Onkohan tää ihan normaalia että hampaaseen sattuu ihan sairaasti juurihoidon jälkeen?

• Viestiketjun aloittaja Viestiketjun aloittaja taju pois
  • Ensimmäinen viesti Ensimmäinen viesti
T

taju pois

Vieras
Juurihoito tehtiin eilen, yöllä alkoi sattua sairaasti, tänään kävin uudestaan hammaslääkärissä kivun takia, hammaslääkäri sanoi että juureen oli kai jäänyt ilmaa joka aiheutti painetta, kipu loppui heti hampaan avaamisen ja uudelleen sulkemisen jälkeen ja pysyi poissa iltaan asti kunnes äsken alkoi sattua IHAN S**TANASTI vaikka hammaslääkäri sanoi että enää ei satu ollenkaan. Mitä tää nyt sitten on? Osaisko kukaan veikata?

Ei liene normaalia.Minä selvisin yhdellä buranalla koko hoidosta.Lääkäri antoi oman kännykkä numeronsa,johon käski soittaa jos särkee kestämättömästi,yöllä tai päivällä.
Onkin ainoa hammaslääkäri jonka tuoliin suostun menemään :) Ja vielä ihan tk lääkäri!

Alkuperäinen kirjoittaja sanni:
Ei liene normaalia.Minä selvisin yhdellä buranalla koko hoidosta.Lääkäri antoi oman kännykkä numeronsa,johon käski soittaa jos särkee kestämättömästi,yöllä tai päivällä.
Onkin ainoa hammaslääkäri jonka tuoliin suostun menemään :) Ja vielä ihan tk lääkäri!

Missä tuollainen lääkäri on? Mulle kans! :)

Mitäköhän tän kivun kanssa nyt sitten pitäisi tehdä? Ei ainakaan ihan tavallinen Panadol 1g auta... koko alaleukaa särkee! Mä luulin aamulla että silloin oli kova kipu mutta ei, nyt se vasta on! Ja h-lääkärin mukaan ei enää pitäs sattua yhtään.

Tramadol ja Panadol molemmat otettu. Ei kai niillä oo mitään yhteisvaikutuksia? Tekis mieli takoa päätä seinään! Vieläköhän pitää mennä aamulla uudestaan hammaslääkäriin? Mikä sitä hammasta vaivaa kun ei mikään auta?

Kokemuksen syvällä rintaäänellä voin kertoa, että hampaan voi joutua avaamaan vielä muutaman kerran ennen kuin kipu kokonaan häviää. Tunne on kyllä autuas aina hampaan avaamisen jälkeen, kun kipu hetkeksi kaikkoaa :) Eli suuntaa heti aamulla päivystävälle hampilääkärille. Panadol, jopa 1g:nen on aika avuton lääke näissä hammasjutuissa. Pyydä hampilääkäriltä resepti särkylääkkeeseen. Ja jos kipu vaan yön aikana kovenee, etkä kestä enää, niin ihan normi yleislääkärille päivystykseen kivunlievitystä hakemaan. Kokeile auttaako edes hetkeksi kylmä tai kuuma. TSEMPPIÄ! Kyllä se aamu sieltä tulee.

Alkuperäinen kirjoittaja heta:
Alkuperäinen kirjoittaja ap:
Alkuperäinen kirjoittaja heta:
Mulla oli sama,otin ite väliaik.paikan pois...

No sitähän ei sit kannata alkaa tekemään! Sen minäkin tiedän!

Mua neuvoi hammaslääkäri niin tekemään!Ja auttoi!

Eihän se väliaikainen edes lähde kovin helposti pois, millä sitä pitäis kaivaa... en nimittäin usko tuota juttua.

Mitenköhän sitä sais unta? Pakko olis lähtee nukkuun kun väsyttää ihan hirveesti mutta hammas vaan vaivaa! Eikö tuo Tramal auta ollenkaan? Voiko se kipu olla niin kova ettei auta?

mun äidillä oli jäänyt sinne juuren pohjalle jotain paskaa (pöpöjä) ja se mätäni koko juuri ja oli hirveän kipeä.
lääkäri tyynesti laskutti lisää puhdistuksesta, vaikka oli oma mokansa.

Alkuperäinen kirjoittaja oulun hl-keskus..:
mun äidillä oli jäänyt sinne juuren pohjalle jotain paskaa (pöpöjä) ja se mätäni koko juuri ja oli hirveän kipeä.
lääkäri tyynesti laskutti lisää puhdistuksesta, vaikka oli oma mokansa.

Noh, mä kävin tänään juuren puhdistuksessa kun eilen oli hammaslääkäriltä jäänyt ilmaa tms. sinne niin se sattui. Maksoin minäkin siitä vaikka oli hl:n oma vika. Mitäköhän sinne on nyt jäänyt kun koskee...?! Hammaslääkäri vaan sanoi että "ei ole mätää ja puhtaalta näyttää. nyt ei enää koske ollenkaan." |O

Alkuperäinen kirjoittaja nti hulina:
mulle hamppilääkäri sanoi jos on hermosärkyä siihen ei auta mikään :( valvoin pari vuotta sitten 3vrk säryn kanssa
oletko kokeillut kylmää/kuumaa? voi vähän helpottaa

En ole kokeillut. Pitää vissiin kokeilla molempia, jos auttais. Tuntuu että menee järki tän kivun kanssa. Tulis se aamu äkkiä!

Älä jää himaan odottelemaan vaan huomenna heti johki päivystykseen. Särkypotilaat on hoidettava samana päivänä kunnallisessakin. Varsinkaan kun sulla ei ole mitään kunnon särkylääkkeitä. Ei panadolit auta mihinkään. Tramal tai Panacod oltava.

hieman aiheen vierestä, mutta sattuuko se itse juurihoito? En ees uskalla varata hammaslääkäriä kun on niin pahassa jamassa hampaat että varmaan joutuvat juurhoidon tekemään... Mitenköhän tästä hammaslääkäripelosta pääsisi eroon... Synnytyksetkin olleet helpompia kuin h.lääkäriin meno......

Alkuperäinen kirjoittaja nti hulina:
mulle hamppilääkäri sanoi jos on hermosärkyä siihen ei auta mikään :( valvoin pari vuotta sitten 3vrk säryn kanssa
oletko kokeillut kylmää/kuumaa? voi vähän helpottaa

En ole kokeillut. Pitää vissiin kokeilla molempia, jos auttais. Tuntuu että menee järki tän kivun kanssa. Tulis se aamu äkkiä!

kokeile ihmeessä purskutele eka vaikka kylmää jos ei helpota kokeile lämmintä :hug:

Ei edes synnytyksessä oo sattunut näin paljon... tai ehkä saman verran korkeintaan. Tää nimittäin SATTUU! Anteeksi valitus. :ashamed:

Kyllä sun kannattaa mennä aamulla kipupäivystykseen. Eihän noin kova kipu normaalia juurihoidossa ole. Mäkin olen tapellut viime joulukuusta yhden juurihoitohampaan kanssa. Nyt vasta helmikuun jälkeen hammas alkoi kunnolla rauhoittumaan ja on suht kivuton. Välillä pikkasen muistuttelee olemassa olostaan, mutta ei sitä enää särje oikeastaan. Mä söin yhden lääkekuurinkin joulukuussa, kun eniten kipuja oli. Mulla kivut nähtävästi aiheutti se, että juurikanavia on laajennettu hieman yli... Hammasta ei ole lääkäri vieläkään kuvannut (olen raskaana). Juurikanavat hän haluaa täyttää vasta kun pystyy kuvat ottamaan eli joudun odottamaan kesään saakka (laskettu aika kesäkuussa). Niin ja mulla on hampaan väliaikaista paikkaa auottu ja vaihdettu ainakin 4 kertaa tähän päivään mennessä. Mä huomaan, että hammas muistuttaa olemassa olostaan helposti silloinkin, kun olen syönyt jotain mitä pitää pureskella enemmän tai nähtävästi hakkaan hampaitani yhteen yölläkin. Kovia kipuja ei ole enää ollut. Sellainen vähän hassu "tunne" suussa sen hampaan kohdalla (vaikea selittää).

Tsemppiä sulle kovasti ja toivottavasti kivut loppuvat pian!

Itse juurihoito ei ollut kovin kivulias, mutta särky juurihoidon jälkeen pistää kyllä pään sekaisin.. Kun h-lääkärit rämplää siellä hampaassa niin se arantuu ja on valitettavasti pitkään kipeä! Ei kun hymy huuleen ja parempia päiviä odotellessa, kyllä se kipu loppuu aikanaan, i promise!

Mulla on kaks hammasta haljennut juurihoidossa. Toisen kanssa kitkutin pari viikkoa-joka toinen päivä hammaslääkärissä kivun takia. Toisen käskin poistaa heti kun se sama kipu alkoi "ai kato, täähän onkin haljennut tänne!" :kieh:

Yhteistyössä