Onko yleistäkin miesten keskuudessa

• Viestiketjun aloittaja Viestiketjun aloittaja Miten on?
  • Ensimmäinen viesti Ensimmäinen viesti
M

Miten on?

Vieras
että siis parisuhteessa ollessa mies harrastaa, käy kaljalla kun sattuu huvittamaan, lähtee kavereidensa luo kun "pera" sattuu pyytämään, nukkuu silloin kun nukuttaa jne.. ja nainen puolestaa herää aina lasten kanssa, hoitaa kotityöt, ei pääse minnekään ilman lapsia ja sen kerran kun olisi menossa tyttökavereiden kanssa iltaa istumaan, mies suuttuu ja loukkaantuu ja mököttää koko illan ja vielä seuraavankin päivän?

Oikeestiko parisuhteet on tätä luokkaa? Miehet elää suhteessakin kuin oisivat edelleen poikamiehiä, vastuuta ei tarvii kantaa yhtään mistään ja ajatellaan vaan omaa napaa. Naiset elää kuin oisivat yksin vastuussa kaikesta, kodista, lapsista, kaikesta. Mies käyttäytyy kuin lapsi muiden perheen lasten joukossa, riita on pystyssä heti jos nainen vaatii itselleen jotain miehellä jo olevia oikeuksia (esim aamulla pitkään nukkumista, illanviettoa kavereiden kanssa jne).

Monellako on tämmöistä?
Kyselen, kun tunnistin oman ex-suhteeni (molemmat) tuosta. Luulin, että olen vaan sattunut elämään huonoissa suhteissa, mutta tätä palstaa lukiessa on tullut mieleen että ehkäpä ne ei olleetkaan huonoja suhteita, vaan ihan normaaleja parisuhteita. Että suurimmalla osalla on noin, suurin osa miehistä käyttäytyy vaan noin.. Sinkkuna oon ollut eroni jälkeen jo pitkään, ja enpä taida parisuhteeseen hinkuakaan, jos tää asia on totta.

No eilisen jälkeen ihmettelin tätä täällä itsekin.. Kyllä meillä ainakin oli selvää, että kun lapsi tulee se muuttaa elämää, miehenkin. Ja menoista, harrastuksista jne, sovitaan yhdessä niin että kummallakin on kohtuullisesti sitä omaa aikaa. Meillä toimii.

Mutta uskon että miehet osaavat ottaa itsellensä enemmän vapauksia, vaativat niitä ja jos nainen vaatii samaa niin se on jotenkin outoa. Miehet eivät vain automaattisesti ehkä ota samalla tavalla vastuuta kun naiset.

Meillä on valitettavasti noin,ja tuntuu että joudun siitä melkein päivittäin jäkättämään, varsinkin nyt kun olen raskaana, again. Niin olisi kiva saada välillä itsekin levättyä..

Ei ole yleistä, kyllä enemmistö miehistä käyttäytyy järkevästi ja vastuullisesti. Ongelmatapaukset raportoidaan mutta kunnollisista ei puhuta mitään, siksi täältäkin saa asiasta vairheellisen kuvan.

että siis parisuhteessa ollessa mies harrastaa, käy kaljalla kun sattuu huvittamaan, lähtee kavereidensa luo kun "pera" sattuu pyytämään, nukkuu silloin kun nukuttaa jne.. ja nainen puolestaa herää aina lasten kanssa, hoitaa kotityöt, ei pääse minnekään ilman lapsia ja sen kerran kun olisi menossa tyttökavereiden kanssa iltaa istumaan, mies suuttuu ja loukkaantuu ja mököttää koko illan ja vielä seuraavankin päivän?

Oikeestiko parisuhteet on tätä luokkaa? Miehet elää suhteessakin kuin oisivat edelleen poikamiehiä, vastuuta ei tarvii kantaa yhtään mistään ja ajatellaan vaan omaa napaa. Naiset elää kuin oisivat yksin vastuussa kaikesta, kodista, lapsista, kaikesta. Mies käyttäytyy kuin lapsi muiden perheen lasten joukossa, riita on pystyssä heti jos nainen vaatii itselleen jotain miehellä jo olevia oikeuksia (esim aamulla pitkään nukkumista, illanviettoa kavereiden kanssa jne).

Monellako on tämmöistä?
Kyselen, kun tunnistin oman ex-suhteeni (molemmat) tuosta. Luulin, että olen vaan sattunut elämään huonoissa suhteissa, mutta tätä palstaa lukiessa on tullut mieleen että ehkäpä ne ei olleetkaan huonoja suhteita, vaan ihan normaaleja parisuhteita. Että suurimmalla osalla on noin, suurin osa miehistä käyttäytyy vaan noin.. Sinkkuna oon ollut eroni jälkeen jo pitkään, ja enpä taida parisuhteeseen hinkuakaan, jos tää asia on totta.

Meillä menee ainakin just näin. Esikoisella sattui kaiken lisäksi olemaan koliikki. Mies ei voinut auttaa vaikka olin ekat 3kk täysin äärirajoilla jaksamiseni kanssa. Miehen syy oli, että HÄNEN täytyy nukkua, ei voi auttaa. Ja meillä on just näin, että hän kysyy voiko mennä, mutta vastaa kuitenkin perään, että vaikka en tykkäisi, niin hän menee kuitenkin. Ja todellakin, esikoinen kulkee aina mun mukava, mies ei voi edes rautakauppaan ottaa tuota mukaan, vaikka ei ostaisi muutakuin yhden maalisudin.. Ja näitä riittää..

Kuulostaa kyllä tutulta toiminnalta parisuhteessa..valitettavasti! No ite kyllä otin ja lähdin lapsen kanssa, eroon oli kyllä paljon muitakin syitä. Mutta kyllä tuntuu että taidan pysyä sinkkuna!

[QUOTE="tööt";23214494]Mistä te noita äitinsä hemmottelevia mussukoita löydättekin?[/QUOTE]

No sanoisin, että alle 35-vuotiaista miehistä nykyään merkittävä osa on tuollaisia. :)

Ei ole kovin yleistä, ja kyllä nainenkin voi katsoa peiliin tässä asiassa. Ei ole pakko suostua sellaiseen.

No ei tietenkään ole pakko, mutta eihän se sitä miehen käytöstä muuta. Ero siitä seuraa, jos nainen ei anna periksi vaan alkaa vaatimaan oikeuksiaan (tuommoisen miehen kanssa). Että aika turhaa on naisen niskaan sysätä vastuu sellaisessa parisuhteessa, jossa mies on ikuinen pikkupoika. Sellainen mies ei muutu, oli sillä puolisonaan millainen hirmulisko tahansa.

Meillä ei mee noin. Mies enemmän patistaa mua että mene tuulettumaan välillä. Ihana isä ja mies on muutenkin. Tietty esim täysimetysaika rajoitti mun menoja enemmän kuin hänen mut se on toisaalta mun oma valinta etten pitäny tarpeellisena opettaa lasta tuttipullolle.

[QUOTE="no niin";23214515]No ei tietenkään ole pakko, mutta eihän se sitä miehen käytöstä muuta. Ero siitä seuraa, jos nainen ei anna periksi vaan alkaa vaatimaan oikeuksiaan (tuommoisen miehen kanssa). Että aika turhaa on naisen niskaan sysätä vastuu sellaisessa parisuhteessa, jossa mies on ikuinen pikkupoika. Sellainen mies ei muutu, oli sillä puolisonaan millainen hirmulisko tahansa.[/QUOTE]

No mitä sellaisen pikkupojan kanssa kannattaa perhettäkään sitten perustaa? Oikeasti.

Meillä ei ole ollenkaan noin. Välillä tuntuu että mä olen enemmän menossa :whistle: Mies on aivan täydellinen isä ja aviomies. Aamuvirkkuna herää lasten kanssa aikaseen ja antaa mun nukkua. On riekkunut baareissa nuorempana mutta ei kuulemma paljon kiinnosta enää. Nauttii kun saa illalla vähän pelata ja juoda vaikka pari bisseä. Tai sitte lapsen mentyä nukkumaan katotaan joku leffa ja tehdään hyvää ruokaa ja nysvätään sohvalla :D Muutaman kerran vuodessa molemmat menee omiin menoihinsa, mutta yleensä hommataan lapsenvahti ja mennää yhessä johonki ulos =)

Meillä oli kauan sitten asiat tuolla tolalla. Mies meni ja minä nökötin kotona. Asiathan muuttui sillä, että aloin vaan ottamaan sen oman ajan itselleni ja laitoin miehen hommiin. Itse se ei saavuttamistaan etuuksista olisi luopunut, ainakaan oma-aloitteisesti, eikä myöskään vapaa-ehtoisesti. Kyllä se vähän kitinää ja nillitystä aiheutti, mutta muutosta tuli. Toki sen järjettömät työaikataulut on oma haasteensa näissä, mutta kyllä nykyään asiat on balanssissa ja ainakin minä olen tyytyväinen. Eli nyt pääsen harrastuksiin ja mies osallistuu kodin- ja lastenhoitoon silloin kun kotona on.

Ei meillä vaan tuollaista ole. Mä herään kyllä useimmiten lasten kanssa aamuisin ja mies jää nukkumaan, mutta se johtuu siitä että hän valvoo monesti öisin useammankin tunnin kun työasiat pyörivät mielessä. Viime yön mies nukkui hyvin ja nousi kun kuopus tuli herättämään, ja minä sain puolestani nukkua pidempään. Mies käy tosi harvoin kavereidensa luona, vaikka haluaisi nähdä heitä useamminkin. Harrastaakaan hän ei ehdi koska työpäivät ovat pitkät ja vapaa-aikaa on vähän, ja tämän vähäisen vapaa-ajan hän viettää pääasiassa perheen parissa. Perhe menee hänellä siis sekä kavereiden että harrastusten edelle. Minua hän patistelee käymään yksikseni jossain ja aina kun käyn, hän hoitaa lapset ja kodin mukisematta. Kodinhoito on minun vastuullani koska olen vielä kotona lasten kanssa, mutta hänkin tarvittaessa pyöräyttää oma-aloitteisesti koneellisen pyykkiä, siivoaa keittiötä yms. Hän on aivan loistava isä ja aviomies :)

Eikä meillä myös mies ikinä herännyt lasten kanssa aamuisin, ennen kuin aloin sitä siltä vaatimaan. Meillä nämä oli ihan mun omaa vikaa, kun en aikaisemmin ja tarpeeksi pontevasti mitään itselleni vaatinut.

Alkuperäinen kirjoittaja SärkynytEnkeli;23214684:
No on todellakin ylestä... Sille täytyy vaan laittaa stoppi alkuunsa... Mutta ihanne tilanne usealle miehelle ois tällänen... Oma vapaa elämä ja kotona vaimo odottamassa...

Minulle mies on sanonut, että koti on meidän yhteinen, kuten myös lapsi. Ja että myös minulla on oikeus mennä ja harrastaa, nähdä kavereita. Hänen mielestään hänelle kuuluu myös lapsenhoito, tai siis että se on itsestäänselvyys että mieskin on lasten kanssa.

Minun isäni oli ja on samanlainen. Samoin miehen isä. Hyvän esimerkin saa siis meidän poikammenikin :)

Ja jopa miehen ystävät, nuo ikuiset poikamiehet ovat sitä mieltä, että mies osallistuu perheen elämään ja hoitaa lapsia siinä missä nainenkin. Kummallinen kaveripiiri :o

Eli siis miehet on lähtökohtaisesti itsekkäitä pissipäitä, joiden käytös muuttuu vain, mikäli nainen alkaa _vaatimaan_ omia oikeuksiaan?
Vrt. esim. Jellybeanyn viestit.

Yhteistyössä