onko vauva-aika raskasta aikaa?

• Viestiketjun aloittaja Viestiketjun aloittaja tia
  • Ensimmäinen viesti Ensimmäinen viesti
Riippuu vauvasta... Meillä esikoisen vauva-aika oli helppoa. Tyttö nukkui yöt hyvin ja oli muutenkin kiltti vauva. Kuopus taas kärsi aluksi vatsavaivoista ja huuteli usein läpi yön. Oli tosi rankkaa hoitaa kahta lasta jatkuvasti univelkaisena. Nyt onneksi on jo helpottanut. Kuopus täytti vuoden hiljattain.

Alkuperäinen kirjoittaja Ravistettava:
On ja ei ole.

Mun mielestä vauva-aika on helpompaa kuin leikki-ikäisten lasten äitinä oleminen.

Samaa mieltä. Riippuu tietysti lapsesta mutta meillä vauva-aika oli helppoa. Muutama vuosi oli hankalampaa siinä 2-5 vuotiaana mut nyt on taas helpottanut kun lapsi osaa jo itse monia asioita.

Vauvaa ei tarvitse kasvattaa, pelkkä hoitaminen riittää.

Äitiydessä vaativinta on mun mielestä nimenomaan lasten kasvattaminen, ei niinkään se perushoito. Univelka on aika pientä sen henkisen puolen rinnalla.

No tavallaan on. Lapsessa on kiinni siis oikeesti 24/7 ja vaikka sen etukäteen "tiesinkin" niin silti se oli jotenkin sokki. Myös univelka kiristää joskus ja se ainainen huoli, kun lapsi esim sairastaa tms. Mut vastavuoroisesti on sit ihanaa ja helppoakin. On se niin rakas, että se ajoittainen hankaluuskin unohtuu. Ja en siis ymmärrä, että miksi kysyt, että kannattaako teidän ENÄÄ hankkia lasta. Me oltiin molemmat 31 ja musta oli oikein sopiva tulla äidiksi.

Vauva-aika on aivan kamala, jos vauva nukkuu huonosti! Leikki-iässä meillä ainakin nukuttiin jo yöt yhdellä ainoalla heräämisellä ja se oli kyllä juhlaa vauva-ajan valvomisen jälkeen.

meillä oli tosi raskasta! Poika alkoi nukkumaan kunnon yöunia 2,5- vuotiaana, siihen asti heräili 4-6 kertaa joka yö. Tytöllä oli vaikea koliikki ja huusi 19-05 joka ikinen ilta jayö. Lapsilla ikäeroa 1,5v ja voitte varmaan miettiä mitä se meidän vauva-arki oli. No, onneksi aika kultaa muistot!

Mun mielestä ei oo raskasta, mutta toisaalta tosi usein saa täälläkin ihmetellä kuinka ihmiset "loppuunpalaneina" raivoaa siitä kuinka laps ei nuku vaikka kello on jo 23. Itse en oo edes ikinä tajunnut että tuollasesta voi suuttua, niin että riippuu kyllä todellakin ihmisestä.

Yhteistyössä