Onko valkovuoto "pakollinen oire"?

• Viestiketjun aloittaja Viestiketjun aloittaja pakko-oire
  • Ensimmäinen viesti Ensimmäinen viesti
P

pakko-oire

Vieras
Hassusti sanottu, mutta tarkoitan siis sitä, että jos ei ole valkovuotoa ollenkaan, onko se merkki ettei ole tärpännyt?

Muita oireita on rintojen turpoaminen ja kuumottaminen (eri tavalla kuin ennen menkkoja) ja juimii alavatsassa, ihan kuin tosi tosi lievät menkkakivut. Ja toiveikas mieli :)

Nyt on viikko ovulaatiosta, ja tasan viikko menkkojen alkuun ja mitään valkovuotoa ei ole. Ei sitä ole normaalistikaan, ja mietinkin, että olenko harvinaisuus, kun mulla ei ole koskaan mitään valkovuotoa? Vaikuttaakohan ikä ?

Nyt kun olen näitä kirjoituksia lukenut, niin tuntuu, että kaikkien raskaaksi tulleiden yksi oire on ollut valkovuoto. Onko täällä sellaisia, jotka ovat raskautuneet, vaikka valkovuotoa ei olisikaan. Entä muita niukka-valkkarisia?

Oli valkovuoto oire raskaudesta tai ei, niin ei se tuossa vaiheessa vielä asiaa paljastaisi. (Monelle valkovuotoa voi tulla sitten myöhemmin.) Itse asiassa mitään raskausoireita ei voi tulla ennen kuin hedelmöittynyt munasolu on kiinnittynyt kohdun seinämään, ja siten viestinyt elimistölle että raskaus alkanut.

Kiitos vastauksesta. Huojentavaa kommentissasi oli se, että valkovuotoa voi tulla myöhemmin.

Juu, tiedän kyllä että nää rintaturvotus- ja maha"oireet" ovat varmaan lähinnä mun päässä ja siellä toiveissa. Nyt on kp 21/28 ja ovulaatiosta 7 päivää. (Onko oikea merkintätapa dpt7 vai mikä se nyt oli ?) Periaatteessa kiinnittyminen olisi kai voinut jo tapahtua? No, niin tai näin, mutta nyt olen huolissani siitä, ettei minulla ole valkovuotoa lainkaan!

Jostain ehdin tässä välissä jo lukea, että se olisi yksi merkki vaihdevuosista! No, minä olen 40 mutta valkovuotoa ei ole ollut moneen moneen vuoteen. Onko täällä teitä muita, joilla ei ole valkovuotoa lainkaan?

Ja tietääkö joku valkovuodon puutteesta jotain? Voisiko se olla este raskautumiselle? Ovulaatiossa minulla on ovislimaa, mutta muuten ei mitään ylimääräisiä vuotoja. Entä vaikuttaako jatkuva pikkuhousunsuojien käyttö valkovuotoa ehkäisevästi, eli olisiko se syynä valkkarin puutteeseen? Vai olenko vain liian vanha? Tai jotenkin kuiva?

Tyhmiä kysymyksiä varmaan, mutta olen ihan vihreä kaikissa näissä raskausasioissa (kolmas yritys meneillään) ja kovasti kovasti kaikki asiat askarruttavat, joten kaikista tiedonrippeistä ja kokemuskista olisn kovasti kiitollinen.

Minulla valkovuoto ei ollut raskauden oire. Oireena oli turvonneet ja kipeät rinnat, oletettujen kuukautisten alkamisen aikaan tuntuneet kuukautiskivut ja tihentynyt pissimisen tarve. Myöhemmin raskauden ollessa jo pidemmällä valkovuoto oli todella runsasta. Normaalisti eli ilman raskautta valkovuotoa on ollut kohtalaisesti.
Pikkuhousunsuoja ei vaikuta mitenkään valkovuodon määrään. Jotkut on kuivempia kuin toiset. Myös kuukautiskierron vaihe vaikuttaa valkovuodon määrään. Ovulaatiosta kuukautisiin välillä on kuiva kausi, kuten muistaakseni myös juuri kuukautisten jälkeen.

Yhteistyössä