Onko vesijuoksu tehokasta?

• Viestiketjun aloittaja Viestiketjun aloittaja Greippi
  • Ensimmäinen viesti Ensimmäinen viesti
G

Greippi

Vieras
Kävin eilen ensimmäistä kertaa juoksemassa uimahallissa ja oli ihan mukavaa.

Onko täällä joitain vesijuoksua pidempään harrastaneita? Onko se ollut tehokasta esimerkiksi kiinteytymisen kannalta? Minulla on toinen polvi nyt ihan hajalla ja kaipaisin jotain liikuntamuotoa, joka olisi polviystävällinen ja tehokas. Lähinnä löytyisi kiinteytyksen tarvetta reisistä, painoa ei niinkään tarvitse pudottaa.

Alkuperäinen kirjoittaja xxxl:
Minä tahtoisin kanssa koettaa tuota lajia, vaan psykologinen kynnys on korkea... =( Hemmetti sentään

Älä suotta ujostele, sekaan vaan. Siellä juoksuradalla oli paljonkin hitaasti eteneviä, ihan kaiken kokoisia, sekä miehiä että naisia. Tuonhan pitäisi olla juuri hyvä laji, jos on ylipainoa.

Itse olen todennut, että uiminen on ainakin tuplasti tehokkaampaa kuin vesijuoksu. Minulla syke on hädin tuskin 120 vesijuoksussa, kun uinnissa se nousee huomattavasti korkeammalle. Tällöin kaloreitakin palaa paaaaaaaljon enemmän. Itse käytän vesijuoksua pieneen palautteluun uinnista. Kun katsoo, miten ne mammat siellä altaassa menee, niin ihmettelen, jos kukaan heistä laihtuu grammaakaan... Itse yritän mennä hiki hatussa, mutta kun ei syke kohoa niin se ei kohoa.

Alkuperäinen kirjoittaja aika turhaa...:
Itse olen todennut, että uiminen on ainakin tuplasti tehokkaampaa kuin vesijuoksu. Minulla syke on hädin tuskin 120 vesijuoksussa, kun uinnissa se nousee huomattavasti korkeammalle. Tällöin kaloreitakin palaa paaaaaaaljon enemmän. Itse käytän vesijuoksua pieneen palautteluun uinnista. Kun katsoo, miten ne mammat siellä altaassa menee, niin ihmettelen, jos kukaan heistä laihtuu grammaakaan... Itse yritän mennä hiki hatussa, mutta kun ei syke kohoa niin se ei kohoa.

Paras rasvanpoltto sykehän on just 120-140 välissä, jos menee yli 140 niin ei polta enää niin hyvin rasvaa.

Tehokasta vesijuoksu on JOS tekee tehokkaasti, oikealla tekniikalla. Liian paljon altaassa on niitä jotka *uivat pystyasennossa* eli käsillä tehdään uinti liikettä kokoajan, ok vauhti on parempi mutta oikealla juoksutekniikalla siitä saa jotain irtikin

Yhteistyössä