onkohan lapsenlapseni jotenkin mielisairas?

• Viestiketjun aloittaja Viestiketjun aloittaja "isoäiti"
  • Ensimmäinen viesti Ensimmäinen viesti
I

"isoäiti"

Vieras
olen huolissani tyttäreni perheestä ja erityisesti rakkaasta lapsenlapsesta ( 2v ) hänellä todettiin pari päivää sitten diabetes ja on siitä lähtien ollut sairaalassa tarkkailussa. tänään kävin häntä katsomassa ja tyttö sen kun vaan hyppi ja heilui sairaalan pinnasängyssä ja nakkasi minun antamani pehmolelun seinään. lisäksi lapsi huusi ja itki ja löi. :( en tunnista häntä enää. onko lapsella päässä vikaa eli onko hän pöpi?

Enemmän oudoksuisin tai säikähtäisinkin, jos lapsi jotenkin apaattisena köllöttelisi. Eihän noin pienet vielä mitenkään "käyttäydy", ne vaan on, ja nyt lapsesta sattui tuntumaan tuolta, enkä ihmettele. Ihan kamalaa että pientenkin pitää sairastaa.

Lapsi on ihan normaali pieni, joka on VIERAASSA paikassa ja peloissaan ja jännittynyt ja pienellä on koti-ikävä.

Saisit painua jonnekin kauas, kun mietit hädässä ja peloissaan olevasta lapsesta, että onko tuo mielisairas ????????????????

Olet oikein varsinainen isoäiti, oikein isolla I:llä.

Voi rassua. Mun 9-v sairastui diabetekseen ja kyllä meillä sairaalassa myrskysi, kun sielä oltiin viikko. Lapsi ei halunnut vieraita. Kukaan ei saanut soittaa edes, saati käydä. Ja koko ajan pistellään, yötä päivää.

Lapsi on ihan normaali pieni, joka on VIERAASSA paikassa ja peloissaan ja jännittynyt ja pienellä on koti-ikävä.

Saisit painua jonnekin kauas, kun mietit hädässä ja peloissaan olevasta lapsesta, että onko tuo mielisairas ????????????????

Olet oikein varsinainen isoäiti, oikein isolla I:llä.

kaikella on rajansa ja ymmärrän että lapsenlapseni on peloissaan mutta kun otin hänet syliin niin hän vaan hakkasi minua ja lujaa. se sattui. ei siitä mitään tullut. :(

Alkuperäinen kirjoittaja isoisä;22677034:
rakastan lapsenlastani todella paljon ja en tehnyt tai sanonut hänelle mitään vaan oli rauhallinen ja iloinen. en halua että pienelle tytölle tulee traumoja sairaudesta ja sairaalasta.

Taidat olla poika nimeltä Päivi. Kasvoko sulle pallit yks kaks?

Vähän ohi aiheen sanon, että mulla ainakin sokereiden heittely saattaa vaikuttaa niin, että olen todella ärtynyt ym. Aikuisena osaan hillitä itseni näissä tilanteissa mutta pieni lapsi välttämättä ei.

[QUOTE="isoäiti";22677050]millainen anoppi sinulla sitten on jos hän on niin kauhea?[/QUOTE]

Ihminen joka ei tiedä elämästämme mitään. Sitten pölähtää ykskaks paikalle ja on tuntevinaan lapset kuitenkin hyvin ja tietää mikä heille olisi parasta. Koko akka saa minut raivoihini. Olen vannonut että kun kuulen häneltä yhdenkään poikkipuolisen sanan niin voi sen jälkeen olla käymättä kokonaan. Juoppo ja sellainen ihminen jonka en antaisi vahtia lastani 5min kauempaa. Kiekuu kuin kana pitkin kyliä ja näyttää yhtä ala-arvoiselle kuin kuulostaa, sellainen päällepäsmäri.

Ihminen joka ei tiedä elämästämme mitään. Sitten pölähtää ykskaks paikalle ja on tuntevinaan lapset kuitenkin hyvin ja tietää mikä heille olisi parasta. Koko akka saa minut raivoihini. Olen vannonut että kun kuulen häneltä yhdenkään poikkipuolisen sanan niin voi sen jälkeen olla käymättä kokonaan. Juoppo ja sellainen ihminen jonka en antaisi vahtia lastani 5min kauempaa. Kiekuu kuin kana pitkin kyliä ja näyttää yhtä ala-arvoiselle kuin kuulostaa, sellainen päällepäsmäri.

Oliko mukava vastata minulle tarkoitettuun kysymykseen?

voi. ikävä kuulla. minä en ole tuollainen. en ole juoppo enkä muutakaan.

no voi jeesus, diabeteshan sen pään on sekottanu joopajoo. sairaala on vieras paikka 2vuotiaalla, selvästikkin uusi tilanne ja paikka ynnä muut pelottaa toista, vaikka perhe olisikin ympärillä. taitaa isoäitee olla vähä vajaa ku tuota ei ymmärrä

Sinun ehkä kannattaisi miettiä oletko itse ihan terve mieleltäsi, tai ainakin tarkastuttaa äo. Jos teet jotain vaativaa työtä, niin jättäytyisin kotiin.

olen eläkkeellä ja mieleni on kunnossa. otsikko tuli kirjoitettua niin nopeaa etten ehtinyt miettiä asiaa loppuun. sanan "mielisairas" tilalle minun oli tarkoitus laittaa sana traumatisoitunut. ei se ole minun syyni, vaikka kamalia asioita on tapahtunut!

Voi pientä. On varmaan kauhuissaan että non jätetty. Eihän 2 v ymmärrä miksi joutuu olemaan pois kotoa. Käytös rauhottuu kun taas pääsee omaan turvalliseen kotiin.Tahtoi vaan sanoa sinulle, ettei lelut auta oloa, haluaa kotiin

[QUOTE="isoäiti";22677360]olen eläkkeellä ja mieleni on kunnossa. otsikko tuli kirjoitettua niin nopeaa etten ehtinyt miettiä asiaa loppuun. sanan "mielisairas" tilalle minun oli tarkoitus laittaa sana traumatisoitunut. ei se ole minun syyni, vaikka kamalia asioita on tapahtunut![/QUOTE]

Diabetes on semmonen homma, että se vaatii perheeltä todella paljon. Se vaatii älyttömästi. Toivon, että voit olla tukena, apuna ja kuuntelijana perheessä nyt. Opettele myös vaativa hoito, ainakin alkeet ja perusasiat, jotta perheellä on joku, joka osaa homman. Meillä ei ole ketään.

Älä pelkää lasta tai hänen sairauttaan. Rakasta, rutista, helli. Toivoisin, että meidän diabeetikollekin joku tekisi niin. Joku muukin, kuin me vanhemmat.

Alkuperäinen kirjoittaja isoisä;22677034:
rakastan lapsenlastani todella paljon ja en tehnyt tai sanonut hänelle mitään vaan oli rauhallinen ja iloinen. en halua että pienelle tytölle tulee traumoja sairaudesta ja sairaalasta.

siis oletko ap isoäiti vai isoisä? jos et muista kumpi olet, niin tutkituta se oma pääsi.