Onkohan lammaslammella levää?

Keittiönoita
Alkuperäinen kirjoittaja pitahaya:
En löytänyt minäkään mitään googlella.
Onko siellä jotain ilmoitustaulua missä ilmoittaa jos on?
Heh...kuljen siitä melkein päivittäin, mutta en osaa sanoa, tiedotetaanko siellä ilmoitustaululla levätilanteesta :D

Kaipa me sitten mennään sinne ja uidaan hyvillä mielin, ja toivotaan ettei oo.
Eikös se levä näy jos sitä on? Mä en oikeesti tiedä näistä leväjutuista mitään, en oo koskaan ennen joutunu miettii.

Keittiönoita
Läysin viime vuodelta tällaisen tiedon:
"Lammaslampi on edelleenkin luonteeltaan varsin rehevä, mutta sinilevää esiintyy harvoin. Yleisenä esiintyvä limalevä Gonyostomum semen voi aiheuttaa uimareille kiusaa liimautumalla ihoon, mutta on muuten haitaton. Rannalla esiintyviä sorsia ei pidä ruokkia, sillä uimapaikalla ne voivat aiheuttaa hygieenistä haittaa. Lammaslammen tilan seuranta jatkuu Vantaan kaupungin rahoittamana."

http://www.kuves.fi/?p=kunnostus&l=fi

Keittiönoita
Alkuperäinen kirjoittaja Huom:
Uitteko te oikeasti Lammaslammella? Olen aina ajatellut että se ei ole uimakelpoinen.
Mä en ole siellä uinut, mutta olen nähnyt ihmisten uivan. Onhan sinne vuosien saatossa tehty vaikka mitä puhdistusjuttuja.

Alkuperäinen kirjoittaja Keittiönoita:
Alkuperäinen kirjoittaja Huom:
Uitteko te oikeasti Lammaslammella? Olen aina ajatellut että se ei ole uimakelpoinen.
Mä en ole siellä uinut, mutta olen nähnyt ihmisten uivan. Onhan sinne vuosien saatossa tehty vaikka mitä puhdistusjuttuja.
Mietin vaan että kun sinne on meiltä aika lyhyt matka että jos siellä oikeasti voisi uida, ei tarvitsisi ajaa pidemmälle uimaan.

Yhteistyössä