Onko vuoto raskauden aikana normaalia vaiko vaan menkatko on?

:wave: Hei!

Olen uusi käyttäjä joten en vielä ole kerennyt hirveästi tutustumaan kaikkiin keskusteluihin, joten en tiedä onko jollain palstalla jo asiaa enemmänkin puitu, mutta kirjoitan kuitenkin nyt tänne :)

Elikkä olen v. -88 syntynyt vauvasta haaveilija. Mieheni kanssa ollaan jo muutama kierto plussaa odoteltu, mutta ei ole vielä näkynyt. Nyt kuitenkin on tällainen tilanne, että minulla taas kerran menkat alkoi, mutta kuitenkin hieman aiemmin kuin tavallisesti ja paljon niukempana kuin tavallisesti, eli onko olemassa mahdollista alkuraskauden vuotoa (sitäkö tämä on?) vai onko vuoto aina ylensä vaan menkkavuotoja ja kun tulee niin sillon ne on menkat eikä mitään muuta!?? Onko muilla tällaisia kokemuksia tai asiasta enemmän tietoa kuin minulla? :saint:
 
Heippa !!

Voi olla menkat hieman aikaisessa, mutta voi olla myös muuta vuotoa. Olen joskus kuullut, että jollain on ollut kuukautisvuodon tapaista, vaikka on raskaana. Pian se varmaan selviää, jos alkavat kunnolla.
Voi olla myös munasolun kiinnittymisvuotoa, jos ajankohta on oikea. En itse ole kyllä varma mihin aikaan sitä sitten pitäis esiintyä, kun en ole koskaan niin itse seuraillut, eikä minulla ole raskauksissa vuotoja ollut.
Toivon sinulle plussatuulia kovasti :whistle:
 
Onhan täällä joku. :) Kiitos tuulista.

No nyt on ollut jo 4 päivää vain pientä vuotoa, eli ei ole kunnon menkkoja kuulunut. Normaalisti minulla on niin runsaat, että tuntuu et mikää suoja ei auta (sukuvika) mut nyt olen välillä ilman mitään suojaakin ollut. En tiedä testaisinko vai odottelisko vaan että tuleeko seuraavat menkat normaalisti. Vaikuttaako tämä pieni vuoto raskaustestin tulokseen vai kannattaisiko odotella että vuoto loppuu kokonaan?
 
Minulla tuli yhdet valemenkat, kun olin eka kerran raskaana. Menin työpaikka lääkärille ihmettelemään, ku olen niin väsynyt ja lämpöäkin on..... Kysyi sitten, että oletkohan raskaana. Olimme kyllä yrittäneet lasta pari kuukautta, mutta kun tuli menkat, niin en
ajatellut sitä vaihtoehtoa. Ohjeisti odottamaan muutaman päivän ja sitten testaamaan. Minulla on tosi niukat menkat, joten eroa ei hirveästi ollut. Minulla oli myös pientä vuotoa viikolle 12 asti.

Oletko muuten jo testannut?
 
Pistäppä testaten: sillähän se selviää :). Tule sitten kertomaan miten kävi =) . Jos kiertopäivät tosiaan jo niin pitkällä, että jo 4s päivä menkkoja menossa, niin luulisi viivan näkyvän testissä jo ihan päiväpissastakin- kuhan annat muutaman tunnin olla rakossa, niin on hiukan "vahvempaa". Plussaonnea :)
 
Kun mä aloin odottaa Jarea (en tosin tiennyt vielä odottavani), niin mulla tuli 11 päivää TODELLA niukkaa vuotoa. Muistan vielä kun ystävättärelleni sitä jaksoin ihmetellä et kuinka kauan jaksaa oikein vuodella ja heristin nyrkkiä. :D
 

Yhteistyössä