Onko yskin elävälle kolmio liikaa? Saisi 20m2 10km kauempaa ja 5e enemmän kun laittaa rahaa kuussa, verrattuna kaksioon.

• Viestiketjun aloittaja Viestiketjun aloittaja "mietiskelijä"
  • Ensimmäinen viesti Ensimmäinen viesti
M

"mietiskelijä"

Vieras
Asun yksin ja tarkoitus olisi vaihtaa isompan kämppään samalla kun vaihdan asuinpaikkakuntaa. 55 neliön kaksio irtoaisi 500e/kk, mutta 505e saisi 74neliön kolmion kauempaa keskustasta.

Onko kolmio jo "liian suuri" yksinäiselle?

no etköhän sä sen tiedä itse parhaiten :D

mä en ikinä tajua miks tollasia pitää kysellä muilta.

No kun nyt asun 25neliön kopissa, ja toi kolmio olisi melkeen 3x mun nykyinen asunto.

Ja ajattelin jos jollain sattuisi olemaan kokemusta asiasta...

Tosin toi kaksio on just rempattu, kolmio taas on nähnyt joskus 20-30v sitten ne paremmat päivänsä...

[QUOTE="aapee";23910053]No kun nyt asun 25neliön kopissa, ja toi kolmio olisi melkeen 3x mun nykyinen asunto.

Ja ajattelin jos jollain sattuisi olemaan kokemusta asiasta...

Tosin toi kaksio on just rempattu, kolmio taas on nähnyt joskus 20-30v sitten ne paremmat päivänsä...[/QUOTE]

Ehkä noiden tietojen perusteella ottaisin kaksion lähempää keskustaa, mutta mieti liikenneyhteyksien ja palvelujen kannalta myös.

No, asunnon valintaan vaikuttaa moni muukin seikka kuin koko. Sijainti on aina tärkeä, vuokra-asunnossa kunto on tärkeä koska tuskin sitä itse remontoit, mutta kaikista tärkeintä on omat tarpeesi ja miten asunto vastaa niitä. Itse esimerkiksi kun ostin asunnon 4v sitten, arvotin sijainnin ohi asunnon koon. Eli ostin pienemmän asunnon lähempää keskustaa, hinta/kunto oli melko sama. Valitsin siis pienemmän kaksion ja isomman kaksion välillä.

Tuskin tulee koskaan tapahtumaan täällä pk-seudulla, mutta minusta olisi ihanaa asua yksin kolmiossa :D

Remppaamaton, jossain korvessa, kalliimpi (vitosen :D), joo ei epäilystäkään. Pienempi, rempattu ja lähempänä keskustaa. Eihän sulla ole kalusteitakaan tarpeeksi sinne kolmioon.

mikä on liian iso, sen määrittelee kukin itse. Noilla tiedoilla mä valitsisin sen parempikuntoisen kaksion lähempää keskustaa. Kyllä siinä varmasti sulle tila riittää jos kerta olet puolet pienempään tottunut. Se 10km voi työmatkoissakin jo tuntua, samoin kuin muissa liikkumisissa.

Eli siis koska sille ylimääräiselle tilalle ei ole oikeaa tarvetta niin en ottaisi huonompikuntoista kämppää huonommalta alueelta on mun pointtini. Ei suinkaan se että kolmio olisi yksinasuvalle liian iso.

[QUOTE="vieras";23910086]Eli siis koska sille ylimääräiselle tilalle ei ole oikeaa tarvetta niin en ottaisi huonompikuntoista kämppää huonommalta alueelta on mun pointtini. Ei suinkaan se että kolmio olisi yksinasuvalle liian iso.[/QUOTE]
Näin.

55m2 on todella mukavan kokoinen yhdelle, jos isommalle on tarvetta niin luulisi itse tietävän sen. Ylimääräisten neliöiden takia ei tosiaankaan kannata valita huonompaa asuntoa, jos siinä pienemmässä vaan niitä neliöitä on tarpeeksi.

Isossa menee mahdollisesti sähköä enemmän ja siivottavaa on enemmän. Meitä asuu kolme 60 neliössä ja tämä tuntuu joinain päivinä liian suurelta kämpältä. Itselleni sijainti on tärkein kriteeri. Kukin tavallaan. Ei vaan ole ympäristöystävällistä Suomen kaltaisessa kylmässä maassa pitää kamalasti hukkaneliöitä.

en tullut ajatelleeksi tuota, että sen pito maksaa enemmän. Auto mulla kyllä on ja molemmista työmatka on melkein yhtä pitkä.

Ja kun joku kysy mistä noin halvalla, niin porista.

No jos ei kummassakaan ole saunaa joka ratkaisisi minulla, niin sittenkin varmaan ottaisin sen pienemmän, mukava laitettu kämppä ja varmaan naapurustokin vähemmän laitapuolenkulkijaa.

Asuin 78m2 kolmiossa yksin ja minusta se oli sopivan kokoinen... Nyt 200neliötä ja kolme ihmistä.

10km voi olla ihan peanuts. Riippuu ihan mitä saa ja mitä itse arvostaa. Keskustaasunto voi olla meluisan tien vieressä, polkupyörät pöllitään, liikennepöly tunkeutuu ympäri kämppää ja pitää oikein kurkottaa että ikkunasta näkee edes sitä vihreää. Autollisella pysäköinti voi olla iso ongelma, kun pihapaikat maksaa maltaita ja lähikaduilla on pysäköintirajoitukset/maksulliset paikat. Hieman keskustasta kauempana olevassa asunnossa ei ehkä ole samoja ongelmia ja pihasta pääsee suoraan hiihtämään.

Missä työpaikka/opiskelupaikka, kuinka paljon oikeasti kaupungin keskusta on sinulle tärkeä,jne? Itse olen asunut niin keskustassa, kuin siellä 10km päässä. Korvessa en kyllä tunne asuvani :D Se alkaa vasta 10 km päästä tässä kohtaa, toisella suunnalla jossain 20-30km kohdalla

[QUOTE="vieras";23911279]No jos ei kummassakaan ole saunaa joka ratkaisisi minulla, niin sittenkin varmaan ottaisin sen pienemmän, mukava laitettu kämppä ja varmaan naapurustokin vähemmän laitapuolenkulkijaa.[/QUOTE]

KEskusta on minusta täynnä sitä laitapuolenkulkijaa, känniläisiä ja örveltäjiä...

Yhteistyössä