Onko yleistä että sukulaisen hautajaiset on palkaton työpäivä?

• Viestiketjun aloittaja Viestiketjun aloittaja Hmm
  • Ensimmäinen viesti Ensimmäinen viesti
Yleensä palkaton, ja ei ole määrätty että se on saatava vapaaksi. Ainoastaan lähiomaisten hautajaisiin on ns vapaa pääsy, tehdas tai muuten vuorotyössä esimiehen ei ole mikään PAKKO antaa sulle sitä päivää vapaaksi.

Meidän työpaikalla oman perheen jäsenen, tai oman tai puolison vanhemman hautajaisiin saa palkallisen vapaapäivän. Muistaakseni on nimellä 'humaani poissaolo'. Kaukaisemman sukulaisen hautajaisia varten saa palkattoman vapaan. Noi on myös esimiehen kanssa sovittavia juttuja.

Meillä on ainakin niin, että perheenjäsenen (omat vanhemmat tai lapset) kuoleman jälkeen saa 3 palkallista vapaapäivää asioiden hoitamiseen, ja hautajaispäivän tietty kans.

Meillä lähisukulaisen hautajaisiin saa palkallisen vapaan ja lähiomaisen (perheenjäsen tai puolison perheenjäsen) menehtyessä hautajaispäivän lisäksi kuolinpäivän.

Alkuperäinen kirjoittaja vieras:
eikö se ole palkallinen vain jos perheenjäsen kuolee,esim. vanhemmat tai oma lapsi?

tähän kuuluu myös miehen vanhemmat, omat isovanhemmat ja miehen isovanhemmat!
mä sain palkallisen vapaan kun miehen mummon hautajaiset oli, esimies viel tarkisti asian työehdoista!

Täh, palkaton työpäivä?! Eli joudut meneen hautajaispäivänä töihin, eikä sulle edes makseta palkkaa? Onpas outo järjestely. Lyödään lyötyä.

Palkaton vapaapäivä, I mean. Jotta pääsee huvittelemaan hautajaisiin...

Täh, palkaton työpäivä?! Eli joudut meneen hautajaispäivänä töihin, eikä sulle edes makseta palkkaa? Onpas outo järjestely. Lyödään lyötyä.

Mistä sä ton palkattoman työpäivän tähän vetäisit :o

Saivartele nyt vielä vähän lisää! Ap kirjoitti huolimattomasti, mutta ihan varmasti kaikki ymmärsivät mistä oikeasti on kyse. Mutta pääsitpähän osoittamaan sormella, ähä ähä!

Alkuperäinen kirjoittaja ei ymmärrä:

Mistä sä ton palkattoman työpäivän tähän vetäisit :o

Otsikosta :laugh:

Luin siis itse huonosti, sori :ashamed: (ryömii piiloon)

Varmaan riippuu työnantajasta muissa kuin niissä tapauksissa että vainaja on lähiomainen.

MUTTA: MIKSI siitä palkkaa pitäisi saada??

Minähän menen sinne hautajaisiin tuli palkka eli ei, en ole rahan perään tässä asiassa, sori vaan. Mutta JOS palkan saa, niin olisi kiva olla siitä myös tietoinen jotta osaa katsoa että sen mikä kuuluu, sen myös saa. Mä en nimittäin usko että sitä maksetaan, ellei satu itse tietämään asiaa ja osaamaan sitä vaatia.

Alkuperäinen kirjoittaja Ap:
Varmaan riippuu työnantajasta muissa kuin niissä tapauksissa että vainaja on lähiomainen.

MUTTA: MIKSI siitä palkkaa pitäisi saada??

Minähän menen sinne hautajaisiin tuli palkka eli ei, en ole rahan perään tässä asiassa, sori vaan. Mutta JOS palkan saa, niin olisi kiva olla siitä myös tietoinen jotta osaa katsoa että sen mikä kuuluu, sen myös saa. Mä en nimittäin usko että sitä maksetaan, ellei satu itse tietämään asiaa ja osaamaan sitä vaatia.

Sen voit tarkistaa omalta luottamusmieheltäsi tai oman alan tessistä. Tai ottaa yhteyttä henkilöstö-/palkkahallintoon ja kysyä miten talossa on ollut tapana toimia.

Yhteistyössä