Onko yhden lapsen äidit yhtään mitään...?

• Viestiketjun aloittaja "vieras"
  • Ensimmäinen viesti
suolakala
Mulla on vain yksi lapsi ja olen törmännyt lähinnä kateuteen. Monilapsiset valittavat miten "helppoa" minulla on. Ostan myös aika paljon kauniita vaatteita lapselleni ja siinäkin monilla iskee kateus ja sanovat "no on se hyvä kun vain yksi lapsi, niin on varaa ostaa..." jne. Raskaus ei myöskään jättänyt kroppaani jälkiä ja imetys epäonnistui. Tästäkin luulen monien saaneen kateellisuuden tunteita. Kaverini sanoi joskus rinnoistani "no on se helppoa kun ei ole imettänyt". Että silleen... Ja tosiaan sektiolla tuli tämä lapseni väärän tarjonnan vuoksi. Siitäkin kuulin miten "helppoa" oli kun ei tarvinnut synnyttää.

"joku"
Monilapsisilla taas ei ole kokemusta siitä millaista on olla yhden lapsen äiti. No tietysti heilläkin on joskus ollut se 1 lapsi, mutta yleensä se toinen on tehty jo melkolailla heti perään.
Minulla esim on kokemusta siitä, millaista on olla 1 lapsen äiti 9 vuotta. Sellasta ei monella monen lapsen äidillä ole.

Jos aletaan miettiä, että että yhden lapsen äiti ei tiedä mistään mitään, no ei tiedä monen lapsen äitikään sitten taas tästä mitään.:xmas: :rolleyes:

Ymmärsiköhän kukaan mitä yritin selittää.:confused:
Mä ymmärrän niin, että mä en tule koskaan tietämään, millaista on esim. järkätä tylsistyneelle lapselle tekemistä tai seuraa. Kahdella lähisukulaisella on molemmilla yksi lapsi eikä lisää tulossa. Välillä mielessäni olen ajatellut, että heillä on nyt aika helppoa, kun lapset jo aika isoja, mutta toisaalta taas huomaan, että ainoat lapset myös ehkä isompina "vaativat" vanhemman aikaa enemmän kuin ne, joilla sisaruksia. Toki ei voi yleistää!

"vieras"
Monilapsisilla taas ei ole kokemusta siitä millaista on olla yhden lapsen äiti. No tietysti heilläkin on joskus ollut se 1 lapsi, mutta yleensä se toinen on tehty jo melkolailla heti perään.
Minulla esim on kokemusta siitä, millaista on olla 1 lapsen äiti 9 vuotta. Sellasta ei monella monen lapsen äidillä ole.

Jos aletaan miettiä, että että yhden lapsen äiti ei tiedä mistään mitään, no ei tiedä monen lapsen äitikään sitten taas tästä mitään.:xmas: :rolleyes:

Ymmärsiköhän kukaan mitä yritin selittää.:confused:
En jaksa lukea koko ketjua, kommentoin vaan tähän. Minä olen eri mieltä. Muksuilla melkein 5 vuoden ikäero, joten hyvin ehti olla yhden lapsen äiti ja lisäksi mies ja nuorempi on aika usein pois viikonlopunkin kotoa joten ehtii hyvin näkemään millaista on yhden melkein 9-vuotiaan kanssa ja se on kyllä niiiiiiiin luksusta ettei tosikaan :D Eipä tuo meidän 8-vuotias juuri kotona enää viihdy. Ja ei, tämä ei ole katkeraa tilitystä.

Lunatic
[QUOTE="vieras";26274301]En jaksa lukea koko ketjua, kommentoin vaan tähän. Minä olen eri mieltä. Muksuilla melkein 5 vuoden ikäero, joten hyvin ehti olla yhden lapsen äiti ja lisäksi mies ja nuorempi on aika usein pois viikonlopunkin kotoa joten ehtii hyvin näkemään millaista on yhden melkein 9-vuotiaan kanssa ja se on kyllä niiiiiiiin luksusta ettei tosikaan :D Eipä tuo meidän 8-vuotias juuri kotona enää viihdy. Ja ei, tämä ei ole katkeraa tilitystä.[/QUOTE]

Olet onnekas, monilla tästä luxuksesta ei ole kokemusta.

Fillariina
Mulla on yksi ja enempää ei tule. Huhhuh, sitä rakkauden määrää mitä pojalleni jaan. Ei musta varmaan riitäisi toiselle niin paljon. 2 v rasavilli vie välillä ympäri juostessaan hermot, mutta on supersuloinen silti! Hemmottelen kyllä lapsen piloille mutta mitä sitten :D

Yhteistyössä