Onkohan suurtakin haittaa jos laittaa vähän väärällä vahvuudella olevan piilarin päähän?

Scarlett O Harava

Tunnettu jäsen
17.08.2004
61 304
187
63
Kun mulla on kaksi linssiä vahvuuksilla -4.0 ja ne on oikiaan silmään sopivat. Kaksi vasempaan silmään sopivaa linssiä olen onnistunut tiputtamaan niitä laittaessasi eikä ole löytynyt sitten millään. :snotty:

Vasempaan silmään pitääs olla vahvuus -3.50. Olisko liian vahva tuo toinen?

No eipä siinä kyllä mitään häviä jos koittaa, koska en mä tee kuitenkaan mitään kahdella yhden silmän piilarilla.

Alkuperäinen kirjoittaja vieras:
Enpä usko että kertakäytöllä tekkee mittään haittaa. Ja aika pieni erohan tuo. Tietty jos sua ittee häiritsee niin haittahan sekin on.

Niin, kun mä en pitääsi niitä kuitenkaan koko päivää vaan ihan vain illan. Silmälasit otan kuitenkin mukaan, että ne piilarit saa helposti sitten pois jos siltä tuntuu. Pitääpä koittaa miltä tuntuu.

Ei noin pieni ero missään tunnu. Mulla on silmissä täsmälleen samat lukemat, ja optikko vinkkasi ottamaan molempiin silmiin -4.0-linssit, jotta ei tarvitse erotella eri silmien linssejä. Hyvin toimii.

Tuskin noin pienellä erolla vielä kovasti haittaa näköä. Päänsäryn saatat saada jos pitkään pidät :)

Mulla on ihan optikon neuvosta ollut molempiin silmiin samanvahvuiset piilarit niin, että heittoa on molemmissa ollut 0,25 jompaan kumpaan suuntaan silmälaseihin nähden. Hyvin on pelittänyt :)

mä käytän oikeestaan jatkuvasti väärän vahvusia toises silmäs. toisessa vahvuus pitäs olla -1.75 ja toises -2.0. oon netistä tilannu noita -2.0 vahvusia ja niitä vallan käytän. en oo huomannu mitään haitta ja hyvin näen :)

Ei haittaa, päätä voi särkeä. Ite just tässä yhtenä päivänä laitoin vahingossa oikean silmän piilarin vasempaan ja päinvastoin, tajusin vasta kun olin jo liikenteessä. Toinen on -4.0 ja toinen -4.5.

Yhteistyössä