Onkohan mulla mahiksia tän miehen suhteen?

• Viestiketjun aloittaja Viestiketjun aloittaja Tea89
  • Ensimmäinen viesti Ensimmäinen viesti
T

Tea89

Vieras
Tapasin viime vkl ihanan miehen baarissa kun olin Helsingissä käymässä. Selvis että mies on akateeminen. Tai siis opiskelee yliopistossa, mutta eikös se oo sama asia? No oli tosi kivaa ja sitten pidetty yhteyttä tosi paljon. Huomasin vaan että kun keskusteltiin, niin miehellä meni pasmat sekasin kun selvis että en oo ees lukioo käyny. Jotenki ilmeisesti hänen piireissään kaikki on käyneet. Ei hän sitä sanonut, mutta meni vaikeeksi kyllä.

Mies on ihan eri planeetalta kuin mitä mun kotipaikan ukot. Mutta mietin vaan, että mahtaako tämä koulutusjuttu vaikuttaa huonosti mun kannalta. No meen taas ensi vkl sen luo Helsinkiin, että kaipa pitäis tätä asiaa selvitellä kans. Onks jotain neuvoja?

Emmää kai mikään ihan tyhmä oo, mutta teininä oli muut asiat mielessä kuin koulunkäynti. Varmaan olisin lukionkin päässy läpi jos oisin yrittäny. Mut ei kyllä mihinkään yliopistoon olis ollu mahiksia.

Rehellisesti sanoen: en ottaisi täysin kouluttamatonta. Kerran olen seurustellut pelkän peruskoulun käyneen kanssa, se riitti sitä lajia. Ei kantanut rakkaus tollon kanssa.

Niin no, voi olla että on, voi olla että ei. Aika harvalle kuitenkaan se ammatti/opiskelutausta sen kummempia merkkaa, mutta älykkyys kyllä. Ne kun ei aina kulje käsi kädessä.

Rehellisesti sanoen: en ottaisi täysin kouluttamatonta. Kerran olen seurustellut pelkän peruskoulun käyneen kanssa, se riitti sitä lajia. Ei kantanut rakkaus tollon kanssa.

Ei kouluttamattomuus tarkoita, että ihminen on tollo. Itse olen seurustellut kouluttamattoman kanssa ja se mies oli kyllä fiksu. Olisi varmaan pärjännyt opiskeluissa, mutta ei kiinnostanut ja on sitten tehnyt töitä peruskoulusta pääsemisen jälkeen. Pari kertaa on lyhyen aikaa vain ollut työttömänä viimeisen 26 vuoden aikana.

Toki tiedän monia muitakin kouluttamattomia jotka eivät ole mitään tolloja ja vastaavasti sitten tiedän koulutettuja jotka ovat melkoisia tolloja monessa asiassa. Pelkän peruskoulun käynyt voi silti olla kiinnostunut erilaisista asioista ja osaa itse etsiä tietoa joten ei pidä olettaa, että kouluttamaton ei tietäisi mistään mitään.

[QUOTE="Mandi";28508401]Ei kouluttamattomuus tarkoita, että ihminen on tollo. Itse olen seurustellut kouluttamattoman kanssa ja se mies oli kyllä fiksu. Olisi varmaan pärjännyt opiskeluissa, mutta ei kiinnostanut ja on sitten tehnyt töitä peruskoulusta pääsemisen jälkeen. Pari kertaa on lyhyen aikaa vain ollut työttömänä viimeisen 26 vuoden aikana.

Toki tiedän monia muitakin kouluttamattomia jotka eivät ole mitään tolloja ja vastaavasti sitten tiedän koulutettuja jotka ovat melkoisia tolloja monessa asiassa. Pelkän peruskoulun käynyt voi silti olla kiinnostunut erilaisista asioista ja osaa itse etsiä tietoa joten ei pidä olettaa, että kouluttamaton ei tietäisi mistään mitään.[/QUOTE]

Ei se välttämättä olekaan niin, mutta aika usein olen tällaisiin kombinaatioihin törmännyt.

No eiköhän se selvinne kun jatkatte tapailua. Kyse on varmaankin enemmänkin siitä, oletko hänen mielestään tarpeeksi älykäs. Jos osoitat olevasi (en tarkoita, että mitään pitäisi osoittaa, mutta siis ajan kuluessa selviää, millainen olet), ammatinvalinta tuskin on ongelma. Tai riippunee henkilöstä.

Yhteistyössä