Onkohan mahdollista että lapsi ripuloi koska pelkää isää?

• Viestiketjun aloittaja neuvoton
  • Ensimmäinen viesti
Jos toi tarina on tosiaan totta... En ala isää tai äitiä moralisoimaan... Kuulostaa vaan aika uskomattomalta... No onhan näitä tapauksia joka lähtöön.
Ite sitä mieltä että jos suhde huonossa kunnossa ja yritetty on pelastaa mitä ehkä pelastettavissa on, eikä onnistu, parempi laittaa pillit pussiin. Eihän se erokaan aina välttämättä lopullista ole, voihan sitä elää erillään ja katsoa mitä elämä tuo tullessaan!!!
Mutta ei ole oikein että 10kk lapsi kärsii siitä että jompi kumpi vanhemmasta ei välitä hänestä ja torjuu vaan! Eikä tuon ikäisen lapsen pitäisi vielä joutua "arestiin" koska ei sellaisesta mitään ymmärrä... Ja miettiä pitäisi vähän sitä että millä se pieni ihminen ilmoittaa huonosta olosta ellei itkulla? Käyttäkää hyvät ihmiset vaikka maalaisjärkeä ja antakaa lapsellenne turvallinen/rakastava ympäristö!!!

hillamaria
\
Alkuperäinen kirjoittaja 24.05.2006 klo 21:34 Anteeksivaanmutta kirjoitti:
Voisikohan olla mahdollista, että nuo kauheat kommentit (harmaina) ovat tulleet yhdeltä ja samalta typerältä päänaukojalta???
Mutta, jos tänne avaa keskustelun, tulee varmasti kaikenlaista palautetta. Jos suhde puolisoon ei ole kunnossa, vaikuttaa se lapsiin, totta kai! Lapset vaistoaa helposti ihmisten, varsinkin vanhempiensa, tunteet ja mielentilat.
Enpä tiedä laskitko minun kommenttini noihin kauheisiin, mutta tässä ollaan ihan "oikean" värisenä. Edelleenkään en ymmärrä!

Ripulointiin voi todellakin olla muitakin syitä, mutta aika uskomattomalta kuulostaa miehesi "kasvatusmetodi" :'( . Ei 10kk ikäinen vielä ymmärrä oikeaa ja väärää ja arestit kuuluvat vasta isommille tenaville. Tuli niin suru puseroon, kun itsellä samanikäinen pikkuinen :( .<br><br>

Oletko puhunut jo asiasta neuvolassa? Tai oletko ehdottanut miehellesi, että menisitte yhdessä juttelemaan johonkin ja purkamaan solmunne suhteestanne? Kaikki ei siihen helposti suostu, suomalainen mies varsinkaan, mutta jos hän sinne lähtisi, voisi tulevaisuutenne ehkä jatkuakin.

Elämä ei ole aina ruusuilla tanssimista, eikä sen tarvitsekaan, mutta pienen lapsen kannalta olisi erittäin tärkeää, että saisi kasvaa turvallisessa kodissa, jossa rakastetaan ja saa näyttää tunteensa.

Jos tilanne jatkuu edelleen samanlaisena, etkä pysty keskustelemaan miehesi kanssa, että hän muuttaisi tapojaan, hanki itsellesi neuvolasta tai jostain muualta apua, ja hankkiudu eroon miehestä.

Lastenvalvoja voi varmasti auttaa, kun selitätä tilanteesi.. Ja hän voi järjestää miehellesi valvotut tapaamiset (tapaamisoikeushan hänelle jää, vaikka lähtisitkin), koska ei ole lapsen edun mukaista olla noin epätasapainoisen ja turvattoman vanhemman seurassa.

Tilanne on todella surullinen lapsenne kannalta ja sinulla on erittäin vaikeat päätökset edessä.. Mutta ne kannattaa miettiä huolella ja ajatella lasta ja itseäsi. Voitte paljon paremmin kaksistaan, jos miehesi jatkaa tuolla linjalla..

:hug:

neuvoton
Ap täällä taas. Tarkennan hieman tilannetta. Meillä siis on omat ongelmamme johon mies itse ehdotti parisuhdeterapiaa, nyt taas mietin haluanko jatkaa ja yrittää sitä vaiko erota. Lapsi siis leikkii ja konttaa isäänsä vastaan ja heiluttaa ja selvästi ilostuu kun hän tulee paikalle, ainut itku kerta tuo kyseinen tapahtuma. Kun lapsi itkee miehen sylissä hän laittaa lapsen sänkyyn rauhoittumaan tms. arestilla en tarkoittanut sen varsinaista merkitystä ehkä jäähy tai rauhoittuminen on parempi ilmaisu, mies myöskin yrittää jos lapsi nukahtaisi sinne jos vaikka väsymystään huutaa hänkun ei osaa lasta tulkita niin kuin minä. Miehen osaamattomuus voi myös johtua nuoresta iästä, hän on 21v. itse olen 26. Hän ei ole myöskään itse saanut paljoa hellyyttä omalta isältään joten voi myös olla opittu malli, kyllä hän silti lastaan rakastaa.

Neuvottomalle:
Kiitos, että selvensit tilannettanne. Miehesi saattaa olla myös neuvoton ja ehkä turhautunut, jos ei osaa "lukea" lastanne kuten sinä. Teidän kannattaisi varmaan mennä parisuhdeterapiaan, jos rakkautta tuntuu vielä olevan jäljellä. Mutta tuollaisena tilanne ei voi jatkua, mitä isommaksi lapsi kasvaa sitä enemmän riitelynne vahingoittaa.

:hug: Jaksamista ja tosiaan miettikää tulevaisuuttanne!

Niin ja hyvä huh huh, ei tarvitse tulla laukomaan idioottimaisuuksia tänne sivuille! Jokaisella parilla/ihmisellä on vaikeuksia, vai oletko kenties itse joku täydellisyys??!

eräs
\
Alkuperäinen kirjoittaja 25.05.2006 klo 08:56 tikru84 kirjoitti:
\
Alkuperäinen kirjoittaja 24.05.2006 klo 14:04 huh huh kirjoitti:
Neuvoton:
Olet iso K U S I P Ä Ä!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!! (mikäli sairas tarinasi on totta)
Oleta itserakas ja idiootti jos ja kun ajattelet vain itseäsi. 10kk. pikkuinen ei osaa puhua ja puolustautua. SINUN kuuluisi hoitaa häntä ja antaa turvallinen elämä hänelle, vaan ei, sinä "pahoinpitelet" lastasi kun vain tuijotat vierestä. Lapsesi saa kauheat traumat ja menettää lapsuutensa teidän idioottien takia.
Toivon, että sossutäti veisi lapsenne kauas pois. Taidat itsekin olla henkisesti aivan sairas kun olet tuollaisen psykopaatin kanssa. ja alistut hänen teoilleen. Miten ihmeessä pystyt vain katsomaan vierestä????
Teidät molemmat pitäisi tappaa, olisi taas kaksi sairasta ihmistä vähemmän tässä maailmassa.
Hmm... jos kokeista ei ole löytynyt mitään, niin oletko kertonut tämän saman tarinan myös lääkärille ja kysynyt aiheuttaako se ripulin? Etpä tietenkään, koska tiedät, että te molemmet teette väärin niin uskallat vain näin säälittävästi nimettömänä tulla kysymään neuvoa ulkopuolisilta. PUHU LÄÄKÄRILLE ÄLÄKÄ TULE TÄNNE VINKUMAAN.
Sinut pitäisi pieksiä...
no johan täällä heittäydytään väkivaltaseks :eek: ei taida olla sullakaan kaikki kohallaan?
Niimpäs... Ois kirjoittajan paras kävästä psykiatrisella. Mene itseesi ja pidä suusi kiinni, jos et osaa neuvotella kuin aikuiset ihmiset. HÄPEÄ!!!!

neuvoton
No, sellainen ajatus vain kävi mielessä että mitä jos... Kaikkeahan tässä tulee mietittyä kun syytä ei selviä :/ Ja lapsi on niin kiinni minussa, vaikka olisi isänsä sylissä ja minä lähtisin huoneesta saattaa alkaa itkeä kovasti perääni. Tosin sama tapahtuu vaikka leikkisi itsekseen lattialla.

Meillä poika 8kk ja on todella paljon minussa kiinni. Itkee jos menen toiseen huoneseen tms. Ja itkee myös välillä jos poika on isänsä kanssa ja menen pois näköpiiristä. Tämä on ihan normaali ilmiö jota esiintyy monilla lapsilla :LOL:
Monet äidit ovat kotona lapsen kanssa ja mies töissä ja äiti tulee siin ä hyvin tärkeäksi lapselle. Itselläni on poika aina mukana lähes kaikkialla ja olemme kahdestaan päivät kun mies on töissä... (ymmärsiköhän nyt kukaan mitä tarkoitin :LOL: )

Ja sen ripulonnin syy voi tosiaan olla se maito. tai sitten jokin muu ruoka laji.

Niin piti vielä sanoa että minun miehelläni oli hieman samoja ongelmia ja on vieläkin. Mieheni isä (eli appiukkoni) ei ole koskaan lohduttanut miestäni silloin kun hän oli pieni ja mieheni äidiltäkin se on jäänyt osittain vähälle.
Mieheni ei osaa kunnolla lohduttaa, mutta on kovasti opetellut ja on jopa oppinutkin. Mieheni perheessä ei olla puhuttu asioista avoimesti, kun taas minä olen aina tottunut siihen että asioista puhutaan. Mieheni on myös pikku hiljaa oppinut tähän ja käy terapiassa, joka on auttanut todella paljon ja elämä sujuu todella hyvin. Mieheni rakastaa kovasti poikaansa ja leikkii tämän kanssa... Jos haluat Ap jutella niin layta YV:tä =)

Noh toivottavasti alkuperäinen ymmärrät hakea apua miehellesi ja lapsellesi. Miehesi tarvitsee apua lapsen kohtaamiseen ja vuorovaikutukseen pienen kanssa. Ehkäpä asiantuntevalta taholta tullut apu ja tieto esim. lapsen kehitysvaiheista saisi hänet ymmärtämään mitä minkäkin ikäiseltä lapselta voi odottaa. Joka tapauksessa miehesi ei ole nyt tasapainoinen eikä hyvä vanhempi. Et voi jättää lasta hänen vastuulleen ja sinun tulee suojella lasta miehen vahongolliselta käyttäytymiseltä kaikin tavoin.

\
Alkuperäinen kirjoittaja 24.05.2006 klo 15:23 harmaa hillamaria kirjoitti:
Ei ymmärrä tämäkään :( . Pieni vauva arestiin eikä isä osoita mitään tunteita häntä kohtaan ja sinä purat tällaista asiaa tänne. Onko todellakin niin, niinkuin moni jo aiemmin manitsi, että miehesi menee poikasi edelle?????? Siltä todellakin näyttää. Voi pientä ressukkaa! Kyllähän nyt itsekkin näet miten reagoi isäänsä. Miten voit jatkaa tuollaisen miehen kanssa? Itsekkään en voi täydelliseksi äidiksi ilmoittautua, mutta lapset menevät kaiken edelle!

Miksi ei mahdollista. Itellä on myöskin aika patti tilanne. Muutaman kerran ollaan jo oltu lähdössä, mutta se on jäänyt vain yritykseksi. Mieheni on saanut ankaran kasvatuksen ja välillä tuntuu että myös omia kohtaan on liian ankara. Eikä nyt muutenkaan niin raposesti mene. Lähteminen ei vain ole niin yksinkertaista kun se sattuu omalle kohdalle, tämä teille jotka heti tuomitsitte viestin kirjoittajan. Siinä tulee pakostakin mieleen kaikenlaiset ajatukset joita ei edes osannut kuvitella silloin kun vielä "kaikki oli hyvin " parisuhteessa. Väliin tuntuu jo että pitäisi mennä puhumaan ammattiauttajalle huolista kuulisi silloin puolueetoman ihmisen mielipiteen. :ashamed: :snotty:

teps
\
Alkuperäinen kirjoittaja 24.05.2006 klo 21:54 huh huh kirjoitti:
\
Alkuperäinen kirjoittaja 24.05.2006 klo 14:11 neuvoton kirjoitti:
taidat itse olla sairas kusipää joka pitäisi tappaa, huh huh! Aika lapsellista... \|O
Totuuden mä vaan sanoin. Tosta sun viestistä taas näki kuinka pelle lapsellinen olet.
Viestistäsi huomasi kuinka suljet silmät ongelmilta.
Menkää herrantähden hoitoon sairaat ihmiset, ja eroa jos heluat vielä nähdä lapsesi terveenä ja iloisena.

Ja te jotkut idiootit vielä puolustelette tuollaisia vanhempia, oletteko itsekin samanlaisia??? Hyväksytte arestit 10 kk. lapselle?
Kyllä on ihmisen mieli sairas.

Neuvoton: oletko sanonut miehellesi että lopettaa tommosen pelleilyn?(tuskin)

Kuule huh huh taidat katsoa maailmaa lasiseinän takaa, haluaisinpa nahdä itsesi samassa tilanteessa kuinka helposti silloin sitten ratkaisut tekisit. Sinulla ei kyllä taida olla minkäänlaisia sympatia taitoja. Olen tässä jo useamman kerran kuullut itselleni hoettavan, että mene hoitoon sinne kuulut yms. ja todennut että useimmiten se ensimmäisenä käskijä joutaisi itse sinne menemään. ÄLÄ TUOMITSE ASIOITA NOIN JYRKÄSTI KOSKA ET KUITENKAAN TÄSTÄKÄÄN JUTUSTA TIDÄ KUIN PINTARAAPAISUN!!!!!!!!!!!!!

miukkis
mä en ymmärrä näitä "huh huh" kirjottelijoita, joiden elämä on sitä et tänne tullaa lukee toisten ongelmista ja sit heitetää lokaa niskaan. eihän asiat ole koskaan mustavalkoisia, vaikka ne kirjoituksessa saattaa siltä vaikuttaa. toiset vaan oikeen hakemalla hakee jonkun tietyn sanan jostain kirjoituksesta ja sit se henkilö on jotenki sairas ja et se vielä pitäis tappaa. ei hyvää päivää sentään... sithän tän jutun vois tulkita niin et kaikki joiden lapsilla on ollut ripuli tai joiden lapset on itkeny isänsä seurassa, pitäis erota miehestään koska täähän on ihan sairasta, lapsi kärsii hirveesti! nii, ei menny jutun pointti noin, mutta se oli karrikoitu esimerkki siitä miten väärin ihmiset haluavat asioita ymmärtää.

sitten asiaan... ton ikäsellä lapsella alkaa usein eroahdistuskausi, jolloin lapsi alkaa pikkuhiljaa ymmärtää että on erillinen olento, eikä siis osa äitiä. tämä ahdistus saattaa ilmetä niin, että lapsi alkaa itkeä kun äiti yrittää lähteä vaikka vessassa käymään. se voi olla ihan sama onko isä tai joku muu siinä lähellä vai ei kun yleensä se on vaan äiti joka tässä vaiheessa lapselle kelpaa. luulisin, että tämä vaihe vois myös aiheuttaa ripulia, koska lapset usein oireilevat vatsallaan. eli siis mä en välttämättä näe sitä niin, että lapsi pelkäisi isäänsä. ei mun mielestä semmonen aiheuta lapselle pelkotiloja, jos se laitetaan hetkeksi sänkyyn jäähylle tms. fyysinen kuritus olis sitte eri juttu. tietty jos vanhemmat riitelee paljon, se lisää lapsen ahdistusta. lapsen isä voi myös olla ahdistunut kun huomaa, että vaan äiti kelpaa lapselle, eikä sitten osaa toimia "oikein". ehkä isälle olisi hyvä selventää, että tämä vaihe kuuluu lapsen kehitykseen ja että se menee ohi ja että se ei johdu isästä. isät kun eivät usein tiedä yhtään mitään lapsen kehityskausista ja mitä niihin liittyy. vois se olla itsellekin aika kamalaa, jos huomais ettei "kelpaa" omalle lapselle. tämmösessä tilanteessa isä ei ehkä itsekään uskalla näyttää tunteitaan lasta kohtaan, jos hänestä tuntuu ettei lapsikaan rakasta häntä.

neuvoton: jos haluat jutella lisää, niin laita yv

:hug:

kme
\
Alkuperäinen kirjoittaja 24.05.2006 klo 14:04 huh huh kirjoitti:
Neuvoton:
Olet iso K U S I P Ä Ä!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!! (mikäli sairas tarinasi on totta)
Oleta itserakas ja idiootti jos ja kun ajattelet vain itseäsi. 10kk. pikkuinen ei osaa puhua ja puolustautua. SINUN kuuluisi hoitaa häntä ja antaa turvallinen elämä hänelle, vaan ei, sinä "pahoinpitelet" lastasi kun vain tuijotat vierestä. Lapsesi saa kauheat traumat ja menettää lapsuutensa teidän idioottien takia.
Toivon, että sossutäti veisi lapsenne kauas pois. Taidat itsekin olla henkisesti aivan sairas kun olet tuollaisen psykopaatin kanssa. ja alistut hänen teoilleen. Miten ihmeessä pystyt vain katsomaan vierestä????
Teidät molemmat pitäisi tappaa, olisi taas kaksi sairasta ihmistä vähemmän tässä maailmassa.
Hmm... jos kokeista ei ole löytynyt mitään, niin oletko kertonut tämän saman tarinan myös lääkärille ja kysynyt aiheuttaako se ripulin? Etpä tietenkään, koska tiedät, että te molemmet teette väärin niin uskallat vain näin säälittävästi nimettömänä tulla kysymään neuvoa ulkopuolisilta. PUHU LÄÄKÄRILLE ÄLÄKÄ TULE TÄNNE VINKUMAAN.
Sinut pitäisi pieksiä...
Ei toi sunkaan purkautuminen ihan tervettä ole.
Mietippä pikkasen mitä tuli kirjoteltua.
Taidat olla itse aika väkivaltainen luonne kun pitäis tappaa ja piestä........

myy
meijän poistulla oli korvatulehdus ja sen hoiduttua ripulointi lakkasi.. tämä toistui kahdesti. Kun vatsa meni ripulille menimme samana päivänä lääkäriin ja tulehdus löytyi, tsemppiä!

\
Alkuperäinen kirjoittaja 29.05.2006 klo 12:32 miukkis kirjoitti:
sitten asiaan... ton ikäsellä lapsella alkaa usein eroahdistuskausi, jolloin lapsi alkaa pikkuhiljaa ymmärtää että on erillinen olento, eikä siis osa äitiä. tämä ahdistus saattaa ilmetä niin, että lapsi alkaa itkeä kun äiti yrittää lähteä vaikka vessassa käymään. se voi olla ihan sama onko isä tai joku muu siinä lähellä vai ei kun yleensä se on vaan äiti joka tässä vaiheessa lapselle kelpaa.
Olin itse myös tästä kirjoittamassa hiukan psykologiaa lukeneena. Eli siis jokaisen lapsen normaaliin kehitykseen kuuluu ensimmäisen ikä vuoden aika se että kun äiti katoaa näköpiiristä alkaa kova huuto. Lapsi luule kun ei näe äitiä että äitiä ei ole enään olemassakaan. Ja sehän on maailmanloppu pienelle ja suuremmallekkin lapselle, jos äitiä ei enään olisikaan. Tähän saattaa auttaa se että puhelet lapsellesi koko ajan kun poistut vaikka sinne vessaan. Silloin lapsi kuulee äänesi koko ajan ja ymmärtää ettet ole voinut kadota koska äänesi kuuluu. Voit esim. kertoa lähtiessäsi huoneesta että mihin olet menossa ja mitä tekemään. Näin lapsi oppii hahmottamaan uusia asioita.

Ja siihen kun lapsesi itki isälle kun ei ollut nähnyt viikkoon häntä on mielestäni normaalia tuon ikäisellä lapsella. Ihan tavallista vierastamista taitaa olla.

ihmettelen
Jos ukkosi hengittää koko ajan lapsesi niskaan, olet tavallaan osasyyllinen siihen itsekin, koska aikuisena ihmisenä olet vastuussa lapsesi hyvinvoinnista. Sinun kuuluu huolehtia lapsestani tilanteessa kuin tilanteessa, olkoon vastassa läheinen tai pelottavakin ihminen/tilanne.

Yhteistyössä