Onkohan meidän lapset kamalia

• Viestiketjun aloittaja Viestiketjun aloittaja LOISTOTUPSU
  • Ensimmäinen viesti Ensimmäinen viesti

LOISTOTUPSU

Aktiivinen jäsen
29.04.2007
5 011
0
36
Miksei kukaan koskaan voi edes pientä hetkeä noita kaitsea :kieh: :headwall:
Ois vaan kiva kun ei tarviis näitä kulettaa tuolla vesisateessa sen takia että minä käyn asioita hoitamassa.
Yks vaivanen tunti menis niin ei kellään liikene sitä aikaa, nyt menee sitten ainakin 3h kun lähen lapsien kanssa |O

joo itepähän olen lapsia halunnu, myöskin ne hoidan mutta joskus olis kiva mennä yksin johonkin ja ilman kauheeta suunnittelua.

En kyllä minäkään enään auta ketään, aina ollaan kyllä apua pyytämssä mutta minä kun sitä pyydän niin ei varmaan käy.

meillä vähän sama tilanne, tosin mummi hoitaa mielellään :heart:

tää toinen lähitukiverkko eli mun sisko ottaa lapset hoitoon HYVIN vastahakoisesti ja on naama aina väärällään kun menen hakemaan lapsia. hänen lastaan me hoidetaan myös, joten ei pitäis olla siitä kiinni. ei oikein tee mieli viedä lapsia sinne hoitoon.. :(

Tuo meille :D tänne sekaan kyllä mahtus (menee mukavammin päivät kun on leikkikavereita) taidat vaan asua turhan kaukana..
Mä ottasin aina mielelläni meille lapsia hoitoon kun tuntuu että on vähemmän kiukkua ja riitaa mitä enemmän äksöniä.. =)

Meillä myös näin. Tukiverkko kaukana ja jos halaun jonnekin asioille niin se tapahtuu kahden alle 3v kanssa. Yleensä sitten yhteen Kela- tai kauppareissuun meneekin sitten koko päivä. No, mikäs tässä kun on päivät aikaa, mutta olen yrittänyt selittää tätä miehellenikin joka sitten ihmettelee miten en ehdi tehdä yhtään mitään.

meidän lapset ei ole ollu missään hoidossa, yhen kerran ollu tuo 5v. mummilla sillon poika oli 2v.
sen jälkeen ei ole ollu missään kumpikaan.

aika harvoin edes viitsin kysyä, just tän takia kun ei kukaan viitsi vaivautua ikinä.

Kyllä mä olen aina mielelläni toisten lapsia hoitanut, nyt ei ole siihen vaan mahdollisuutta ollut kun en tunne täältä hesasta lapsiperheitä... Onneks muutto taks kotikonnuille on tiedossa kunhan saa vielä asunnon ja itse muuton taas järjestettyä ens vuoden alkupuolella..

meille kyllä tuodaan kysymättäkin hoitoon, enkä sitä ole yhtään pahana asiana pitäny, jos tässä kotona olen niin miksen vois katsoa samalla muidenkin lapsia kun katson omiakin.

tästä lähin sanon että enpäs katsokaan, että ottakaa vaan ipananne matkaan että ei tässä mullakaan ole vapauksia lähtee noin vaan kylille ja jättää lapsia heille. :kieh:

minä muksuille uusia leikkikavereita.. Jos joku asustelee Vantaalla/helsingin tuntumassa niin viestiä vaan. Opiskelen toki päivisin, mutta onhan ne vkonloput ja iltapäivät... Niin, ja miun muksut on 2,5 vuotiaat.

Alkuperäinen kirjoittaja Laarum:
minä muksuille uusia leikkikavereita.. Jos joku asustelee Vantaalla/helsingin tuntumassa niin viestiä vaan. Opiskelen toki päivisin, mutta onhan ne vkonloput ja iltapäivät... Niin, ja miun muksut on 2,5 vuotiaat.

niin mun tuuria että ois joku ihanakin ihminen niin sehän asuu toispuolen suomee |O

keski suomessa asuu vissiin sellasta porukkaa että omaa napaa vaan tuijotetaan :headwall:

taidan muuttaa täältä :whistle:

mutta nyt lähettävä tonne sateeseen tästä tepasteleen, onneks ei olla sokerista.

Mulla on ollut kaksi lasta (joskus harvoin vain yksi) aina joka paikassa mukana, jopa siellä Kelassa, pankissa, gynellä (!!!) jne. Enää ei ole, kiitos päiväkotipaikkojen jonne voin laittaa lapset (tai tuon pienemmän lähinnä, isompi nyt on muutenkin päiväkodissa 2-3 päivänä viikossa) siksi aikaa kun on joku tärkeä meno (työ/koulutushaastattelu, Kela, työkkäri, kurssi, lääkäri). Kuten huominen gynekologikäynti.
Kyllä ne asiat lastenkin kanssa hoituu, ihan yhtä sukkelaan. Mutta kyllä siihen kyllästyy, kun ei mihinkään pääse ilman lapsia, koskaan, ikinä.
Mulla on ihan orpo olo kun menen kaupungille ilman lapsia :ashamed:, en osaa edes kävellä normaalisti kun ei oo rattaita työnnettävänä.
Tuttujen eka kysymys on "mihin ihmeeseen sä oot lapset saanu jätettyä" jos näkevät mut ilman niitä liikenteessä :kieh:. Lähes neljän vuoden ajan olin joka ikinen hetki vähintään yhden lapsen kanssa, yleensä kahden kanssa. Moni ei edes tunnista mua ilman lapsia :D.
Täälläpäin ei juuri tutut toistensa lapsia hoitele :(. Mulla on tasan yksi ystävä, jonka kanssa katsotaan joskus puolin ja toisin toistemme lapsia. Suurimmalla osalla on toki mies, jolla on vapaapäiviä (ja työpäivinäkin on kotona klo 16 jälkeen) sekä isovanhemmat ja kummit käytettävissä, mutta mulla ja tällä ystävälläni ei tuollaisia ole :/ . Joten pakko keksiä jotain muuta, mä keksin päiväkodin :saint:.

minä auttaisin mielelläni vaikka itsellänikin on 4 lasta mutta vaikka kuinka sanon kaikille kavereille että koska vaan tarvitsee hoitajaa/apua niin kukaan ei ole koskaan pyytänyt.
kun taas itselläni on vaikeaa saada hoitajaa 4 lapselle, tuli taas sekin koettua kun vanhemmillani oli syntymäpäivä juhlat ei saanut ketään hoitamaan kaikkia lapsia. vanhempani auttavat aina kun mahdollista muttei aina heitä kehtaa pyytää.

Yhteistyössä