Onkohan poikani homo

• Viestiketjun aloittaja Viestiketjun aloittaja Fabulous Mom
  • Ensimmäinen viesti Ensimmäinen viesti
F

Fabulous Mom

Vieras
Tämä taitaa olla näitä "täysin turhat hassutukset"-sarjaa, mutta aloinkin miettimään, että mahtaakohan poikani olla homoseksuaali.

Nyt heti ensin teen selväksi, että minulla ei ole mitään merkitystä onko vai ei ja en todellakaan ole tosissani, koska hän on nuori. Tälläinen hupsu ajatusleikki vain.

Poikani on 5v. ja hän on aina puhunut menevänsä naimisiin jonkun pojan kanssa. Ensin oli pitkään meidän naapurin poika ja nyt hän puhuu menevänsä naimisiin hänen päiväkotikaverinsa kanssa. Hän myös kirjoitti tälle kirjeen missä oli suuri sydän ja osoitti sen "Rakas Matti" (nimi muutettu)
Päivittäin hehkuttaa miten tämä Matti on ihana ja tykkää siitä paljon.
Vain kerran on sanonut tytön olevan söpö.

:D Nyt minua jotenkin huvittaa ajatus tulevaisuudesta. Minulla on kaksi tyttöä ja yksi poika. Ehkä en joudukkaan miniä/anoppisotaan :P
Hauskaa on myös se, että hän on luonteeltaan täysin, kuin enoni ja enoni on homoseksuaali. Olisikohan periytyvää :D

Ja nyt jos joku ottaa tämän liian tosissaan ja vetää herneen nenään niin voi hyvää päivää :heart:

[QUOTE="klö";29457266]voi olla, tai sitten ihan transvestiitti.[/QUOTE]
Se taitaa olla vissin nykyään transseksuaali. Hmm. Mun tutulla on poika ja se tykkää pukeutua aina mekkoihin ja pinkkiin vaikka on jo 10v. Se on aika selvä tapaus ainakin :)

Meidän poika on kyllä aika jätkämäinen muuten. Tahtoo robottipaidat ja tykkää autoista, taisteluleikeintä, sinisestä ja mustasta.. Ja pojista :heart:

Se taitaa olla vissin nykyään transseksuaali. Hmm. Mun tutulla on poika ja se tykkää pukeutua aina mekkoihin ja pinkkiin vaikka on jo 10v. Se on aika selvä tapaus ainakin :)

Meidän poika on kyllä aika jätkämäinen muuten. Tahtoo robottipaidat ja tykkää autoista, taisteluleikeintä, sinisestä ja mustasta.. Ja pojista :heart:

Transvestismi ja transseksuaalisuus ovat kyllä kaksi eri asiaa.

Voihan olla. Aika suuri osa homoseksuaaleista on kertonut, että ovat tiedostaneet sukupuolisen suuntautuneisuutensa jo ihan lapsesta asti. Kuten myös transseksuaaliset ihmiset.
Siksi mua ihmetyttääkin, miten jotkut voivat edelleenkin väittää ettei homous voisi olla geneettistä ja synnynnäistä, kyllä se vaan voi.

Alkuperäinen kirjoittaja käsitteet haltuun;29457310:
Transvestismi ja transseksuaalisuus ovat kyllä kaksi eri asiaa.

Minä olen mielestäni lukenut setan sivuilta, että Transvestiitti nimitystä ei käytettäisi enään. Että olisi Cross dresserit ja transseksuaalit.
MUTTA voin olla väärässä :)

Minä olen mielestäni lukenut setan sivuilta, että Transvestiitti nimitystä ei käytettäisi enään. Että olisi Cross dresserit ja transseksuaalit.
MUTTA voin olla väärässä :)

Transseksuaalisuudessa koko sukupuoli-identiteetti on eri kuin mikä syntymäsukupuoli on. Transvestismissa/cross dressingissä on kyse vain halusta pukeutua vastakkaisen sukupuolen vaatteisiin. Hyvin eri asioita ovat!

Tämä taitaa olla näitä "täysin turhat hassutukset"-sarjaa, mutta aloinkin miettimään, että mahtaakohan poikani olla homoseksuaali.

Nyt heti ensin teen selväksi, että minulla ei ole mitään merkitystä onko vai ei ja en todellakaan ole tosissani, koska hän on nuori. Tälläinen hupsu ajatusleikki vain.

Ehkä näin. Ei sillä mitään merkitystä onko homppeli vai ei. Mutta puhutaan hetki asiaan liittyvistä täysi-ikäisistä. Millainen ISÄ siittää pojan josta mahdollisesti tulee homosensuaali? Kerro lisää FM. :)

[QUOTE="vieras.";29457315]Voihan olla. Aika suuri osa homoseksuaaleista on kertonut, että ovat tiedostaneet sukupuolisen suuntautuneisuutensa jo ihan lapsesta asti. Kuten myös transseksuaaliset ihmiset.
Siksi mua ihmetyttääkin, miten jotkut voivat edelleenkin väittää ettei homous voisi olla geneettistä ja synnynnäistä, kyllä se vaan voi.[/QUOTE]
No mun eno on nyt isänsä kuoltuaan puhunut miten sen on aina tiennyt ja kyllähän kaikki muutkin sen ovat arvanneet, kun ei ollut koskaan seurustellut vaikka oli jo 50v...
Ja eihän homoudessa edes ole mitään parannettavaa. Hassua, kun niin edes ajatellaan.

[QUOTE="Hupsu";29457344]Ehkä näin. Ei sillä mitään merkitystä onko homppeli vai ei. Mutta puhutaan hetki asiaan liittyvistä täysi-ikäisistä. Millainen ISÄ siittää pojan josta mahdollisesti tulee homosensuaali? Kerro lisää FM. :)[/QUOTE]

No tuollainen tasapainoinen, äärimmäisen kärsivällinen vähän politiikasta kiinnostunut, avarakatseinen ja luova musikaalinen isä. Keskikokoinen vähän hoikahko. 120% hetero kylläkin. Varsin vastuuntuntoinen eikä pätkääkään temperamenttinen tai väkivaltaan/alkoholismiin taipuvainen.

Sitten enoni isä oli taas täysi vastakohta. Ehkä vähän ad/hd persoona. Viinaan ja naisiin menevä. Vähän äkkipikainen ja helpolla hermostuva isohko mies.

Se on myös yhteistä, että molemmat, poikani ja enoni ovat as-persoonia. Sanotaan, että Aspergerin oireyhtymässä esiintyy paljon homoseksuaalisuutta.

=Fabulous Mom;29457384]No tuollainen tasapainoinen, äärimmäisen kärsivällinen vähän politiikasta kiinnostunut, avarakatseinen ja luova musikaalinen isä. Keskikokoinen vähän hoikahko. 120% hetero kylläkin. Varsin vastuuntuntoinen eikä pätkääkään temperamenttinen tai väkivaltaan/alkoholismiin taipuvainen.

Huolestuttavaa! Ei sikäli että kuvaillussa mitään vikaa olisi. Mutta oliko kyseessä absolutisti mies joka vietti "tipatonta" raamatullisesti ja oli sairaalloisen laiha? Tällaisia tapauksia tietenkin on. Koita jaksaa FM :)

[QUOTE="Hupsu";29457454]Huolestuttavaa! Ei sikäli että kuvaillussa mitään vikaa olisi. Mutta oliko kyseessä absolutisti mies joka vietti "tipatonta" raamatullisesti ja oli sairaalloisen laiha? Tällaisia tapauksia tietenkin on. Koita jaksaa FM :)[/QUOTE]

:D ei! Ihan juo saunaoluen ja joskus menee kavereiden kanssa parille. Ei ole uskonnollinen pätkääkään vaan ateisti. Hyvin siis mukava mies. Sellainen tasapainoinen perheenisä.

En ymmärrä, miksi pidät "hauskana" asiana lapsesi mahdollinen kuuluminen vähemmistöryhmään? Et ole ilmeisesti kuullut, kuinka paljon ahdistusta homous aiheuttaa ihmisille ja kuinka paljon suurempi on itsemuha-alttius homojen keskuudessa?

[QUOTE="Aliisa";29457507]En ymmärrä, miksi pidät "hauskana" asiana lapsesi mahdollinen kuuluminen vähemmistöryhmään? Et ole ilmeisesti kuullut, kuinka paljon ahdistusta homous aiheuttaa ihmisille ja kuinka paljon suurempi on itsemuha-alttius homojen keskuudessa?[/QUOTE]

Voi elämän kevät. Onhan se nyt parempi suhtautua avoimesti ja iloisesti asiaan johon ei voi mitenkään vaikuttaa. Niin voi ainakin taata lapselle hyväksyvän ja rakastavan, suvaitsevan ilmapiirin, jossa kasvaa. Tunne paljon tällaisissa perheissä kasvaneita homoseksuaaleja eikä heillä ole minkäänlaisia ongelmia seksuaalisuutensa kanssa.

[QUOTE="sateenkaari";29457523]Voi elämän kevät. Onhan se nyt parempi suhtautua avoimesti ja iloisesti asiaan johon ei voi mitenkään vaikuttaa. Niin voi ainakin taata lapselle hyväksyvän ja rakastavan, suvaitsevan ilmapiirin, jossa kasvaa. Tunne paljon tällaisissa perheissä kasvaneita homoseksuaaleja eikä heillä ole minkäänlaisia ongelmia seksuaalisuutensa kanssa.[/QUOTE]

Näin minä olen vähän ajatellutkin :)

[QUOTE="Aliisa";29457507]En ymmärrä, miksi pidät "hauskana" asiana lapsesi mahdollinen kuuluminen vähemmistöryhmään? Et ole ilmeisesti kuullut, kuinka paljon ahdistusta homous aiheuttaa ihmisille ja kuinka paljon suurempi on itsemuha-alttius homojen keskuudessa?[/QUOTE]

Se ahdistus ei johdu homoudesta vaan muiden ihmisten ahdasmielisestä suhtautumisesta homouteen, eli ap:lla on ihan oikea asenne.

[QUOTE="sateenkaari";29457523]Voi elämän kevät. Onhan se nyt parempi suhtautua avoimesti ja iloisesti asiaan johon ei voi mitenkään vaikuttaa. Niin voi ainakin taata lapselle hyväksyvän ja rakastavan, suvaitsevan ilmapiirin, jossa kasvaa. Tunne paljon tällaisissa perheissä kasvaneita homoseksuaaleja eikä heillä ole minkäänlaisia ongelmia seksuaalisuutensa kanssa.[/QUOTE]

Näin juuri. Ihan sama kuin vetäsi herneen nenään siitä, että lapsella on siniset silmät kun ei sille mitään voi. Lapsellekin parempi, että hyväksyy hänet sellaisena kuin on.

Eki vastaa:

"Nuoruusikä on psykofyysinen kehitysvaihe lapsuuden ja aikuisuuden välillä ja kestää n. 8-10 vuotta alkaen murrosiän (puberteetin) fyysisestä kehityksestä.

Vuosia kestävä kehitys kohden aikuisen seksuaalisuutta, minäkuvan koko ajan muuttuessa, asettaa nuoren mielen usein kovalle koetukselle. Ristiriitaa ja ahdistusta. Itseluottamus etsii haparoiden omaa tietään. Tuossa kehitysvaiheessa esiintyy usein ihailua kumpaakin sukupuolta kohtaan lisäten hämmennystä.

Ikätoverien ja vertaisryhmien avulla nuori pyrkii jäsentämään ja suhteuttamaan itseään ja saamaan realistisempaa kuvaa itsestään, samalla kun tapahtuu etääntymistä omiin vanhempiin. Ahdistuneisuutta nuoruuden kehitysvaiheessa on omiaan lisäämään median tavaton rummutus kaikesta seksuaalisuuteen ja seksiin liittyvästä.

Yleensä käsitys itsestä sisäistyy, kun tuo nuoruuskehityksen pahin myrskyvaihe on ohi. Todella lyhyen kirjeesi perusteella en lähde Sinua mihinkään ryhmään luokittelemaan.

Jos tuo seksuaalisuushuoli Sinua edelleen jatkossa vaivaa, niin hakeudu lääkärin tai terveydenhoitajan juttusille, jolloin saat tarkemmin peilattua omia tuntemuksiasi asiantuntijan(koulu- ja nuorisolääketieteen edustajan) kanssa ja usein auttaa kuvaa itsestä selkiytymään ja olo helpottaa."

17-vuotias poika pohtii, onko homo, hetero vai biseksuaali - lue Ekin vastaus - Kukat ja mehil