onko vähän outoa kun mun äiti muuttaa?

• Viestiketjun aloittaja Viestiketjun aloittaja vierailija
  • Ensimmäinen viesti Ensimmäinen viesti
V

vierailija

Vieras
siis se on nyt asunut 16 vuotta samassa kaupungissa. nyt se sit yhtäkkii keksii muuttaa takas sinne 6ookm päähän mistä on kotoisin.. eli jättää meijän isän tänne joka käy muka lomilla sit aina sielä...sekä 16 v siskoni... minäjään perheineni ja veljeni jää kans tänne... 8v lähtee sinne mukaan... mut outoa tässä tekee sen et se vasta kovasti toivoi ja haki shkouluun mut ei päässyt, työpaikka hänelläkin on täällä. ja tää muutto tuli niinku tuulesta temmatusti.. sanoi minule vielä et ei hänellä ole täällä mitään niin voi aikoo muuttaa?? siis outoo, sillä on kaikki lapset, lapsenlapset ym täällä... luulis et sillä on täällä tarpeeksi monta syytä asua. äitini on kyl ollut sellasen oloinen pitkään niinku ei olis tyytyväinen yhtään omaan eläämäänsä.... en sit tiiä mut musta vaan tuntuu oudolta sen ratkasu, mut mikä mä oon toista neuvoon

onhan niillä aina ollut, isä ollut väkivaltainen jne. mut outoa ku eivät he mun tietääkseni eroa... vai onkohan tää vaan joku et äitini haluaa ottaa etäisyyttä isääni vaikka ei eroaisikaan... tai tiiäppä tuota mitä sen ajatuksissa pyörii ja suunnitelmissa!

Taitaa olla äidilläsi se ikä että pitää alkaa tekemään sitä mitä haluaa eikä sitä mitä käsketään. mun äidillä ainakin on. ja suurinpiirtein samaa ikäluokkaa.
ei musta ole outoa :O

tuli mieleen että mun oma äiskä on saman ikänen about, ja se on nyt vuoden selittäny että se muuttaa espanjaan.ja ei vitsaillu. jos se kuuluu tuohon herkkään ikään?

Alkuperäinen kirjoittaja c:
Taitaa olla äidilläsi se ikä että pitää alkaa tekemään sitä mitä haluaa eikä sitä mitä käsketään. mun äidillä ainakin on. ja suurinpiirtein samaa ikäluokkaa.
ei musta ole outoa :O

no onhan se toki ymmärrettävää mut silti tuntuu et eikö jos mennee huonosti niin vois toisella tapaa järkätä asioita kun et muuttaa johki huisin nevadaan... mua ainakin inhottaa ku se niin kauas muuttaa, ku on tottunut et se on lähellä ym. ikinä se ei oo hoitanut mun lapsia et ei siinä mielessä mut ku on sen verran läheiset välit niin väähn tympäsee. ja mulla ei ole varaa käydä sen tykönä varmaan kun ehkä about kerran vuodessa jos sitäkään.

Alkuperäinen kirjoittaja nibbler:
tuli mieleen että mun oma äiskä on saman ikänen about, ja se on nyt vuoden selittäny että se muuttaa espanjaan.ja ei vitsaillu. jos se kuuluu tuohon herkkään ikään?

niin mäkin oon aatellu et joku ikäkriisi tää on. ku se eka lähti hyvästä työpaikastakin pois ja vaihto alaa missä on ollut muutaman vuojen ja nyt sillä oli joku aika sit et pitää lähtee opiskelemaan enemmän mut ei päässyt kouluun niin nyt sit tää muutto...jne, mitähän kaikkee se onkin tässä muutaman vuojen tehnyt

Mulle tuli kans mieleen, että ovat eroamassa, mutta eivät halua sitä kellekään vielä myöntää. Tulee teille lapsille ja lastenlapsille vähän niinkuin pehmeä lasku, totutte ensin ajatukseen, että asuvat erillään...
Mutta, mun mielestä tuollaista asiaa voi omalta äidiltään ja/tai isältään kysyä kyllä ihan suoraankin!

Jos teillä on hyvät välit, niin kysy siltä suoraan, mistä on kysymys. Ihan hyvin voi olla, että haluaa elämäänsä kunnon muutosta tuossa iässä. Varsinkin jos väkivaltaa liitossa. Joskus voi äidillekin tulla semmonen olo, että haluaa just tasan tarkkaan omaa elämää!!! :D

eikö jos mennee huonosti niin vois toisella tapaa järkätä asioita kun et muuttaa johki huisin nevadaan... mua ainakin inhottaa ku se niin kauas muuttaa, ku on tottunut et se on lähellä ym. ikinä se ei oo hoitanut mun lapsia et ei siinä mielessä mut ku on sen verran läheiset välit niin väähn tympäsee. ja mulla ei ole varaa käydä sen tykönä varmaan kun ehkä about kerran vuodessa jos sitäkään.
ja mikä olisi tapa hoitaa asioita, joka sulle kelpais? olisitko itse valmis elämään samassa paikassa, vaikka kuinka tekisi mielesi muuttaa jos äitisi niin haluasi? eiköhän olis parasta että sä eläisit omaa elämääsi ja antaisit äitis elää omaansa.
miks muute onkin niin et lapset saa (ja niiden kuuluu) muuttaa ihan mihin päin maata (maailmaa) ne haluaa, mut vanhempien pitäis ikuisesti asua siinä mihin ne on kerran erehtynyt matkalaukkunsa laskeen.

Yhteistyössä