onkohan tää ihan normaalia enään :( apua!!

• Viestiketjun aloittaja Viestiketjun aloittaja äkkiä
  • Ensimmäinen viesti Ensimmäinen viesti
Ä

äkkiä

Vieras
olen syönnyt masennuslääkitystä n. 4kk (cymbalta) ja nyt olen tänään esim. tuntenut harhatuntemuksia (että jonkun varjo on ovella ja tunne että joku on läsnä)...kävin miettimään olenko edes muistanut ottaa lääkkeen, mutta en muista ollenkaan olenko sen ottanut...:(

alkaa tulla paniikinomainen tunne ns. sumea tunne sellainen että kaikki näyttää rakeiselta, sydä hakkaa, pistelee ja puuduttaa ja huimaa sekä oksettaa sekä korvissa soi...
otin juuri 2x15mg opamoxia...

onko tämä normaalia että unohdan olenko ottanut lääkkeen ja alkaa tulla tälläisiä tuntemuksia....olenko sekoamassa lopullisesti?:(

Pitäiskö sun ottaa yhteys lääkäriin joka on määrännyt lääkkeet, tai vaikka omahoitajaan? Ei mun mielestä kuulosta hyvältä. Kannattaa mainita omahoitajalle jos sellainen on..

huomenna vasta voin soittaa....aiemmin näitä tuntemuksia ei ole tullut paitsi nyt ja kävin miettimään olenko ottanut lääkkeen mutta en muista :(

voiko johtua että olen pitkään jännittänyt yhtä juhlaa ja nyt kun se lähenee jännitys laukeaa näin sillä, aiemmin lääke on vaikuttanut positiivisesti minuun.... :(

voiko lääkityksen aikanakin tulla psyykoosi?

et varma sekoa,ehkä se johtu lääkeistä,kun et otanut aamulla,siten minäkin sekoamassa :ashamed: kun mulla kaikenlaiset tunet jos istun paljon kotona esim ja myös tuntu siiltä että olen kuin sumussa :ashamed: jokaisesta äänestä tuntu että vain mä kuulen sen,ehkä luin liika :ashamed:

Mun miehellä tuo sama lääke. Kerran resepti meni vanhaks ja mies ei saanut johonkin viikkon lääkettä, oli kamalaa aikaa. Hän heitteli tavaroita ja vihan purkauksia tuli pikku asioista.

Alkuperäinen kirjoittaja ap:
huomenna vasta voin soittaa....aiemmin näitä tuntemuksia ei ole tullut paitsi nyt ja kävin miettimään olenko ottanut lääkkeen mutta en muista :(

voiko johtua että olen pitkään jännittänyt yhtä juhlaa ja nyt kun se lähenee jännitys laukeaa näin sillä, aiemmin lääke on vaikuttanut positiivisesti minuun.... :(

voiko lääkityksen aikanakin tulla psyykoosi?

mä en ainakaan tiedä :( itsekin haluan tietä sen?Onko suvussa psykooseja?Meillä ei ole,mutta mulla kuitenkin tää pelko,kun kerran masennus iski :(

Hei! Oisko sulla paniikkihäiriön oireita? Älä ainakaan mieti koko ajan tuntemuksiasi - tiedän, että helpommin sanottu kuin tehty.. Koeta keksiä jotain muuta ajateltavaa; hyvä kirja, leffa, suihku, kylpy, sauna.. Mitä vain mikä saa ajatukset muualle. Itse jouduin joskus menemään tupakalle 10 min välein, koska tupakka oli ainoa mikä sai hetkeksi "virkeäksi" ja ne ajatukset katkeamaan.

Kokeile mitä vain mikä auttaa. Jos ei auta, soita päivystykseen. Joskus pelkkä jutteleminen, eli oireiden kertominen, voi auttaa. Sieltä osaavat neuvoa ja rauhoitella.

Paljon tsemppiä, itsellänikin on ollut joskus samanlaista. Kyllä se siitä :)

masennuslääkitys ei välttämättä suojaa psykoosilta, ja psykoosioireilta noi mustakin kulostaa. itsellä ollut samanlaista ja niihin auttoi ihan psykoosiläkitys. jopa niin että koin masennuslääkityksen tarpeettomaksi. soita lääkäriin äläkä sievistele noita tuntemuksia. ne voi nimittäin yltyä pahaksi ja se ei ole kivaa.

toi on ihan hyvä vinkki että juttelee jonkun täyspäisen kanssa. mulla oli pari ystävää jotka sai rankimman vaiheen yli öisin päivystää puhelimen kanssa, ja oon kyllä tosi kiitollinen siitä. paniikkioireet on siitä ikäviä että kun luulee jonkun pelon voittaneensa, ne keksii ikäänkuin uusia reittejä ja seuravalla kerralla laukaiseva tekijä voikin olla jotain muuta.

Alkuperäinen kirjoittaja vieras:
Hei! Oisko sulla paniikkihäiriön oireita? Älä ainakaan mieti koko ajan tuntemuksiasi - tiedän, että helpommin sanottu kuin tehty.. Koeta keksiä jotain muuta ajateltavaa; hyvä kirja, leffa, suihku, kylpy, sauna.. Mitä vain mikä saa ajatukset muualle. Itse jouduin joskus menemään tupakalle 10 min välein, koska tupakka oli ainoa mikä sai hetkeksi "virkeäksi" ja ne ajatukset katkeamaan.

Kokeile mitä vain mikä auttaa. Jos ei auta, soita päivystykseen. Joskus pelkkä jutteleminen, eli oireiden kertominen, voi auttaa. Sieltä osaavat neuvoa ja rauhoitella.

Paljon tsemppiä, itsellänikin on ollut joskus samanlaista. Kyllä se siitä :)

Tässä sulle mun mielestä hyviä neuvoja. Menet vain paniikkiin enempi kun mietit oireita. Soita vaikka johonkin päivystävään kriisipuhelimeen...voi tosiaan helpottaa jo ihan kun pääsee juttelemaan jonkuin kanssa. Tai jos voisit soittaa jollekin ystävälle/läheiselle?

Yhteistyössä