hoidettu koko hammas.saako hammaslääkäri periä silti aina täyden hinnan????onko kokemuksia??

tarkoitat että saako hammaslääkäri periä aina periä täyden hinnan? ei juurihoidettua/hoidossa olevaa hammasta voi täyttää ennenkuin se on oireeton.ja juurihoidossa on aina riskinsä ettei onnistu ja juurihoidettu hammas on aina "heikko lenkki" suussa. toimenpide on hampaalle jatkoaikaa.

2 viikkoa nyt särkenyt. Ensin paikattiin normaalisti takimmainen hammas, sitten juuri- hoidettiin viereinen hammas. Ja kun oireet ei loppuneet, huomattiin, että särky johtuikin ensin paikatusta hampaasta. Sitt alotettiin hoito uudelleen, juurihoito takimmaiseen hampaaseen tänään. Luulin jo päässeeni säryistä, kun tunti sitt alko karmea jomotus. Luulin jo homman epäonnistuneen. Mutt täällä näitä "lohduttavia" tarinoita, säryn kuulumisesta asiaan. Voi voi...

no nyt minulle tehdään toisellepuolen juurihoitoa ,tänäin kävin ja särky on taas helvetistä , eikö ne osaa hoitaa niin ettei tulisi tää jumalaton kipu -hermothan tässä menee, menin hammaskiven poistoon ja tämän helvetillisen olon sain palkaksi..........APUA

Miten hitos tein hampaat voi juurihoidon jälkeen kipeet olla? Kai tajuatte, että siel viedään juurihoidossa hermot, eli ei voi sattua. Se on sitten eriasia, et jos esim ien on arka ja se säteilee muualle.

[quote="hmm";27254122]miten hitos tein hampaat voi juurihoidon jälkeen kipeet olla? Kai tajuatte, että siel viedään juurihoidossa hermot, eli ei voi sattua. Se on sitten eriasia, et jos esim ien on arka ja se säteilee muualle.[/quote]

ei se hermo sieltä ekalla kerralla mihinkään lähde ,jos on kyse poski hampaasta.......et sillee...

Mulla kanssa juurihoidon yhteydessä muutaman päivän kova kipu. Laitoin tyhjään limupulloon kuumaa vettä ja pullo poskea vasten. Tämä auttoi mulla parhaiten kipuun.

Kiitos tästä kullanarvoisesta viestistä. Hirveä särky ollut koko yön, juurihoito tehty kaksi päivää sitten. Buranaa syöny niin paljon et mahassa möyrii. Kuumasta vesipullosta paras apu tähän mennessä. Kellp kahdeksaa ja kipupäivystyksen aukeamista odotellen.

Leukaluuhun asti kun kajotaan juurihoidossa, kestää hetki, kun jälkikipu helpottaa. Nyt kärsimyspäivä vol3. Kipu alkoi vasta hoidosta seuraavana päivänä. Kyseessä oli vanha juurihoitohammas, jonka juuren kärkeen oli tullut mätäpesäke. Hammas oli oireeton ennen hoitoa, vika näkyi vain röntgenkuvassa. Juurihoito tehtiin puuduttamatta, koska kuollut hammas. Ei sattunut kertaakaan, yhtään. Nyt sattuu senkin edestä, mutta ibumax-panadol-mix auttaa kolmesti päivässä. Zemppiä kaikille ja lyhyitä kivunloppumisen odotustunteja.

Yhteistyössä