onkohan meidän kissalla kiima?

• Viestiketjun aloittaja Viestiketjun aloittaja "vieras"
  • Ensimmäinen viesti Ensimmäinen viesti
V

"vieras"

Vieras
Onkohan tuolla kissalla kiima? Se on nyt 6kk ja tuntuu että sen virtsa on alkanut haista aivan kamalalle. Sama hiekka ollut käytössä koko ajan eikä ole ennen juurikaan haissut, mutta nyt tuntuu että koko vessa jossa hiekkalaatikko on ja eteinen haisee. Onko se kiiman oireihin kuuluva juttu? Muuta erikoista en ole huomannut, tuo kisu on aina kova naukumaan, joten se ei sen kummemmin ole lisääntynyt. Puskemaan se on alkanut, mutta eikös kissat tee sitä muutenkin?

Tämä on mulle eka kissa, joten olen vähän tietämätön. Merkkaileeko kakki kissat kiima-aikana virtsalla muualle kun omaan laatikkoon? Pitääkö mun nyt alkaa kontata ympäri kämppää lätäköitä etsien?

ja kyllä, tarkoituksena on leikkuuttaa tämä kissa-neiti vielä tässä kevään/kesän aikana.

Ehkä tulossa kiimaan? Varsinaisen kiiman kyllä erottaa, silloin ei yleensä talossa nukuta kun maukuminen on sitä luokkaa. Ja se myös tarjoaa itseään eli steppaa sellaisessa makuuasennossa takamus pystyssä. Ehkä hölmö kysymys mutta oletko varma että kissasi on tyttö? Poikakissojen pissa alkaa haisemaan yleensä voimakkaasti niiden kehittyessä kollin ikään :) . Joka tapauksessa kannattaa leikkauttaa kisu.

Kaikki ei mau'u niin paljon, toiset sit sitäkin enemmän. Jos taputat kissaa selkään hännäntyveen, nostaako se takapuolta ja tamppaako takatassuilla, yleensä kiimaan tulossa olevat reagoin näin (jotkut kyllä myös aina) Kolleillehan ei varsinaista kiimaa tule sillai kuin tytöille. Kollit merkkaa helpommin kuin tytöt, mutta kyllä meilläkin kissanpissan haju voimistui kun se aikuistui. Voihan sulle olla sattunut myös vaikka huonompi erä hiekkee tms. ja ruoka kans vaikuttaa siihen miltä pissa haisee.

Yhteistyössä