onko yleistä että imettää ja

antaa korviketta lisäksi heti alusta asti?ns.yhdistelmä......Mun esikolle tehtiin sokereiden(hänellä oli matalat mun sokeridietin takia) takia sairaalassa niin ja se jäi silloin "tavaksi"kun päästiin kotiinkin silloin ja ainakin vauva sai kerralla tarpeeksi maitoa jne. :/
Nyt kakkonen syntyy 3 kkn päästä tai la on siloin ja ajattelin tehdä samoin.
 
Mie ainakin jouduin antamaan esikoiselle ja nyt kuopukselle vähän aikaa lisäksi korviketta(2-3 syöttökertaa/päivä) ennekuin maito nousi kunnolla rintoihin.Noin parin viikon ajan nyt kuopukselle ja esikoiselle meni pitempään ennenkuin riitti oma maito.
 
Pitäisiköhän korviketta ostaa jo valmiiksi kaiken varalta kotiin muutama purkki, jos maitoa ei jostain syystä riitäkään tai imetys muuten onnistu synnytyksen jälkeen. Ei tarvitsisi heti sitten raahautua kauppaan sopivia merkkejä katsomaan???
 
Suosittelisin alkuun ihan pelkkää rintamaitoa, vaikka se alku on aina hankala. Jos otat heti rinnalle vastiketta, maito ei nousekaan niin hyvin ja rintamaito ei riitäkään. Pienikin määrä vastiketta vähentää rintamaidon tuotantoa. Siksi jos ei todellakaan ole pakko-pakko niin pelkällä rintamaidolla ehdottomasti kannattaa kokeilla. En edes ymmärrä miksi rintamaidon tarvitsisi edes "kilpailla" vastikkeen kanssa? Korvikkeen anto on tehty liian helpoksi nykyään eikä imetystä pidetä enää tärkeänä. Itse en nähnyt edes muuta vaihtoehtoa kun imetys, otin heti sen kannan että jos vaaville ei kelpaa niin sitten se on ilman enkä tuputa. Ehdoton äitiyden voimavara on imetyksessä, vaikka se on välillä rankkaakin niin se on kuitenkin asia mitä iäkkäämmätkin naiset muistelee. Älkää vähätelkö lapsenne imettämistä, eikä niitä korvikkeita tarvitse valmiiksi ostaa. Jos ostatte, niin helpommin luovutatte kun imetys tuntuu vaikealta. Erikseen on toki tapaukset jolloin maitoa ei todellakaan tule ja vauva on todella tyytymätön. Keskustelkaa kuitenkin aina ensin neuvolassa kun alatte käyttämään vastiketta.
 
Voihan sitä pumppauksella yllä pitää sen lisäksi et imettää.
mie tein niin ja nyt jää viel ylikin 2-4dl jotka menee sairaalaan.
poika 4kk tyytyväinen rintamaidolla.

kaikki ei tietenkään tahdo/voi imettää.
enkä näe estettä sille et käyttää molempia.
pää asia tässä on se et lapsi saa ruokaa!
kummallakin on omat hyvät puolensa.
esikoisen imetys loppui 3kk ikään kun maito väheni syystä ja toisesta.
ei kannata ottaa kamalaa päänvaivaa asiasta.
tiedän alku on vaikea (itselläni meni 1kk) sitten helpottaa!
 
Meillä jouduttiin myös laitoksella pojalle antamaan lisämaitoa ja koska mulla rinnanpäät ihan verille, kehotettiin minua korvaamaan välillä imetys lisämaidolla. Tämä ei kuitenkaan vähentänyt maidon tuloa tai vaikeuttanut imetystä. Imetin poikaa vuoden. Oli vain hyvä, että tarpeen vaatiessa pojalle kelpasi myös pullo.
 

Yhteistyössä