Onko vanhemman velvollisuus viedä vesirokkoa sairastava lapsi päiväkotiin?

  • Viestiketjun aloittaja mietin
  • Ensimmäinen viesti
mietin
Siis, eikös se ole hyvä että mahdollisimman pienenä sairastaa vesirokon? Että selviää näpyllä, parilla.
En tarkoita kuitenkaan sitä, että tosi kipeää ja kuumeista lasta lähdettäisiin viemään hoitoon :(
 
"vieras"
No ei todellakaan! Jos vanhemmat haluavat lapselleen vesirokon, käykööt sen hakemassa erikseen. Reumalapselle vesirokko voi olla vaarallinen! Joten eiköhän jätetä vanhempien oman arvion varaan haluavatko ehdoin tahdoin altistaa lapsensa vesirokolle vai eivät.
 
pisteitäpisteitä
No en minä ainakaan halua. Mitä jos käviskin niin köpelösti, että lapsi joutuukin sairaalaan tms. :eek: ei kiitos. Rokotteen oon lapsille hommaamassa lähitulevaisuudessa, mutta toistaseks yritän välttää taudin. Ei sille mtn voi jos jostain tarttuu, mut en sitä tahallani halua lapsille tartuttaa..
 
Hui kauhee!
Mitäh? Ei saa missään nimessä! Vesirokko voi olla todella kivulias ja vaarallinen.

Moni ei tiedä, että vesirokko-virus jäää kroppaan ja voi myöhemmin aiheuttaa vyöruusun. Googlaapa "vyöruusu", haluatko sen lapsellesi? Itse olen sairastunut vesirokon lapsena. 30 v. myöhemmin yt-neuvottelustressissä virus aktivoitui uudestaan ja aiheutti todella kivuliaan ja ikävän vyöruusun.

Valitettavasti en ehtinyt ottaa vesirokkorokotusta lapselleni ja hän sai vesirokon pkodissa. Nyt hänelläkin on mahdollisuus saada ikävä vyöruuusu, kun virus on päässyt kerran kroppaan :-(
 
"vieras"
Se rokote ei todellakaan ole läheskään 100 % suoja vesirokolle, siis ei todellakaan! Tiedän siis muutaman lapsen, jotka rokotteesta huolimatta sairastuneet.

Ja ei, ei saa mennä tahallaan sairastuttamaan muita, joillekin vesirokko voi olla hengenvaarallinen.
 
Ja jokainen raskaana ollut äiti ihminen varmasti ymmärtää myös kuinka vaarallisia ihan kaikki mahdolliset rokot voivat olla odottavalle äidille. Ja sitä ei todellakaan saa lähteä levittelemään yhtään mihinkään. Ja siis onhan se jo sen lapsenkin näkökulmasta ihan käsittämätön ajatus! Lapselle kuuluu lepo ja läheisyys kun on sairaana!
 
"vieras"
näin meidän tutut ajatteli; heidän lapsella kun vesirokko oli muutamalla näpyllä ohi, meillä lapsilla viikko lähes 40 kuumeessa, toisella hengitystieoireet (astmaatikko) jne ja toisella (astma ja atooppinen iho) järkky iho plus silmä...mitäpä lääkäritkään tekee kun parivuotias hieroo silmiään ja ne rakkulat oli silmäluomien sisällä :( :(

ihan järkkyä ajatella että tekee palveluksen muille, meillä on edelleen silmävaurion riski toisella lapsella tosiaan olemassa vaikka antibioottivoidetta silmään käytettiinkin :(
 

Yhteistyössä