Onkohan ok että otan 1kk vauvan mukaan eskarin vanhempainiltaan?

• Viestiketjun aloittaja h
  • Ensimmäinen viesti
ehkä näin
Alkuperäinen kirjoittaja Peppari:
Kasvatappa miehestäsi isä, joka voi hoitaa vauvaa muiden lasten kanssa, sellainen jolle uskallat jättää vauvan vaikka se saattaisikin herätä sillä aikaa kun olet poissa.
Isä voi myös osallistua vanhempainiltaan, kyllä minä ainakin olen siellä isiä nähnyt.
Se on sitten miehellä hormonihoito edessä, sori vaan ap! En kyllä tiedä, kuinka nopsaan maidoneritys alkaa tai miten imetyksen saa käyntiin ilman synnyttämistä...

kolme lasta
Tää on naurettavaa. TOTTAKAI VAUVAN VOI OTTAA MUKAAN. Pieni vauva ei voi häiritä ketään ja imetys on niin luonnollinen juttu että jos se jotain häiritsee niin sit on syytä katsoa peiliin. Mun lapsista kukaan ei ole juonut pullosta, joten ne on ekat kuukaudet ollut siellä missä minäkin. Ja tissiä ovat saaneet niin kaupassa, kirkossa, kirjastossa jne... Ja mä ainakin haluaisin itse mennä johonkin vanhempainiltaan enemmän kun mies niin sillon ottaisin vauvan mukaan. Ja mulla on vauva ollut mukana kokouksissa, koulutuksissa, luennoilla. Jos jostain syystä on alkanut kiukuttelemaan niin sit sivummalle. Välillä aikuiset osaa pitää pahempaa meteliä kun pieni vauva.

Alkuperäinen kirjoittaja ehkä näin:
Alkuperäinen kirjoittaja Peppari:
Kasvatappa miehestäsi isä, joka voi hoitaa vauvaa muiden lasten kanssa, sellainen jolle uskallat jättää vauvan vaikka se saattaisikin herätä sillä aikaa kun olet poissa.
Isä voi myös osallistua vanhempainiltaan, kyllä minä ainakin olen siellä isiä nähnyt.
Se on sitten miehellä hormonihoito edessä, sori vaan ap! En kyllä tiedä, kuinka nopsaan maidoneritys alkaa tai miten imetyksen saa käyntiin ilman synnyttämistä...
Ok, eli vauvan hoitaminen on yhtä kuin tissi suussa oleminen, no niinpä tietenkin, Palstalogiikka taas toimii.

.
Ja kyllähän se ap:n mies varmaan vois lähettää vaikka tekstiviestin, jos vauva herää ja saa kunnon raivarin, että tarvittas tissit kotiin. (jos ei nyt tunnin matka ole eskarii). Kyllä mun mies ainakin pärjää vähän aikaa sen heränneenkin vauvan kanssa ja sitten vaikka soittaa kauppaan, että tulisin nopeemmin kotiin. (tosin meidän vauvat on osanneet kyllä juoda pullostakin tarvittaessa).

ihanaa suvaitsevaisuutta
No jestas, jos nyt pikkuvauva ja imetys häiritsee ihmisiä, jotka ovat itsekin vanhempia, tuskin ap nyt sinne eteen ryntää imettämään huutaen "huomio huomio, tissinäyttelyyyy!". Aina on joku, jota ärsyttää, eikä sen mukaan voi elää.

Sanotaan, että omani olisin ehkä jättänyt siksi tunniksi isälleen siitä syystä, että sai välillä niitä huutoraivareita, ja osasi kyllä syödä lypsymaitoa pullostakin, ja olisin hermoillut, alkaako vauva huutaa, ja joutunut ehkä poistumaan hänen kanssaan, ja vanhempainilta olisi mennyt ikävällä tavalla ohi. Mutta nämä ovat vauva- ja perhekohtaisia juttuja, mielestäni tuollaisissa mestoissa pitäisi kestää alle liikkumisikäisiä vauvoja.

Ympäriinsä koheltavasta taaperosta ärsyyntymisen ymmärrän, mutta joskus voi sellaisenkin suhteen olla pakkotilanne ottaa mukaan, silloin vaan vanhemman täytyy osata toimia fiksusti, rajoittaa enintä häröilyä, ja tarvittaessa poistua muksuineen paikalta.

vieras
Uskomatonta touhua taas! Ei viiden lapsen äiti voi oikeasti ajatella noin! Tietysti noin pienen vauvan voi ottaa mukaan. Mulla on ollut puolivuotias vauva jopa (oman isänsä) väitöstilaisuudessa mukana. Ei vanhempainillat niin virallisia ole, ettei mitään ääntä saisi kuulua. Ja tuo miehen haukkuminen on täysin asiatonta.

Yhteistyössä