Onkohan mun veroprosentit nyt sit ok?

• Viestiketjun aloittaja Viestiketjun aloittaja Peppi85
  • Ensimmäinen viesti Ensimmäinen viesti

Peppi85

Aktiivinen jäsen
28.04.2005
4 115
0
36
Tilasin netin kautta uuden kortin, johon laskevat mulle uudelleen ne prosentit... Alotan nyt maanantaina työt, lapset eivät mene hoitoon, vaan hoidamme ne miehen kanssa täällä kotona. Saan siis myös kotihoidontuen. Laitettiin siihen verokorttilaskentaan tietyn könttäsumman, mitä saan tienata (+tuet) ja sen mukaan verot sitten menee. Sitä menee molemmista nyt 17,5%, siis sekä töistä, että kotihoidontuesta... Onkohan se ok? :D

Ja mikä on normaali prosentti, mitä tosta kh:sta menee, jos ei tee töitä siinä samalla? Sekin voi vaihdella tai sen voi kai lasketuttaa myös erikseen, mut mä en oo sitä tehny. Mietin vaan, miten paljon mulla on aiemmin siitä mennyt... Seki selviäsi ku kaivelis noita papereita, mut en nyt jaksa :whistle:

Aika pieneltä kuulostaa nuo prosentit, tosin niihinhän vaikuttaa aika moni asia, esim. mahdolliset asunto- ja opintolainojen korot. Mulla oli jotain reilut 20% vero, vaikka tein vain satunnaisesti keikkahommia. Lisäksi kht kolmesta lapsesta, ei asuntolainaa. Mutta jois olet tulot ilmoittanut oikein, niin eiköhän ole oikein laskettu. Onko sulla erikseen verokortti sosiaalietuuksille?

Alkuperäinen kirjoittaja Chloe:
Aika pieneltä kuulostaa nuo prosentit, tosin niihinhän vaikuttaa aika moni asia, esim. mahdolliset asunto- ja opintolainojen korot. Mulla oli jotain reilut 20% vero, vaikka tein vain satunnaisesti keikkahommia. Lisäksi kht kolmesta lapsesta, ei asuntolainaa. Mutta jois olet tulot ilmoittanut oikein, niin eiköhän ole oikein laskettu. Onko sulla erikseen verokortti sosiaalietuuksille?

Opintolainaa on, mitään muuta lainaa ei. Kyllä mä ilmotin tulot, niinku ne on, tietääkseni :ashamed:

Ja siinä tehtäessä tuli jo tietoon, että 17,5% on sekä työtuloista, että tuista... Hitto ku en ymmärrä noista mitään :( Oon vähän tyhmä.

Kotihoidontuesta mulla meni 20prosenttia ja kun menin töihin niin kh.tuesta ja työstä n.12prosenttia ja veronpalautuksia tuli n.400euroa.Kuinka paljon tulet tienaamaan työstä vuoden aikana,vero riippuu siitä,mutta varmasti riittää toi 17prosenttia ja mitä enemmän tienaat,sitä vähemmän maksat veroa kh.tuesta!!

Yhteistyössä