onkohan mua huijattu??

• Viestiketjun aloittaja Viestiketjun aloittaja chrissy
  • Ensimmäinen viesti Ensimmäinen viesti

chrissy

Aktiivinen jäsen
07.09.2005
20 219
6
38
lahti
Vein auton maanantaina ns. vianmääritykseen erään ison ketjun huoltoon.

Autosta kuului epämääräistä kolinaa OIKEALTA PUOLELTA EDESTÄ ja sanoin et rengas kolisee aina kun osuu vaikka kaivonkanteen.

no tuomio oli et katalysaattori on rikki että sisuskalut kolisee. Iskari oli ehjä ja vakaimenluut olivat ehjänä. ( jomman kumman epäilin olevan rikki )

Katalysaattori sijaitseen suurinpiirtein vaihdelaatikon alla.

No korjaus tuli maksamaan 274e. Hyppäsin autoon ja ensimmäisen kaivonkannen kohdalla sama kolina jatku minkä takia sinne huoltoon alunperin meninki.

Tulenkatkuinen puhelu lähti takas korjaamolle ja huomenna taas kiikutan auton sinne. :headwall: sanoin etten maksa siit reissusta mitään.

Nyt herää epäily et onkohan se katalysaattori ollu edes aluperinkään rikki koska sama kolina jatkuu edelleen.? kalliiks tuli :headwall: :headwall:

huoltamo menee tän jälkeen vaihtoon ja eipä oo eka kerta kun eivät vikaa saa ekalla kerralla kuntoon.

Onhan ollut aika halpaa jos sait katalysaattorin jne alle 300 euron. Mulla halpa pikku fiiu ja perus huolto on 200 euroa, puhumattakaan jos jotain tehdään. Näin Helsingissä.

Alkuperäinen kirjoittaja halpaa halpaa:
Onhan ollut aika halpaa jos sait katalysaattorin jne alle 300 euron. Mulla halpa pikku fiiu ja perus huolto on 200 euroa, puhumattakaan jos jotain tehdään. Näin Helsingissä.

katalysaattori makso 198e+as.sarja+työt= 274e onneks on 8V auto ettei 16V niin ois tullu 2x kalliimaks..

sit olis päässy itku.

niin se vaan on vielä tänäkin päivänä ettei naista oteta todesta näissä autoasioissa!
mä valitin että mun auto nykii ja pätkii, mies ei uskonut ennen kun jäi sen kanssa tienpäälle.
no, hinausautolla korjaamolle, korjaamolla käynnistyi normisti, ei oo mitään vikaa.
en suotunut ajaan sillä autolla ja taas jäi mies sen kanssa tienpäälle... sit se jo soitti kiukkusen puhelun huoltoliikkeeseen joka haki auton ja toi sijaisauton tilalle... löytyhän sitä vikaa sitten kun etsittiin

Alkuperäinen kirjoittaja kitty:
niin se vaan on vielä tänäkin päivänä ettei naista oteta todesta näissä autoasioissa!
mä valitin että mun auto nykii ja pätkii, mies ei uskonut ennen kun jäi sen kanssa tienpäälle.
no, hinausautolla korjaamolle, korjaamolla käynnistyi normisti, ei oo mitään vikaa.
en suotunut ajaan sillä autolla ja taas jäi mies sen kanssa tienpäälle... sit se jo soitti kiukkusen puhelun huoltoliikkeeseen joka haki auton ja toi sijaisauton tilalle... löytyhän sitä vikaa sitten kun etsittiin

niinpä niin=( miksköhän aina pitää hermostua ennenkuin alkaa asiat sujumaan.. Viimeks meuhkasin pakoputken kanssa kun siihenki olin saanu uppoomaan melkein 200e ja aina vaan.. sit ne laittoki sen ilmaseks.. tai no ilmaseks ja ilmaseks.

Alkuperäinen kirjoittaja Liinuska74 käymässä:
Oletko ihan varma, että se on auto joka kolisee, eikä se kaivonkansi?

khyllä olen. mikään kaivonkansi ei kolise niin et se kuuluu sisälle asti ja radion läpi.

ei kolise kuskinpuolella ajan mä mistä vaan.

mä tunnen myös oman autoni äänet, aina kun on jotain poikkeavaa ääntä, on jotain vikaa ollut.
tosta kolinasta tuli mieleen, mulla kanssa kolisi vasen etupyörä ja sieltä oli pompannu jarrukenkä pois paikaltaan... vähän sai taas vakuutella noita miehiä ennen kun ne usko

Mulla kyseinen kolahdus kuului siitä, että toinen etujousi oli poikki. Ja hienosti kierteen "sisäyläkulmasta" ettei heti näkynyt.
Ukko väitti mua luulotautiseksi, kunnes se paukahti poikki vielä alhaaltakin. Renkaan laakeri oli niin loppu, että kuormitti jousen hengiltä.

Alkuperäinen kirjoittaja samperi:
Autonasentaja mieheni tuumas, että ei se oikeastaan voi vika edes olla katalysaattorissa(100 varma ei tietysti voi olla)
Vika on kuulema kallistuksen vakaajan jossain :laugh:

kallistuksenvakaajat eli koiranluut oli ehjät. Olivat kuulemma tarkastaneet.

Alkuperäinen kirjoittaja ..:
Mulla kyseinen kolahdus kuului siitä, että toinen etujousi oli poikki. Ja hienosti kierteen "sisäyläkulmasta" ettei heti näkynyt.
Ukko väitti mua luulotautiseksi, kunnes se paukahti poikki vielä alhaaltakin. Renkaan laakeri oli niin loppu, että kuormitti jousen hengiltä.

no musta tuntuu et ne siel huollossa luulee mua ihan luulotautiseks..

mut näytän niille närhen munat perkele!

oikeestaan ihmettelen et miksei ne käyny ajamassa kun vika ei kerran ollu 100% varma. Ne olis heti sen kuullu ja varmistunu et mikä mättää.

Alkuperäinen kirjoittaja Annukka84:
Joo ei missään nimessä kannata viedä merkkiliikkeeseen... huollot ehkä joo mutta kun ne tahtoo vaihtaa siinä sivussa tarpeellisen (jos senkään) lisäks tarpeettomiakin osia...

Meillä merkkiliikkeessä tehdään aina se tarpeellinen vain, ei ominpäin. Tuntevat
kys.merkin hyvin ja sen temput. Valittamista ei oo paitsi yhden kerran mun piti muka avuttomana viedä auto sinne kun eivät miestä uskoneet ja vikaa oli :whistle:

meidän luottokorjaamo on kans aika priceless :)
ne kyllä korjaa sen mikä on rikki ja hyvin korjaakin, muta ne hajottaa sitten jotain hyvin toimivaa, ja auto pitää lopulta taas kiikuttaa sinne takasin.
ja lisäks ne myy siellä niitä isoäidin (isosiskon? isoisän?) suklaapullia joita ei voi vastustaa!!!
|O

meillä vastaavanlainen kolina esim hidasteissa johtui siitä että, renkaat kun on sellaisessa tangossa, ja siinä tangossa on sellainen metallimötykkö, jonka sisällä kumipehmikkeet. niin ne kumit oli kulunu puhki. sorry, en osaa nimetä yhtään osaa niistä kyllä..

Alkuperäinen kirjoittaja vv:
meillä vastaavanlainen kolina esim hidasteissa johtui siitä että, renkaat kun on sellaisessa tangossa, ja siinä tangossa on sellainen metallimötykkö, jonka sisällä kumipehmikkeet. niin ne kumit oli kulunu puhki. sorry, en osaa nimetä yhtään osaa niistä kyllä..

Jepsis, ja kun auto korjaamolla tietenkin nostetaan ylös, mikään ei kolise, koska painovoima vetää tiivisteet tiukaksi. Esim. 2000-luvun alun VW Golfeissa on ollut tota kallistuksenvakaajien löystymistä, tiivisteen kumiseos on huonolaatuista (tehtaan virhe), ja pultireiät kuluvat soikeiksi - aina kolahtelee kun ajaa monttuihin ym.
Ja siis vikaa ei huomaa jos auto on nosturilla, sitä pitää nostaa vain sen verran että rengastuntuma säilyy. On ihan tyyppivika mutta mistäs minä tiedän minkä merkkinen auto ap:lla on =)

(Ukko on töissä VW-merkkihuollossa, tuli konsultaatioapua selän takaa ;) )

kokemuksesta voin sanoa et merkkiliikkeet rahastaa....meil tuli joku pikkuvika maksaa 1500? ja juu osia vaihdettii eikä koskaa korjaantunu auto oli huollos n.5kertaa sen jälkee kyl vaihtu huoltoliike ja ei mitää ongelmia!!

mun mies oli hetken pois kotoota niin ettei nähnty..soiteltiin joka pvä kuitenkin..
Meijän auto alkoi pitämään ihan ihme kolinaa..
aina ajossa ihme kolina kuului takaa apukuskin puolelta
Noh ukko sit sano epäilyn jälkeen,et vie se auto korjaajalle:D
noo minä vien vakkari korjaajalle..
se sit ilmoittaa ettei meijän auto mitään kolinaa pidä kun sillä ajeli hetken..
Nooh minä sitten tyydyin siihen ja ajoin kotio..
kolina vain paheni ja paheni..
menin uudelleen korjaajalle ja sitten se vaan tokas et iskarit on paskat jos se johtuis niistä..noo ne vaihdettiin..kolina jatkui ja jatkui..lopuksi selvisi et takatukivarren puslat oli löystynyt:D
Nyt ei kolise eikä kilise...
Mä oon niin tarkkana kuuntelemassa jos jotain outoi äänii pitää toi auto...

Yhteistyössä