Alkuperäinen kirjoittaja hömppö:
Alkuperäinen kirjoittaja åboriginaali:
No mä oon ainakin keskivertoa fiksumpi, ja opin lukemaan 4 v iässä :saint:
Eli koulussa olen aina pärjännyt ihan kivasti, lukematta. Ylioppilaaksi kirjoitin ihan hyvin arvosanoin, lukematta. Kokeet olen tähän asti läpäissyt lukematta, mutta siihen tulee varmaan tänään muutos kun edessä on anatomian tentti :| . Eli muisti on kai suht hyvä (usein tosin tuntuu siltä että en muista mitään |O ) ja osaan käsitellä saamaani tietoa, tehdä johtopäätöksiä, sen sellaista.
Mutta ei minusta professoria tullut. Kunnianhimo puuttuu.
Oisko se kunnianhimo kuitenkin kehittynyt jos oisit koulussa saanut oman tasoista opetusta? Jouduitko siis kulkemaan koko kouluajan "virran mukana" ilman eriytystä? Tää on oikeesti mun mielestä ongelma suomalaisissa kouluissa eikä sitä kukaan oikeestaan ees halua myöntää. Tosin tää aihe oli esillä opetusministeriön kevät kokouksessa (tai joku vastaava), että oikeesti tuohon eriyttämiseen ois pakko täälläki paneutua.
Niin oli ja hyvä pointti mielestäni. Niille, joilla olisi edellytyksiä edetä vaikka miten, ei anneta niitä mahdollisuuksia, vaan pitää pysyä virran mukana, joka tässä tapauksessa etenee niin hitaasti, ettei se motivoi ja innosta itseä. Kaikki on liian helppoa. Erityisen lahjakkaille ei anneta riittävästi haastetta.