Onko vauvan rääkkäystä jättää hänet isälleen hoitoon, jos vauva vaan itkee koko ajan?

• Viestiketjun aloittaja Viestiketjun aloittaja äidissä kii
  • Ensimmäinen viesti Ensimmäinen viesti
Ä

äidissä kii

Vieras
Siis ei viihdy isänsä kanssa ja isäkin kokee olevansa epäonnistunut vanhempana eikä mielellään jääkään vauvan kanssa kaksin. Päivisin kyllä isäkin kelpaa vauvalle -mutta mieluummin äiti, jos vaan on paikalla. Mutta iltaisin ei varmasti isä kelpaa. Huutoa iltapesuilla, iltapalalla, nukkumaan mennessä... Koskaan ei ole "testattu" loppuisiko huuto, jos äiti, eli minä en vaan mene hätiin... Mutta välillä jo kaipaisin itsekin tuulettumaan... Mutta mihinkään ei voi lähteä, kun vauva ei rupea olemaan isän kanssa -tai isä vauvan. Onko vauvan rääkkäystä jättää hänet isälleen, kun tiedän, että ilta ja yö tulee olemaan yhtä huutoa?? Vauvalla ikää 10kk.

Mene vaan välillä tuulettumaan. Tekee varmasti hyvää niin sinulle, kuin vauvallekin. Siis jos isä vaan on valmis kuuntelemaan mahdollista itkua. Kyllä se vauva tyytyy isäänsäkin, jos ei muuta vaihtoehtoa ole.

No jos meillä olis sama tilanne, niin mä ehkä jotenkin lempeästi totuttaisin isän ja lapsen iltatoimiin keskenään, eli ei heti koko iltaa ja yötä pois vaan alkuun pari tuntia ja sit hiljallee koko ilta ja sitte vasta ilta ja yö.

Ei.
Jos nuo mein 2v ja 1v sais päättää niin minä hoitaisin kaiken mikä liittyy heihin.
Meillä siis hoidetaan yhdessä ja vuorotellen syöttämiset, vaipanvaihdot,kylvetykset, hampaidenpesut, nukuttamiset jne, vastaväitteistä huolimatta.
Se huuto nimittäin loppuu kyllä aika pian kun huomaavat etteivät saa tahtoaan läpi. ;)

Anna isälle mahdollisuus olla lapsen kanssa niin että molemmat tottuvat toisiinsa myös noissa iltapuuhissa :)

Alkuperäinen kirjoittaja pata akka:
Ei.
Jos nuo mein 2v ja 1v sais päättää niin minä hoitaisin kaiken mikä liittyy heihin.
Meillä siis hoidetaan yhdessä ja vuorotellen syöttämiset, vaipanvaihdot,kylvetykset, hampaidenpesut, nukuttamiset jne, vastaväitteistä huolimatta.
Se huuto nimittäin loppuu kyllä aika pian kun huomaavat etteivät saa tahtoaan läpi. ;)

Anna isälle mahdollisuus olla lapsen kanssa niin että molemmat tottuvat toisiinsa myös noissa iltapuuhissa :)

ei olekaan kyse siitä, ettenkö antaisi isälle mahdollisuutta ottaa osaa hoitoon... vaan enemmin siitä, ettei isä halua. Ei kuulemma viitsi huudattaa vauvaa.. Ja joskus huomaan hänen hermostuksensa, kun vauva alkaa itkeä hervottomasti... En tosissaa usko, että mies voisi vahingoittaa vauvaa, mutta välillä sekin ajatus silti käy mielessä... :(

Ja toisaalta, en jaksa aina nalkuttaa ja ksäkyttää miestä, että hoitais välillä ja opettelis pärjäämään lapsen kanssa tilanteessa kuin tilanteessa. Kai sen miehen pitäis itsekin älytä?!!

mietin sitten vielä sitäkin, että jos se on nyt sitä eroahdistusta (vaikka oikeastaan AINA on viihtynyt enemmän minun kanssa) niin onko oikein ahdistaa lasta erottamalla hänet äidistä..? :(

Ei.

peesi vikalle lauseelle

Alkuperäinen kirjoittaja unikuu108:
Ei.

peesi vikalle lauseelle

Minä kyllä ANTAISIN mahdollisuuden!! Mutta kun ukko ei halua! Tuskailee vaan, ettei pärjää ja siirtää vastuun minulle. Ja kuten sanoin, en jaksa alkaa aina nalkuttaa samasta asiasta...

Vahvista miehesi uskoa itseenseä ja sano hänelle, että kyllä hän pärjää. Ja kokeilkaa nyt ihmeessä sitäkin, että joku ilta lähdet vaikka kävelylle iltapuuhien ajaksi etkä tosiaan ole asunnossa. Koska kun olet paikalla, aistii lapsi sen ja vielä lisäksi hermostuksesi ja isän epävarmuuden ja huutaa kahta kauheammin....

jos miehelle selittää etä miksi lapsi huutaa,mitä sille voi tehdä kun se huutaa ja jos joskus onnistuu niin siitä on varmaan hyvä lähteä..
tai sanoo ettei se kuole siihen huutamiseen ja selittää sen eroahdistusjutun..

Meillä esikoisella oli sellainen ikä että iltatoimet kuuluivat äidille. Tietty tottunut kun imetin, mutta 9kk iässä alettiin jättämään nuo iltaimetykset pois ja muutamana iltana kokeiltiin että isi antaa maidon nokkamukista (pulloa ei huolinut), tuloksena vain hirveä huuto. en tiedä kuinka pitkään tuon kanssa oltaisiin temppuiltu jos minulla ei olisi alkaneet yötyöt.

Siinävaiheessa kun vauva huomasi ettei äitiä ollut saatavilla, isikin alkoi kelvata.

Alkuperäinen kirjoittaja mites:
Ja tosiaan eihän sen tarvitse tarkoittaa, että olet suorilta koko illan poissa. Mutta ensin vaikka tunnin tai pari. Kunhan olet tilasta pois.

kun vaan saisin miehen suostumaan tähän järjestelyyn...

Yhteistyössä