Onko vauvasi painoarvio ollut jossain vaiheessa huomattavasti pienempi mitä kuuluisi niillä viikoilla olla?

• Viestiketjun aloittaja Viestiketjun aloittaja tuisku77
  • Ensimmäinen viesti Ensimmäinen viesti
Alkuperäinen kirjoittaja äippä-1983:
kyllä ensimmäisessä ultrassa. laskettua aikaa siirrettiin 2vko eteenpäin. utelias kun olen.. millä viiikoilla olet? onko minkä kokoinen?

Niin unohdin ihan sen laittaa. Olen nyt rv 25+5. Painoa tullut minulle raskaudenaikana 1,6kg (olen ylipainoinen), joten se ihan hyvä.

Rv 23+1 olin 4D ultrassa jolloin painoarvio oli 500g, saamassani lapussa lukee mm. näin: biparietaalimitta on 57mm vastaa h 23+1 ja reisiluun pituus 39mm vastaa h 22+3 ja vartalon ympärys 170 vastaa h 20+0. Eli 3+1 viikkoa pienempi. Ja terveydenhoitajan mukaan painoarviokin huomattavasti pienempi kuin noilla viikoilla yleensä...

viikoilla 22+5 oli paino arvio ollut 480g. Synytymä painoa pojalla oli 2650g ja 46cm. Synnyttyään voi hyvin niin kuin myös tälläkin hetkellä...hieman pienempihän tuo on kuin muut menee muistaakseni -1 käyrällä. Muuten kyllä kehittynyt hyvin eikä ongelmia ole kehityksen suhteen ollut.

Alkuperäinen kirjoittaja keiju:
viikoilla 22+5 oli paino arvio ollut 480g. Synytymä painoa pojalla oli 2650g ja 46cm. Synnyttyään voi hyvin niin kuin myös tälläkin hetkellä...hieman pienempihän tuo on kuin muut menee muistaakseni -1 käyrällä. Muuten kyllä kehittynyt hyvin eikä ongelmia ole kehityksen suhteen ollut.

Eli minun pieneni aikalailla samanpainoinen. Kiva kuulla että kaikki oli kuitenkin synnyttyä ok. :hug: Minulla kun pojat olleet syntyessään 3990g 54cm ja 3850g 52cm, joten siksi tämä tuntui nyt huolestuttavalta uutiselta.

kyllä ensimmäisessä ultrassa. laskettua aikaa siirrettiin 2vko eteenpäin. utelias kun olen.. millä viiikoilla olet? onko minkä kokoinen?

Minullakin siirettiin 4 viikkoa laskettua aikaa pidemmälle, ensimmäisessä ultrassa. (eli olisikohan ollut jotain rv12 tai 13.)

Alkuperäinen kirjoittaja Daim:

Minullakin siirettiin 4 viikkoa laskettua aikaa pidemmälle, ensimmäisessä ultrassa. (eli olisikohan ollut jotain rv12 tai 13.)

Mutta minulla siis aiemmissa ultrissa kaikki olleet aina raskausviikkojen mukaisesti.

Alkuperäinen kirjoittaja tuisku77:
Alkuperäinen kirjoittaja Daim:

Mutta minulla siis aiemmissa ultrissa kaikki olleet aina raskausviikkojen mukaisesti.

Niin minullakin oli muissa raskauksissa. (tuo edellä mainittu raskaus päättyi muutenkin ikävästi.)
Esikoinen syntyi rv 39 ja painoa oli 4015g. Kuopus syntyi rv 41+6 ja oli 3820g.

meillä on kaikilla muksuilla ollu reisiluun mitta 4vko muita pienempi.. lääkäri aina naureskeli ettei taida tulla koripalloilijoita. ultrissa ollut mitat pienempiä mutta ei niihin voi aina luottaa. :) esikoinen oli 4490g, tyttö 4080g ja kaksoset 3060g ja 2940g.. se siitä pienuudesta.. painosta puheen ollen hienoa että ei sulle ole tullu sen enempää. ite kasvoin(heh) ekast 33kg, tokast 30kg ja kaksosist yli 30g.. jokaisest jäi 10kg. sokereis ei koskaan vikaa.

meillä on kaikilla muksuilla ollu reisiluun mitta 4vko muita pienempi.. lääkäri aina naureskeli ettei taida tulla koripalloilijoita. ultrissa ollut mitat pienempiä mutta ei niihin voi aina luottaa. :) esikoinen oli 4490g, tyttö 4080g ja kaksoset 3060g ja 2940g.. se siitä pienuudesta.. painosta puheen ollen hienoa että ei sulle ole tullu sen enempää. ite kasvoin(heh) ekast 33kg, tokast 30kg ja kaksosist yli 30g.. jokaisest jäi 10kg. sokereis ei koskaan vikaa.

mulle tuli ekasta n.20kg ja tokasta 12kg, lähtöpainotkin oli kyllä just noiden verran pienempi mitä nyt :ashamed:

Mun ekasta tehtiin painoarvio viikoilla 37 ja jotain,saatiin 1700g olin ihan että mitä ihmettä..sieltä sitten sanotiin että no vauva ehtii kasvaa vielä monta viikkoa.Mutta mulla alkoi seuraavana päivänä supistelemaan jota kesti 3 päivää ja neiti syntyi sitten viikoilla 38+0.ja painoa neidillä oli 2320g eli oli kuitenkin tuon arvion mukaan 6 päivässä saanut tuon verran lisää.Meillä ei ollut mitään ongelmaa tuosta että oli pieni kuulema kun ei syytä löydy niin sanotiin vain että no joillakin vain tulee pieniä lapsia kun ei vanhemmatkaan ole isoja.

Kyllä on ollut pienempi joo. Koko raskauden (tai siinä aluksihan taitaa kaikki kasvaa samaa vauhtia, sen ajan siis kun kasvu yksilöllisempää). Syntyessään 2400g ja 44,5cm. Nyt vuoden iässä 71cm ja vajaat 9kg eli pieni. Tämä lapsen pienikokoisuus me kyllä tiedettiin jo tekovaiheessa, lyhyitä ollaan me vanhemmatkin. Aivan terve lapsi on ollut. Ei edes kuumetta tai mitää pikku vaivaa.

Poika oli koko ajan ultrissa pienempi kuin pitäisi. Seurattiin loppuun asti tosi tiuhaan ja tarkkaan. Syntymäpainoksi veikattiin just ja just 3 kg. Painoi kuitenkin 4015g..joten se niistä ultrista.

Yhteistyössä