onko vauvalla kuumetta?

• Viestiketjun aloittaja Viestiketjun aloittaja zxc
  • Ensimmäinen viesti Ensimmäinen viesti
Z

zxc

Vieras
vauvalla 2,5kk kainalosta mitattuna 37-37,3 ja pepusta 37,7

ja lisäkysymys.kun otin mittarin vauvan pepusta tuli vihertävää kakkaa, ehkä ruokalusikallinen, minutiin päästä tuli ihan tavallista keltaista ihan reilusti. se vihertävävähän huolistuttaa, enhän voinu "rikkoa" sielä pepussa mitään?

Meidän vauvalla tuli välillä vihreetä kakkaa ja lääkärin mukaan ei vaarallista. Liittyy kait jotenkin suolen bakteereihin ja kaasuihin. Näin ymmärsin hänen puheistaan. Vauvalla kuumeen raja on muistaakseni 37,5 ylöspäin, mutta kun lämmönsäätely on vasta huonosti kehittynyt, niin 38 on varsinaista kuumetta. Näin mulle sanoi lääkäri viikko sitten kun meidän vauva kuumeili kovasti.

voi vielä mennä normaaliksin tu lämpö, siinä rajoilla, kannattaa varmaan mitata uudelleen vaikka puolen tunnin päästä ettei oo nousussa. miksi mittasit?
luulisin että jos olis merkittävä riski että kuumemittarilla rikkois jotain sieltä pylystä niin moinen mittaustapa ois kielletty..

mun 2,5kk vanhalla oli 37,8 nii se otettiin sairaalaan tarkkailuun.ovat kuulemma tarkkoja alle 3 kuisten kohdalla jos lämpöä.mä soittaisin päivystykseen ja kysyisin pitääkö tulla käymään. onko vauvalla muuta oiretta?vihertävä kakka on ihan normaalia.

voi vielä mennä normaaliksin tu lämpö, siinä rajoilla, kannattaa varmaan mitata uudelleen vaikka puolen tunnin päästä ettei oo nousussa. miksi mittasit?
luulisin että jos olis merkittävä riski että kuumemittarilla rikkois jotain sieltä pylystä niin moinen mittaustapa ois kielletty..

mittasin koska vaiuva vaikutti vähän tavallista lämpösemmältä. ja meidän toisella vauvalla on ollut 3 päivä ripulia ja eilen kuumetta.

mittasin koska vaiuva vaikutti vähän tavallista lämpösemmältä. ja meidän toisella vauvalla on ollut 3 päivä ripulia ja eilen kuumetta.

Yhteistyössä