onko vähän köyhät lahjat kun tyttö saa nämä =(

  • Viestiketjun aloittaja oikeesti köyhä
  • Ensimmäinen viesti
oikeesti köyhä
[QUOTE="vieras";25079405]Laitappa ap ittelles vaikka luukkuun sähköpostiosoite, auttajia löytyy kyllä ja takuulla tytölle ainakin pientä kirjekoureen mahtuvaa lähtee täältäkin. Ota yhteyttä tiitii@luukku.com niin voin avustaa kyllä pampuloilla yms. lähetettävällä.[/QUOTE]

voi teitä auttajia on vaikka kuinka. tuli jo kyynelkin pelkästä ajatuksesta että tästä maailmasta löytyy oikeesti vieläkin niitä jotka haluavat auttaa (ehkä tämä maailma ei vielä niin kamala ole mitä on annettu ymmärtää)

mutta tosiaan ei tarkoitukseni ollut ruinata tätä kautta mitään!!

MUTTA OOTTE IHANIA :)
 
13v
Todella hyviltä lahjoilta nuo kuulostaa. Itse olisin ainakin enemmän kuin tyytyväinen. Olen ajatellut toivoa joululahjaksi tänä vuonna rahaa, jos edes sitä saisi... Viime vuonna en saanut kuin kaupan alennusmyynnistä ostetun paidan ja sukat. Mutta olin ihan tyytyväinen siitä, että sain edes ne. :) Varmasti tyttösi osaa arvostaa noita lahjoja, ja ei tuo mitään köyhyyttä ole. Kouluissa on se tyhmä tapa, että opettaja kysyy jokaiselta mitä on saanut joululahjaksi, ja se joka ei ole saanut mitään tulee surulliseksi kun muut selittävät ummet ja lammet kuinka heillä oli lahjavuori joka ei meinannut loppua ikinä... Hyvää joulun odotusta teille! :)
 
oikeesti köyhä
[QUOTE="mä";25079434]Riippuu siitä mitä tyttö itse toivoo .
Jos on tiukkaa niin yritän ostaa edes yhden lahjan mitä lapsi on kovasti toivonut . Itse jättäisin ehkä esim. reinot/ainot ostamatta jos ne ei ole lapsen toivelistalla ja toteuttaisin toiveen.[/QUOTE]


nuo reinot tosiaan on ainoot mitä tyttö on ite ruikuttanut ja toivo niitä jo synttärilahjakskin mutta ei saanut eli ne on ainoot mitä koitan ostaa. toivottavasti vaan vielä 23.12 löytyy kokoja kun pääsen kaupoille.

nuo muut on sit mitä mun budjetti antaa periksi. pientä ja halpaa :)
 
"aave"
Kivoja lahjojahan nuo on :) Harva lapsi on sellainen joka pettyy lahjoihin tai jos pettyy niin sitten on kyllä saanut jo liikaa lahjoja. Ja normaaliahan se on että on toivonut jotain ja ei saakkaan. Se kuuluu ihan tähän elämään. Jos sitä oikeasti haluaa lapsi, toivoo sitä kyllä myöhemminkin. Meillä tyttö 5v on toivonut 3vuotiaasta valkohameista barbia ja nyt sen saa. Toivoi viime jouluna ja toivoo nytkin ja uskon että sen haluaa. Parempi se on muutama lahja mikä tulee käyttöön kun nurkat täyteen romua vaan siksi että saisi muille kertoa.
 
"janski"
Hyvältähän tuo kuullostaa.
Meillä eivät lapset saa kuin 2-3 pakettia meiltä vanhemmilta ja paketit per lapsi isovanhemmilta ja kummilta.
Meilläkin tiedossa köyhä joulu. Olen ajatellut sen niin,että mielummin annan lapsille lahjaksi, mukavaa yhdessä oloa jne...Siitä jää varmasti hyvä muisto loppuiäksi.
 
13 v
Alkuperäinen kirjoittaja oikeesti köyhä;25080456:
nuo reinot tosiaan on ainoot mitä tyttö on ite ruikuttanut ja toivo niitä jo synttärilahjakskin mutta ei saanut eli ne on ainoot mitä koitan ostaa. toivottavasti vaan vielä 23.12 löytyy kokoja kun pääsen kaupoille.

nuo muut on sit mitä mun budjetti antaa periksi. pientä ja halpaa :)
Ostat sitten ne reinot. Kokoja kyllä pitäisi löytyä, joka paikassa niitä myydään... Ainakin Sokoksella ja Prismassa olen nähnyt. Itsekkin haluaisin sellaiset vihreät mutta taitavat jäädä haaveeksi, äitini useasti sanoo että rahaa ei ole... Ihmettelen miten on rahaa kustantaa veljelleni joka päivä isot pussit karkkia ja "habbo-setelit"... :(
 
rahakas
meillä ei ole rahasta puutetta, mutta silti ostan kullekkin lapselle pienen määrän lahjoja, enkä aio satsata niihin rahaakaan kovin paljoa.

meillä opetetaan sitä, että myös vähemmällä tulee toimeen.

tytölle 8v. ostin nämä
-monster high nukke
-nomination pala
-karkkiboxi
-korvakorut
-itse kudoin vielä tuubihuivin,säärystimet,tumput ja pipon sellaisesta kimaltelevasta langasta ja laitoin pipoon sellaisia "kristallisia" muovihelmiä koristeeksi
-mummulta saa hupparin
-papalta setelin

pojalle 6v. nämä
-legon sukellusvene (maksoi 9e)
-huppari
-salama autoja 3kpl
-wiille peli
-kudoin hälle kaulahuivin,pipon,tumput ja sukat mieli jääkiekkojoukkueen väreissä
-mummulta saa housut
-papalta setelin

mielestäni on typerää opettaa lapset siihen, että tacvaran määrä ratkaisee.
 
"niinpä"
[QUOTE="aave";25080491]Kivoja lahjojahan nuo on :) Harva lapsi on sellainen joka pettyy lahjoihin tai jos pettyy niin sitten on kyllä saanut jo liikaa lahjoja. Ja normaaliahan se on että on toivonut jotain ja ei saakkaan. Se kuuluu ihan tähän elämään. Jos sitä oikeasti haluaa lapsi, toivoo sitä kyllä myöhemminkin. Meillä tyttö 5v on toivonut 3vuotiaasta valkohameista barbia ja nyt sen saa. Toivoi viime jouluna ja toivoo nytkin ja uskon että sen haluaa. Parempi se on muutama lahja mikä tulee käyttöön kun nurkat täyteen romua vaan siksi että saisi muille kertoa.[/QUOTE]

Oikea asenne. Jos lapsi pettyy noihin lahjoihin mitä ap aikoo antaa, niin on kyllä vika jossain muussa kuin budjetissa. Ennen ei lapset saaneet ollenkaan välttämättä lahjoja, ja nykyajan lapset ruinaa kalliita leluja joilla leikkii sen pari kertaa. Mieluummin ostaa jotain hyödyllistä ja harkittua, kun että heti lapsen vingahdettua lähtee painelemaan kauppaan ja tuo tullessaan parilla sadalla pikkulasten leluja. Rahakin on ihan ok lahja, mutta siinä sitten tulee se että kersat kerskailee rahamäärillään ja joku on saanut vähemmän kun joku toinen... On se vaikeaa tämä joulu. Itsellänikään tuskin on varaa kavereille lahjoja kustantaa. :( Mutta aion tehdä lahjarahojen eteen työtä, jotta saisin edes jonkinlaiset lahjat lemmikille ja kavereille... Ja ei se ihmisten vika ole välttämättä, että rahaa ei ole. Kun sitä ei ole niin sitä ei ole, tajutkaa se! Turhaa nuo jotkut tulivat tänne vinkumaan että onpas köyhät lahjat.
 
"vieras"
No on oikeesti tosi surkeeta, jos AP:n lapsi saa about 4-5 lahjaa, ja sen vuoksi ruvetaan keräystä pistämään pystyyn. Jotenkin Suomessa kai eletään niin yltäkylläisyydessä, että kaikki realiteetit on unohtuneet ja kulutusjuhla riistäytynyt käsistä. Ja maapallo kiittää.
 
oikeesti köyhä
kiitokset kaikille vielä kerran.

lähden kyseleen tytöltä laskuja huomista matikankoetta varten

ja jos nyt kuitenkin annan sähköpostiosoitteeni joka on pumpuli.82@suomi24.fi
(ja jos nyt jotain postia joku ihan pakosti haluaa lähettää niin en todellakaan odota mitään isoa ( pompula,pinni,rannerengas,huulikiilto ym on ihan ok.)

mutta ihan oikeesti en päivällä tarkoittanut että tästä tulee mikään kerjuu viesti =(
Muutenkin olen elämässä pärjännyt ilman sossuja,avustuksia ym ja se kynnys mennä sossun luukulle oli mulle tosi iso. mutta pakon edestä se on pakko mennä nöyränä tyttönä.
mutta ens joulu voi taas jo olla ihan erinlainen ken tietää.

joku vielä tuosta joulupukin uskomisesta puhui. niin en oikeesti tiedä vedättääkö tyttö mua vai uskooko oikeesti vielä joulupukkiin. mutta ne puheet on sellattia kun se oikeesti uskos. mutta voi kyllä höynäyttää muakin.
 
"..."
Mun mielestä todella hyvät lahjat vaikka olisi enemmänkin rahaa käytettävissä. En ymmärrä näitä nykyajan lahjavuoria ja hirveitä rahamääriä mitä niihin käytetään.
 
-m-
En jaksanut lukea koko ketjua.

Ensinnäkin ap:lle iso hali ja tsemppiä. Lahjalista kuulostaa minusta hyvälle, etenkin nuo toivotut Reinot ja se Nominationin palanen.

Jos olet menossa lahjaostoksille tosiaan vasta ihan ennen joulua, saatat onnistua jopa löytämään jotain aletuotteita.

Missä päin asut? Pääkaupunkiseudulla on nyt esim. Jumbon cittarissa hurjasti tarjouksia. Kerää kaikki mahdolliset tarjouskupongit - jos euronkin säästät muutamassa ostoksessa voit saada niillä jotain pikkujuttuja lisää.

Samoin kannattaa tutkia mahdollisia alennuksia, jos onnistut keskittämään ostoksia. Esim. Anttilasta tuli tällainen kuponki.

Pystytkö keräämään pulloja? Niillä saat muutaman euron kasaan. Itse ostin tytölleni Kappahlista tosi nätin kaulakorun, maksoi muistaakseni neljä euroa.

Olisiko ideaa antaa tytölle lahjaksi joku lupaus? Vaikka lupaus tyttöjen illasta tai muusta yhteisestä ajasta?

Ja hyvä kun ruuat on teillä reilassa! Panosta niihin ja rentoudu - joulusta tulee varmasti kiva, kun tunnelma on rento ja läheinen. Käy tosiaan lainaamassa kirjastosta kivaa luettavaa, sieltä saa DVD-levyjäkin. Kynttilät palamaan, hyvää ruokaa, lötköilyä ja pötköilyä yhdessä ja rennossa tunnelmassa.

Ihanaa joulua kaikille!
 
"reino"
Höpsis! Tuossahan on hyiä lahjoja ja monta! En jaksa ymmärtää niitä, jotka ajattelee, että lahja pitää olla kallis ja esim. 100€/lapsi. Ei olla köyhiä ja lapsille lahjat varmasti tärkeintä joulussa mutta ei meillä lasketa montako sai, itse ostetaan vaan pari kolme per nokka. Jotain parempaa mitä toivoneet, suklaata ja jotain pienempää, kummit ja mummot jotain..
Ja meillä on vaaleanpunaiset reinot yksi tärkeä lahjatoive tytöllä, itsekin käytän!!!
 
"puhku"
Minustakin nuo lahjat oli hyviä ja riittävät. Monilla varmasti vanhemmat ostaa juurikin tuon verran, mutta kun tulee lahjoja isovanhemmilta, kummeiltä ym. niin määrä nouseekin jo.
 
mama the strange
Ihan hyvät lahjat on.

Itse olen ostanut 5-vuotiaalle kaksi lahjaa. Kumpikin oni sellainen, jota lapsi on todella toivonut ja molemman löytyivät syksyn aikana ale-korista ja maksoivat yhteensä alle 25 euroa.

Voi olla, että vaatelahjaa vielä katselen tai jotain legojuttua.

Meillä kyllä sukulaisilta tulee jonkun verran lahjoja, joten poika saa varmaan yli kymmenen pakettia.

Mä oon jo monta vuotta ostellut lahjoja ympäri vuoden. Tänä vuonna aloitin lahjojen oston heinäkuussa...
 
Phuuh
Olen itse huomannut, että esim. Huuto.netissä on usein aivan uudenveroisia lasten- ja nuortenkirjoja melko halvalla, joihinkin sisältyy postimaksukin. Katso sieltä!

Kirjalahja on minusta aina paikallaan. Siihen voi palata, ja siitä saa herkkujen rinnalle tekemistä hiljaisille joulunpyhille!
 
[QUOTE="ABC";25078160]Meillä ei ole rahasta pulaa, mutta meillä eivät lapset saa edes tuota määrää lahjoja. Vihaan kaikkea "krääsää". Pari lahjaa per lapsi on ihan ok määrä. Miksi joulu on mennyt pelkäksi kulutushysteriaksi?[/QUOTE]

Komppaan tata, en todellakaan halua opettaa lapsilleni etta joulu tarkoittaa isoa kasaa muovista roinaa aaton paatteeksi. Isovanhemmat ostavat jotain, meilta lapset saavat 1-2 lahjaa kumpikin.
 
boho
ei todellakaan ole köyhä lahja, ja turhaan tuollaista edes mietit. itse lapsena elin suht köyhissä olosuhteissa ja tiedostin sen kokoajan, joululahjoissa oli lähinnä tärkeintä se että ne olivat ennalta-arvaamattomia ja kauniissa kääreissä, vaikka tiesin ettei siellä mitään arvokasta olisikaan.
Lapsi kyllä sopeutuu vallitseviin olosuhteisiin, eikä näin ollen opi mankumaan kokoajan jotain. Itse olen näin jälkeenpäin aika tyytyväinen että perheelläni oli tiukkaa, olen oppinut elämäänä realistisesti ja vaatimattomasti.
 
aivan
ei todellakaan ole köyhä lahja, ja turhaan tuollaista edes mietit. itse lapsena elin suht köyhissä olosuhteissa ja tiedostin sen kokoajan, joululahjoissa oli lähinnä tärkeintä se että ne olivat ennalta-arvaamattomia ja kauniissa kääreissä, vaikka tiesin ettei siellä mitään arvokasta olisikaan.
Lapsi kyllä sopeutuu vallitseviin olosuhteisiin, eikä näin ollen opi mankumaan kokoajan jotain. Itse olen näin jälkeenpäin aika tyytyväinen että perheelläni oli tiukkaa, olen oppinut elämäänä realistisesti ja vaatimattomasti.
Itse muistan valokuvan jossa olen 10v. Sain lahjaksi kylpytakin, kirjan ja toppakengät. Silti on muikea hymy päällä ja ei ole huonoa muistikuvaa jäänyt. Parasta oli kun perhe sai yhteisenä lahjana pelin jota sitten pelattiin joululoma. Me oltiin köyhiä, mutta koskaan en ole meitä köyhiksi ajatellut ennenkuin nyt aikuisena, kun on noita omia lapsia ja joutuu miettiin mitä heille tarjoaa.
 
"vieras"
Hyvät lahjat. Jos haluaa vielä täydennystä, niin kirppiksiltä/kierrätyksestä/antikvariaatista saa tosi edullisesti kirjoja, siis alle eurollakin kappale. Itse ainakin tykkäsin tuon ikäisenä lukea heppakirjoja ja muita tyttökirjoja.

Myös kiva suihkusaippua ja suihkutettava hiustenhoitoaine ja vaikka paketti kivoja pompuloita on mukava lahja, ja näitä täytyy kuitenkin ostaa.
 
boho
Itse muistan valokuvan jossa olen 10v. Sain lahjaksi kylpytakin, kirjan ja toppakengät. Silti on muikea hymy päällä ja ei ole huonoa muistikuvaa jäänyt. Parasta oli kun perhe sai yhteisenä lahjana pelin jota sitten pelattiin joululoma. Me oltiin köyhiä, mutta koskaan en ole meitä köyhiksi ajatellut ennenkuin nyt aikuisena, kun on noita omia lapsia ja joutuu miettiin mitä heille tarjoaa.
niin, tota juuri tarkoitin. Vaikka olisimmekin varakkaita niin ehken sittenkään antaisi lapsille paljoa enempää kun mitä tarvitsevat, itselläni on ainakin elämä ollut helpompaa "köyhän perheen opeilla" näin aikuisena. Lapselle on tärkeintä rakastava perhe, ei eurot. Ja joululahjoissa todellakin on tärkeintä se pakettien avaaminen eikä sisältö, ei varmaan kaikille mutta omasta lapsuudestani muistan niin. :)
 

Yhteistyössä