Onkohan mulla aivokasvain???

• Viestiketjun aloittaja Viestiketjun aloittaja sirkku
  • Ensimmäinen viesti Ensimmäinen viesti
S

sirkku

Vieras
Pää on vasemmalta ohimolta vähän väliä kipeä. Pari kolme viikkoa voi olla, ettei tunnu kipua, ja sit yhtäkkiä on taas kipeä useamman päivän. Ohimoon sattuu jos ponnistelen tai yskin tai kumarrun sitomaan lapsen kenkiä. Ihan kuin siellä olisi painetta. :( Silmä on siltä puolen tosi kuiva ja hajataittoa on imelstynyt kun kävin kolme viikkoa sitte silmälääkärillä.
Onkohan tuo hajataitto sama kuin kaksoiskuvat? Mulla se ilmenee silleen, että telkkarin tekstit "roikkuu" eli näkyy kahtena. Mutta en muuten näe mitään asioita kahtena, ainoastaan pienet tekstit ja tää ilmenee vaan väsyneenä. Sanoin siitä silmälääkärilleki ja se piti sitä hajataittona.

Oliskohan tuo silmälääkäri nähnyt mun silmässä jotain outoo jos mulla olis vaikka näköhermoa painava kasvain. Se lääkäri oli kuitenkin neuro-oftalmologi.

Tää päänsärky kyllä pelottaa. JOmottaa ja jyskyttää ja aina vaan vasenta puolta!

Migreeniä? Mulla samaa mutta oikealla puolella ja epäilys migreenistä. Sahalaitoja nään joskus, mutta silloin ei muuta kipua. Vessassa pinnistäessä tajuton jyskytys alkaa päässä ja helpotusta saan, jos puristan kädellä sitä kipu kohtaa päässä samalla kun pinnistän.

migreeniä mäkin joskus mietin, mutta kun ei ole mitään auraoireita. Toi kiputuntemus ponnistaessa on aika lievä, ihan aavistuksenomainen mut jatkuu sitten jomotuksena ohimossa. Voiko migreeniä olla ilman noita auraoireita.

Tänhetkinen pääkipu on menossa nyt kolmatta päivää. Kipu ei oo sietämätöntä, mutta tuo jatkuva jomotus ohimossa on inhottavaa!!!

Mulla oli niska-hartiaseutu niin jumissa, että oli samanlaiset oireet.. Kävin neurologilla, ja olin varma että on joku kasvain tai muuta vakavaa.. Oli kova tulehdus hartioissa, se hoidettiin lääkkeillä ja sitten hierojalle..

Alkuperäinen kirjoittaja ap:
^kyllä molempiin. Puren hampaita yhteen päivisinkin. Mutta jotenkin en usko että ne mun päänsärkyä aiheuttaa. Ja miksi sitten nää silmäoireetkin?

Mulla on hajataittoo kans ja varsinkin kun olen väsynyt ja purrut yöllä hampaita niin silmät karkailee päivällä. Joutuu koko ajan keskittymään, että katse pysyy siinä missä pitääkin. Mulla on myös koskenut silmien taakse... Kun sain purukiskon niin ongelmat helpottui. Kannattaa mennä lääkärille jos huolestuttaa ja varsinkin hammaslääkärille niin kisko auttaa noihin puruongelmiin sekä sitä kautta myös niskavaivoihin.

Mulla on niin paha tää hampaiden puremisongelma että olen "hienout" yhdestä alahampaasta palan pois niin että sitä vihloo jatkuvasti. :/ PItää kai mun varaa aika neurologille, mä vaan säikähdin kun nää ioreet viittaa myös aivokasvaimeen (meningeooma tms).

Mulla on niin paha tää hampaiden puremisongelma että olen "hienout" yhdestä alahampaasta palan pois niin että sitä vihloo jatkuvasti. :/ PItää kai mun varaa aika neurologille, mä vaan säikähdin kun nää ioreet viittaa myös aivokasvaimeen (meningeooma tms).

Pahintahan mäkin pelkäsin ekaks kun oireet oli kuin aivokasvaimessa. Mut onneks ne olikin "vaan" purennasta johtuvia.. Kyllä noi sun oireet kuulostaa ihan purennasta johtuvilta, varaa hammaslääkäristä aika! Varmaan parissa viikossa saat kiskon...

Nuo hampaat voi muuten myös tehdä tuota. Miehellä tuli päänsärkyä kun kirskutti hampaita kaiket yöt. Sai yöksi hammassuojat ja nyt ei ole oirehtinut. Samoin niskahartiasta lähtöisin oleva kipu. Tosi paha tulehdus ja jumiutuma niskassa? Se saattaa heijastaa tuonne.
Migreeni voi olla auratontakin.

kun mä just kävin hammaslääkärissäkin, vaan ei ne mulle mistään kiskoista puhuneet.en kyllä maininnutkaan pääkivuista sille.

Mä luulen et varaan ajan neurologille, onkohan ne kuin kalliita..../

kun mä just kävin hammaslääkärissäkin, vaan ei ne mulle mistään kiskoista puhuneet.en kyllä maininnutkaan pääkivuista sille.

Kysäse ensin tk-lääkäriltä, että laittaisi kiireellisen lähetteen neurologille.. yksityiset voi olla kalliita, mutta jos olet valmis maksamaan, niin sitten yksityiselle..

Soitas uudestaan hammaslääkärille. Kysy voiko sinun purentavikasi aiheuttaa tuota. Sitten yleislääkärin kautta neurologille, jos näkee aiheelliseksi eli ensin suljetaan muut pois.

no tk:n kautta saa varmaan odottaa kuukausia ja kuukausia neurolle pääsyä. Ja ottaako ne mua tosissaan edes, kun muita aivokasvaimeen viittaavia oireita ei oo kuin tää päänsärky. Ei mitään neurologisia oireita tms. MIks mä silti pelkään sitä pahinta!!

no tk:n kautta saa varmaan odottaa kuukausia ja kuukausia neurolle pääsyä. Ja ottaako ne mua tosissaan edes, kun muita aivokasvaimeen viittaavia oireita ei oo kuin tää päänsärky. Ei mitään neurologisia oireita tms. MIks mä silti pelkään sitä pahinta!!

Terveyskeskuksessa voisivat sulkea ensin pois muut vaivat. Kyllä ne laittaa pikana jatkotutkimuksiin jos näkevät aihetta.
Kysy kuitenkin hammaslääkäriltä heti maanantaina voiko kipu johtua hampaista. Hällä lienee sinun hammaskartat ja muut tiedot, joista näkee.
Itsekin olen joskus pelännyt aivokasvainta, mutta syyt olikin joko niskahartiasärky tai migreeni.

no kysyn kysyn, kysyin vaan nyt ekaksi täältä, että onko kellään ollu samanlaisia oireita.

Olenko mä ihan hölmö, kun mietin aivokasvainta, kun muita oireita ei ole? Puhukaa nyt joku mun päähäni järkeä...

Alkuperäinen kirjoittaja sirkku:
Pää on vasemmalta ohimolta vähän väliä kipeä. Pari kolme viikkoa voi olla, ettei tunnu kipua, ja sit yhtäkkiä on taas kipeä useamman päivän. Ohimoon sattuu jos ponnistelen tai yskin tai kumarrun sitomaan lapsen kenkiä. Ihan kuin siellä olisi painetta. :( Silmä on siltä puolen tosi kuiva ja hajataittoa on imelstynyt kun kävin kolme viikkoa sitte silmälääkärillä.
Onkohan tuo hajataitto sama kuin kaksoiskuvat? Mulla se ilmenee silleen, että telkkarin tekstit "roikkuu" eli näkyy kahtena. Mutta en muuten näe mitään asioita kahtena, ainoastaan pienet tekstit ja tää ilmenee vaan väsyneenä. Sanoin siitä silmälääkärilleki ja se piti sitä hajataittona.

Oliskohan tuo silmälääkäri nähnyt mun silmässä jotain outoo jos mulla olis vaikka näköhermoa painava kasvain. Se lääkäri oli kuitenkin neuro-oftalmologi.

Tää päänsärky kyllä pelottaa. JOmottaa ja jyskyttää ja aina vaan vasenta puolta!

Ootkohan sä mä? Samoja oireita, paitsi mulla ne oikealla puolella. Jatkuvasti saa oikeata silmääkin räpyttää. Rasittavaa. Ja vielä naama puutuilee oikealta :(

Yhteistyössä