Onko vähän epäreilua...

  • Viestiketjun aloittaja Geri_H85
  • Ensimmäinen viesti
Geri_H85
Nyt kyllä harmittaa kun on semmonen tilanne, että aina välillä on meillä kotona sovittu, että mies saa mennä omiin menoihin ja sitten minä vastavuoroisesti. No nyt oli sitten sovittu, että mies menee keväällä useempana viikonloppuna kattomaan lätkää kaverin luo tai sitten ihan paikan päälle. Ei siin mitään...

Mutta oli kans sovittu, että ensi viikonloppuna mä saan mennä laivalla tyttöjen reissulle ja sitten Pääsiäisenä kaverin luo Tampereelle koko viikonlopuksi. Mut nyt on silleen että mulla on ihan rahat loppu ja en mä sitten voi mennä. Harmittaa ihan hitosti ja ukko ei voi lainata, koska "ei oo rahoissaan". Mua harmittaa että kyllä sillä rahaa ois, mutta ei voi sitten antaa vaan aatellut sitten ite tuhlata kaljaan ja lätkään...

Uuh mua ottaa päähän niin paljon ku tiedän että seuraava tilaisuus tulee vasta kesällä ja tää on niin tylsää muutenkin tää hemputin kevät. Tekis mieli ottaa joku pikavippi tai tms. mutta ukko sanoo, että "semmosta et todellakaan ota". Aika epäreiluu sanoo noin kun ei voi ite lainata. Tiiän kyl että oon sille vähän muutenkin velkaa, mutta mun mielestä se ei oo ihme koska ukko sai vuodenvaihteessa palkankorotuksen mutta minä en...

Miten mä saisin ukon lainaamaan mulle vai otanko salaa pikavipin. Kavereilla ei oo lainata koska ne on vielä persaukisempia kuin mä mutta menee silti koska ne tekee vaan niin ja pistää sit ukon maksamaaan laskuja tms.
 
Opiskeleva yh
Mä haluaisin myös laivalle lapsen kanssa, mutta näin opiskelevan yh:na ei ole varaa. Hirveen epäreiluu!! Kuka mulle maksaisi tuon matkan!?

Hei haloo. Jos ei ole rahaa reissuun, niin sitten ei ole ja tyydytään olemaan kotona.
 
"..."
Hanki rikkaampi mies tai parempipalkkainen työ.

Toisaalta ymmärrän ajatuksesi, sillä onhan se peistä, että toisella on varaa rellestää KAKSI viikonloppua, sinulla ei yhtään. Eli reilua olisi, jos molemmat pääsisivät yhtenä viikonloppuna.
 
"ap"
Mä haluaisin myös laivalle lapsen kanssa, mutta näin opiskelevan yh:na ei ole varaa. Hirveen epäreiluu!! Kuka mulle maksaisi tuon matkan!?

Hei haloo. Jos ei ole rahaa reissuun, niin sitten ei ole ja tyydytään olemaan kotona.
No mutkun nyt sattuu olee niin että mulla olis periaatteessa 2 reissua vaan ja miehellä kolme. Ni voishan se lainata mulle yhden oman reissun rahat niin se riittäis mulle kyllä. Ja mies sai tosiaan palaknkorotusta niin että saa 200 euroo enempi kuussa kuin ennen, että luulis että puolet siitä vois lainata.

Ja ärsyttää tommoset rikkaitten vittuilut. Jos on itellä rahaa nii ei sitä tartte tulla tavallisille vittuilemaan. Ja se että tietty ois pitäny säästää mutta joskus tulee yllättäviä menoja niinkuin nyt oli tullut autoremppaa sun muuta. Lisäksi yleensä ukko täyttänyt auton bensat mutta jouduin pari kertaa itekkin laittamaan vähän bensaa... ja monta muuta tommosta.
 
Opiskeleva yh
[QUOTE="ap";28190361]No mutkun nyt sattuu olee niin että mulla olis periaatteessa 2 reissua vaan ja miehellä kolme. Ni voishan se lainata mulle yhden oman reissun rahat niin se riittäis mulle kyllä. Ja mies sai tosiaan palaknkorotusta niin että saa 200 euroo enempi kuussa kuin ennen, että luulis että puolet siitä vois lainata.

Ja ärsyttää tommoset rikkaitten vittuilut. Jos on itellä rahaa nii ei sitä tartte tulla tavallisille vittuilemaan. Ja se että tietty ois pitäny säästää mutta joskus tulee yllättäviä menoja niinkuin nyt oli tullut autoremppaa sun muuta. Lisäksi yleensä ukko täyttänyt auton bensat mutta jouduin pari kertaa itekkin laittamaan vähän bensaa... ja monta muuta tommosta.[/QUOTE]

Mulla ei tule olemaan varaa mihinkään reissuun ainakaan tämän vuoden puolella. Vähänkö epäreilua. Mistä mä lainaan rahat? Vai olisiko vain niin, että pitää tyytyä kohtaloonsa ja odottaa että on varaa lähteä reissuun.
 
[QUOTE="ap";28190414]Sitä määkin. Yhteiset tulot ja yhteiset menot mun mielestä. Kun kumminkin tienataan se sama.[/QUOTE]

Miten sulla sitten on niin paljon vähempi rahaa jos kerran saman tienaatte? Jos mies ei tuhlaa niitä omia rahojaan muuhun ja jää sitten rahaa noihin viikonloppuihin?
 
Meillä mies kokopäivätöissä, minä hoitovapaalla lasten kanssa ja teen viikonloppuisin keikkaa 3-4 vuoroa kuussa. Mies maksaa lainanlyhennyksen ja mä vastikkeen ja kaikki rahat sen jlkeen kummankin tililtä siirretään yhteiselle tilille, johon molemmilla on kortit. Ennen oli omat tilit ja sit se oli aina sitä, että kuka maksaa ruokakaupassa ja paljonko sun tilillä on rahaa, voisitko maksaa tällä kertaa jne. Nyt on niin helppoa, kun ei ole mitään väliä kuka maksaa mitäkin. Mieskin on nykyään sitä mieltä, vaikka yhteiselon alkuaikoina halusi oman tilin pitääkin. Toki silloinkin rahat oli yhteisiä.
Mun olis tosi vaikea kuvitella jakavani arkea ihmisen kanssa, joka haluais täysin omat rahat molemmille. Nytkin olen kotona hoitamassa meidän yhteisiä lapsia yhteisellä päätöksellä, niin oishan se outoa, että mä en sais käyttää miehen rahoja.
 
Tuntuisi todella oudolta, jos pitäisi ajatella lainaavansa omalta mieheltään. Epäilen, että vastaavassa tilanteessa katsottaisiin, antaako perheen rahavarat myötä minunkin mennä, kun kerran mieskin mennyt ja sitten lähtisin reissuun.
 
"nuuh"
Miks sä haluat persaukisena lähteä persaukisten kavereiden kanssa laivalle tai vielä pahempaa persaukisena Tampereelle? Vai onko syynä siis niiqu tsi aikuismainen käytös: jos sääkin niin gyllä määki?
 

Yhteistyössä