Onko vauvan pakko syödä puuroa?

• Viestiketjun aloittaja Viestiketjun aloittaja ---
  • Ensimmäinen viesti Ensimmäinen viesti
?

---

Vieras
Meillä vauva aloitti puurot 5kk iässä, riisijauhosta ja muhennetusta kaurahiutaleesta tehdyillä puuroilla. Hyvin upposi. Sitten tehtiin ihan muhentamattomasta kaurasta ja sekin maistui ja riisihiutaleista. 6kk iässä vauvalla oli paha flunssa, jolloin ei syönyt mitään. Nyt alkaa taas muut ruuat maistumaan ja oikein tykkää karkeammastakin ruuasta, paitsi puuro ei enää mene, ei edes kaura muhennettuna. Pitääkö minun nyt uudestaan ostaa jotain vauvan puurojauhetta? Koittaa vaan sinnikkäästi normaalilla kauralla? Olin niin iloinen, kun pystyi koko perheelle keittämään samalla kattilallisen, mutta nyt neiti ensin innokkaana ekan lusikallisen maistaa ja sitten suu on ja pysyy kiinni. Vaikka joukossa olisi enemmän hedelmäsosetta kuin puuroa. Pelkkä hedelmäsose menee kyllä. Tosi epävarma olen, kun esikoiselle aikanaan upposi kaikki ja uppoaa vieläkin, enkä haluaisi tälle vauvalle nyt mitään syömisongelmia. Pahaan väliin vaan tuli flunssa.

[QUOTE="a p";23400218]Mitä annatte aamu ja iltapalaksi? Tai siis vauva-aikana lähinnä, kyllähän sellaiselle keksii, joka saa maitotuotteita syödä.[/QUOTE]

hedelmiä, munia, kurkkua, porkkanaa, vauvajugurtteja yms.

lähinnä iltapalaksi kaipaisin jotain tukevaa, kun nukkui niin paljon paremmin ne viikot, kun puuro maistui. Nyt taas heräilee sitten useammin syömään, kun on nälkä. Velliä tms. en viitsisi alottaa. Vauva kyllä kasvaa loistavasti, mitään notkahduksia ei missään vaiheessa ole kasvukäyrässä ollut. On vaan imenyt enemmän rintaa, kun ruoka ei maistu.

Just meinasin laittaa alotuksen, että mitä puuron sijasta vauvalle aamupalaksi. Meillä myös flunssan jälkeen puuron syöminen loppui kokonaan. Hedelmät ja marjatkaan ei oikein maistu. Vauva söisi vaan kasviksia ja lihaa.

Meillä kaksi kolmesta on syönyt puuroa pienestä asti, keskimmäinen söi vain yhtä tiettyä valmispuuroa, muita ei sitten millään. Oli muutenkin hyvin valikoiva ruuan suhteen.

meillä 1v10kk poika ei ole ikinä tykännyt puurosta. eikä kyse nyt ole siitä, etteikö olisi tarpeeksi monta kertaa tarjottu että olisi voinut oppia tykkäämään. enkä kyllä pakota. on sitä muutakin terveellistä tarjolla :)

[QUOTE="vieras";23401370]Ihme muhentaja tuo aapee. Muhentaa kaurahiutaleita. Onkohan ihan normaalijärjellä varustettu?[/QUOTE]

Siis jauhaa vähän pehmeämmäksi, ettei tule niin karkeaa? itsekin niin teen, halvempaa kuin vauvapuurot.

En kyllä ymmärrä miten pieni kasvava lapsi voi pärjätä yön yli hedelmäpilitillä....se ei kyllä pidä nälkää meijän muksuilla kauaa.ehkä pari tuntia pitää ja välipalalla ok...

Mistäs se niitä viljoja sitten saapi, jos ei puuroa syö? Minä oon koettanu meidän nirsolle neidille saada sitä ravintorikasta ja terveellistä kauraa saada menemään jos jotenkin. Nyt kun saa antaa leipää ja maitotuotetta, tosin kaikkea muutakin olen tehnyt mm.sellaista että laitan maustamattomaan jugurttiin kaurahiutaleita ja hed.sosetta (ihan sellasenaa) ja annan hetken olla jos on aikaa. Hyvin menee. Kauraleipää kaupasta, ne vehnäpaahtoleivät on ihan turhia, ei oo ees leipää mun mielestä. Ja leseitä sotken jokaiseen puuroon, jota vähänkin menee. Viljasta saa rautaa, magnesiumia ja kuituja, siksi jaksan nähdä vaivaa...

Yhteistyössä