ruskea valkovuoto raskaana, normaalia?

• Viestiketjun aloittaja Viestiketjun aloittaja "vieras"
  • Ensimmäinen viesti Ensimmäinen viesti
V

"vieras"

Vieras
onko normaalia jos tulee rusehtavaa valkovuotoa raskaana? lähinnä pyyhkiessä välillä, ei ole valunut housuun saakka. alkuun valkovuoto oli kirkasta, sitten keltaista ja nyt rusehtavaa..

toi väri vaan ihmetyttää, mitään kipuja ei oo. ja viikko sitten näkyi ultrassa syke ja sikiö ok. oon 9 viikolla raskaana.

vai pitääkö käydä jossain näytillä?

No se riskea väri tarkoittaa ertä siinä on pieni määrä verta mukana. Alkuraskaudessa voi olla tuommoisia tuhruvuotoa, mutta voi olla tietty merkki alkavasta keskenmenostakin, mistään sitä ei oikein voi tietää. Julkiselle puolelle et välttämättä pääse ultraan kun mitään ei oikein noilla viikoilla ole tehtävissä, jos menee kesken niin menee :( mutta ainahan voit soitaa ja kysyä neuvoa. itse kävisin varmaan oman mielenrauhani vuoksi yksityisellä ultrassa, mutta jos sulla kanttia niin voit myös seurailla tilannetta kaikessa rauhassa..

Se voi olla ihan normaaliakin, tai sitten alkava keskenmeno..

Itselläni oli alkuvuodesta samankaltainen tilanne. Tuli vähäistä vuotoa, ei kipuja. Kävin ultrassa ja syke näkyi. Kontrolliultra varattiin viikon päähän, mikäli vuoto jatkuisi. Ja se jatkuikin (edelleen niukkana rusehtavana vuotona) ja ultrassa ei enää sykettä löytynytkään. Viikkoja oli 9 silloin..
Mitään kipuja ei missään vaiheessa tullut edes.

Ei varmasti helpota tilanteessasi, mutta joko se vuoto ei ole merkki mistään tai sitten on. Soita naistentautienpäivystykseen ja kysy mitä tehdä, miten seurata ja miten toimia?

Mullakin oli tollaista toisessa raskaudessa. Kyseessä oli raskaushormonin aiheuttama polyyppi limakalvolla, kohdun ulkopuolella. Sille ei tehty mitään ja se katosi itsestään synnytyksen jälkeen.

Mulla oli ekassa raskaudessa kunnon verenvuotoa ja tuhruttelua molempia. Silloin kysymys oli kohdunsisäisestä hematoomasta. Sillekään ei tehty mitään vaan se katosi itsestään raskauden edetessä.

Ensimmäisen ja toisen onnistuneen raskauden välissä oli km, joka oireili alkuun niin tuhruvuodolla kuin kunnon verenvuodolla.

Sinuna meninsin heti yksityiselle, jos vain pystyt sen kustantamaan.

Yhteistyössä