Onko yleisessä pesutuvassa joku vitun aika rajoitus?

• Viestiketjun aloittaja Viestiketjun aloittaja hyypäotas
  • Ensimmäinen viesti Ensimmäinen viesti
H

hyypäotas

Vieras
kertokaas mulle..siis pyykkituvasta kyse..
mä varasin 7 tuntia pyykkituvan ja joku vitun kääpä rupes vittuileen ja hommaa mulle varotusta yms sen takia.en ole koskaan kuullut ettei ihminen saisi pestä kerralla kaikkia pyykkejään.joo ja meitä on tässä perheessä 7 ihmistä+ koira ja vaihdoin eilen petivaatteet ja verhot kaikille+ normi pyykit.

7 tuntia?
No, onhan se käytännössä koko päivä...eli saattaa siitä joku naapuri suutahtaa, kun ei saa omia pyykkejään ollenkaan pestyksi.
Toisaalta, nopeat syö hitaat. Naapuri varatkoon jatkossa pyykkitupa-aikansa ajoissa.

Meil on rajotettu vaan niin, että sunnuntaisin ei toimi pesukoneet eikä kuivaushuone.
Muuten saa varailla miten tykkää.

Vuokrakämpässä pysty varaamaan vaan yhden vuoron kerrallaan, kun se toimi semmosella hassulla lukkotaulu systeemillä.

Alkuperäinen kirjoittaja hyypäotas:
mä varasin 7 tuntia pyykkituvan ja joku vitun kääpä rupes vittuileen ja hommaa mulle varotusta yms sen takia.en ole koskaan kuullut ettei ihminen saisi pestä kerralla kaikkia pyykkejään.joo ja meitä on tässä perheessä 7 ihmistä+ koira ja vaihdoin eilen petivaatteet ja verhot kaikille+ normi pyykit.

Nyt tulee vaan mieleen, että etkö pääsisi helpomalla ton kokoisen perheen kanssa jos teillä ois ihan oma pesukone ???

No kyllä tuo 7 tuntia on vähän liikaa yhdellä kertaa. Se on yhteistila, jota muutkin käyttävät kuin sinä. Yleinen käytäntö on 2h per kerta ja siitähän voi ottaa isännöitsijältä selvää mikä talonyhtiössä on käytäntö, jos ei sitä jo säännöissä ole mainittu.

Alkuperäinen kirjoittaja Terminologia:
No kyllä tuo 7 tuntia on vähän liikaa yhdellä kertaa. Se on yhteistila, jota muutkin käyttävät kuin sinä. Yleinen käytäntö on 2h per kerta ja siitähän voi ottaa isännöitsijältä selvää mikä talonyhtiössä on käytäntö, jos ei sitä jo säännöissä ole mainittu.

mä peesailen tältä osin, että se tila ja koneet on tosiaan koko taloyhtiölle niin on se aika kohtuuttoman kuuloista jos joku ottaa tuollaisen tuntimäärän yhdeltä päivältä omaan käyttöön.

Ei varmaan ole aikarajoitusta, jos ei järjestyssäännöissä lue niin. Mutta mun mielestä terve järjenkäyttö estää jo 7 tunnin tuvan varaamisen! Mä en kehtaisi, koska taloyhtiössä asuu muitakin...

Ja mitä sun kielenkäyttöösi tulee, se on ihan yhtä hävytöntä kuin tekosikin.

En tavallaan ihmettele, jos sinulle joku "vitun kääpä kävi vittuileen". Kielenkäytöstä voi jo päätellä, että tavalla tai toisella haluaisin minäkin sinusta eroon, jos naapurissa asuisit.

se riippuu taloyhtiöstä. meillä täällä ainut vaihtoehto on ottaa pyykkitupa koko päiväksi. pyykkiä saa pestä 8-20 ja kuivattaa aamuun saakka. Mutta jossain taloyhtiöissä saa vaan 4h konevuorot ja sitten 4h kuivausuorot

Tässä talossa missä nyt asun voi varata vaan 2 tuntia kerralla. Mut edellisessä talossa missä olis viel lisäks ilmanene pesutupa ei ollu mitään aikarajoja, nimi vaan listaan monelleko tunnille halus varata. Ite varasin aina monta tuntia ja pesin iso määrän pyykkiä samana päivänä :) ja muutki samassa talossa teki niin.

kielenkäyttökin on ensinnäkin ala-arvoista.
Mutta tietyissä taloissa saattaa olla erikseen pesutupaa koskevat säännöt.
Tässä talossa oli muistaakseni et max 6tuntia per viikko ja max 3tuntia per päivä.
Eli ei todellakaan mitään 7tunnin varaus vuoroja(ei viikossa eikä päivässä varsinkaan).
Olisi se suotavaa ajatella muitakin eikä vain sitä omaa itseään.

Alkuperäinen kirjoittaja hyypäotas:

Meil on ainakin kaksi tuntia varattu jokaiselle pesijälle..kaksi isoa konetta käytössä ja kaikki kuivausrummut jne..ni eiköhän se riitä???en nyt muista paljonko vie aikaa yksi koneellinen tuol meidän talon pesulassa,mutta muistan,että reippaasti alle tunnin..kun kotikone meil pesee 1,5 h...

Silloin kun asuin kerrostalossa, pesutuvan pystyi varaamaan käytännössä vaikka koko päiväksi, kun varaus toimi niin, että kirjoitettiin nimi sen kellonajan kohdalle jonka halusi itselleen.

Mutta en koskaan nähnyt kenenkään siellä varaavan kolmea tuntia pitempää aikaa, koska asukkaita on paljon ja yleensä halutaan ajatella myös muita talossa asuvia ihmisiä.

Mitä jos olisit vaikka pessyt ne pyykit kahdessa erässä ja ottanut toisen ajan päivän viimeisille vuoroille ja kotikoneessa loput.

en pääse helpommalla jos on oma kone koska mihin mä ne ne tungen kuivuun,tuolla on kuivurit yms..Joo mutta huvittavinta on että menin pe aamuna sen varaan tyhjää koko päivälle kuten pari edellistä päivää kanssa.niin että ihmettelen suuresti.

No niin no...
Meillä toi alakerran varauskirja on semmonen, et sinne voi kuka tahansa varata koska tahansa itselleen pesuajan.
Ja jos mä nyt tänään päätän, et hiphei pyykkipäivä ja menen kurkkaamaan varauskirjaa ja totean sen olevan tältä päivältä täynnä. Siinä kohtaa syytän ihan itteäni, enkä sitä et joku muu kehtaa pestä pyykkiä silloin kuin MINÄ haluan niitä pestä.

Alkuperäinen kirjoittaja ap:
en pääse helpommalla jos on oma kone koska mihin mä ne ne tungen kuivuun,tuolla on kuivurit yms..Joo mutta huvittavinta on että menin pe aamuna sen varaan tyhjää koko päivälle kuten pari edellistä päivää kanssa.niin että ihmettelen suuresti.

no ens kerralla tiedät että varaat vain kolmisen tuntia per päivä.