Onko varaa 3 lapseen?!

  • Viestiketjun aloittaja kuumeilija
  • Ensimmäinen viesti
Mietin minä sitäkin, mutta taloudelliset seikat eivät kuitenkaan saaneet pohdiskeluissani kovin suurta painoarvoa. Emme ole mitenkään hyvätuloisia.
Lasten syntymän jälkeen vain mieheni on ollut töissä.
Me vaihdoimme kyllä autoa ja asuntoakin. Mutta molempien vaihtaminen olisi muutenkin saatanut tulla kysymykseen.

(tosin asumme edelleen aika ahtaasti)
 
lady of the lake
Alkuperäinen kirjoittaja Ultramariini:
Mietin minä sitäkin, mutta taloudelliset seikat eivät kuitenkaan saaneet pohdiskeluissani kovin suurta painoarvoa. Emme ole mitenkään hyvätuloisia.
Lasten syntymän jälkeen vain mieheni on ollut töissä.
Me vaihdoimme kyllä autoa ja asuntoakin. Mutta molempien vaihtaminen olisi muutenkin saatanut tulla kysymykseen.

(tosin asumme edelleen aika ahtaasti)
Onko teillä millaset ikäerot lapsilla? Ja mitä tarkoittaa teillä ahtaasti asuminen? Koetko sinä, että teillä olisi ollut nyt jotenki erityisen tiukkaa taloudellisesti kolmannen lapsen jälkeen?
 
Alkuperäinen kirjoittaja lady of the lake:
Alkuperäinen kirjoittaja Ultramariini:
Mietin minä sitäkin, mutta taloudelliset seikat eivät kuitenkaan saaneet pohdiskeluissani kovin suurta painoarvoa. Emme ole mitenkään hyvätuloisia.
Lasten syntymän jälkeen vain mieheni on ollut töissä.
Me vaihdoimme kyllä autoa ja asuntoakin. Mutta molempien vaihtaminen olisi muutenkin saatanut tulla kysymykseen.

(tosin asumme edelleen aika ahtaasti)
Onko teillä millaset ikäerot lapsilla? Ja mitä tarkoittaa teillä ahtaasti asuminen? Koetko sinä, että teillä olisi ollut nyt jotenki erityisen tiukkaa taloudellisesti kolmannen lapsen jälkeen?
tasatahtiin 00, 02, 04 on jälkikasvu. Ei meillä erityisen tiukkaa mielestäni ole, joskin ei kovin levekään leipää. Asumme vuokralla, 4h+k+s, ei siis mitenkään tukalan ahtaasti. Mutta moni asuu tilavammin.
Mutta en koe että taloudellinen tilanteemme olisi olennaisesti muutunut kolmannen lapsen syntymän jälkeen tiukemmaksi.


 
kommenttina...
Mutta paljon riippuu myös siitä,millaiset kulutustottumukset omaa.Vaikea sanoa että :Näillä tuloilla on varaa kolmanteen lapseen:)
Miehen sisko on ollut kotiäitinä viimeset 10 vuotta,miehensä tehnyt hanttihommia ja välillä ollut työttömänä.lapsia on 4 ja tulevat toimeen,asuvat kylläkin kolmiossa mutta ovat onnellisia ja ruokaa on aina pöydässä....ymmrsitkö pointin????
 
lady of the lake
Alkuperäinen kirjoittaja mietiskelijä :
Tänks. Mutta mua kiinnostaa edelleen eniten se miten jaksaa kolmen kanssa? Ja se ikäero?
No itse henkilökohtasesti oon sitä mieltä, että jos jaksaminen on pinnalla nyt kahden lapsen kanssa niin vielä ei ainakaan todellakaan ole kolmannen aika. Koska tottakai kolmas lapsi tuo lisää työtä ja vaatii vanhemmilta myös huomionsa. Olisiko ajankohta parempi sitten kun aiemmat lapset on vähän isompia ja esikko esim.eskarissa tms, jolloin jo vähän helpottaa muutenkin ja isompi lapsi ainakin osaa jo touhuta ja tehdä paljon itsekin.
 

Yhteistyössä