Onko väärin kieltäytyä seksistä?

Olen ollut mieheni kanssa naimisissa vain reilun kuukauden ja olen raskausviikolla 29. Seksi ei enää kiinnosta/en jaksa kun vatsa rupeaa olemaan edessä muissakin asioissa. Mieheni vakuuttaa että ettei ole vihainen kun en pysty häntä tyydyttämään niin usein kuin haluaisi mutta nään hänen käytöksestä että hän ottaa itseensä minun kieltäymiseni. Pitäisikö minun suuseksillä korvata pois-jäänyt seksi vaikka ei huvita ollenkaan? miten saan hänet uskomaan että vika ei ole hänessä ja minä en yritä loukata häntä kieltäytymällä?

enkeli prinsessa
Ei todellakaan ole väärin kieltäytyä seksistä!!!
Koita ssada miehesi uskomaan, että sinua ei nyt vaan innosta seksi ja että se ei johdu hänestä...Sinun ei tarvitse ryhtyä mihinkään mihin et itse tahdo ja koita saada myös miehesi uskomaan se. Niin miäkin tein raskaus aikanani, että kerroin miehelleni miltä tuntuu ja miksi seksi ei aina innosta. On myös muunlaista hellyyttä.
Onnellista Odotusta sinulle!!! :flower:

hi-5
Kannattaa kertoa miehellesi suoraan tunteistasi. Minultakin hävisivät halut raskauden aikana, taisi olla ihan homonaalista hommaa. Lisäksi väsytti mahottomasti... He halut kyllä palaavat ja voithan sinä tyydyttää miestäsi muutenkin! Ja se kainalossa oleminenkin on tärkeä molemmille.

Ei ole väärin! Ja raskaus voi olla aika hyvä "tekosyy". (koska se on vain väliaikaista)

Mutta parisuhde voi silti joutua kovalle koitukselle. En syyttäisi miestäsi, jos sinut jättää...

\
Alkuperäinen kirjoittaja 14.09.2005 klo 09:48 Juba kirjoitti:
Ei ole väärin! Ja raskaus voi olla aika hyvä "tekosyy". (koska se on vain väliaikaista)

Mutta parisuhde voi silti joutua kovalle koitukselle. En syyttäisi miestäsi, jos sinut jättää...
Et ole terve!

Nipsu2
\

kalaa jos joudut tollaiseesa pelossa elämään. kyllä se rakkaus kestää vaikka ei seksi maistuisi,kunhan muistaa jutella kumppanilleen mistä johuu ja että itseäänkin harmittaa kun ei halua.

Kiitos teille jotka vastasitte jotain järkevää. Jotkut vastaukset vähän ihmetyttivät. Onneksi tiedän ettei mieheni jätä minua seksin takia, kyse oli enemmän siitä miten me molemmat olisimme onnellisia tämän loppuraskaudenkin ajan. Kiitos!

Quality
\

:D Niin varmaan jotkut käyttävätkin raskautta tekosyynä kieltäytymiseensä. Olen kuullut myös sellasia juttuja, että raskaana ollessaan jotkut pompottelevat miehiään oikein luvan kanssa kun nyt kerran raskaana ollaan ja oppaissa sanotaan, että mieliala voi vaihdella jne... Voi miesparkoja!

hihii
Mikä estää ottamasta vaikka poskeen vaikkei itseä nyt niin kamalasti huvittaisikaan? Eihän siihen mene,kun homman osaa,kuin pari minuuttia. Tyydytetty mies=hyvä mies. Vaikka hän sanoisi ettei haittaa,niin kyllähän hänellä tekee mieli kuten ennenkin. Hän ymmärtää sinua joten ymmärrä sinäkin häntä...

näinhän se
\
Alkuperäinen kirjoittaja 14.09.2005 klo 19:46 hihii kirjoitti:
Mikä estää ottamasta vaikka poskeen vaikkei itseä nyt niin kamalasti huvittaisikaan? Eihän siihen mene,kun homman osaa,kuin pari minuuttia. Tyydytetty mies=hyvä mies. Vaikka hän sanoisi ettei haittaa,niin kyllähän hänellä tekee mieli kuten ennenkin. Hän ymmärtää sinua joten ymmärrä sinäkin häntä...
tätä mieltä minäkin! =) tai voithan sanoa miehelles, jos sulla ei huvita, et kunnon runk.ku on parempi kuin huono nain.ti. :kieh:

Paha äitipuoli
Hei. Mielestäni ei ole oikein kieltäytyä. Ymmärrän kyllä haluttomuuden ja väsymyksen, mutta mielestäni parisuhteessa pitäisi toisesta pitää huolta myös silloin kun itseä ei ehkä haluta.
Itse olen aikanaan ollut se puutteessa oleva osapuoli ja voin vakuuttaa että itsetuntokin meni silloin nollalukemiin. Ajattele asiaa siltä kannalta, että koska rakastat miestäsi, haluat antaa hänelle hellyyttä ja seksiä.. ehkä vähän harvemmin kuin normaalisti ;)
toivottavasti löydätte ratkaisun

ihminen
ei kai kukaan tosissaan väitä, että pitää harrastaa seksiä vaikka ei haluaiskaan. se on kai pikkasen eri juttu kun että pitää imuroida vaikka ei huvitakaan. ei rakastava kumppani nauti siitä että toinen tekee "hommia" vastoin tahtoaan. miehilläkin on aivot ja tunteet, eikä ne aina asu siellä sukupusseissa. rakkaus ei siis ole pussien tyhjennystä.

\

Jep, jep. Kyllä täytyy sanoa, että on väärän miehen kanssa, jos seksin puutteen takia vaimonsa jättää... Joissain parisuhteessa miehiä ei kiinnosta seksi naisen raskauden aikana ja tuskin sen takia on kovin moni nainen lähtenyt kävelemään. Onhan miehillä kaksi tervettä kättä(tai ainakin useimmilla) ja naisilla sormet.

Nipsu2
\
Alkuperäinen kirjoittaja 15.09.2005 klo 10:03 ihminen kirjoitti:
ei kai kukaan tosissaan väitä, että pitää harrastaa seksiä vaikka ei haluaiskaan. se on kai pikkasen eri juttu kun että pitää imuroida vaikka ei huvitakaan. ei rakastava kumppani nauti siitä että toinen tekee "hommia" vastoin tahtoaan. miehilläkin on aivot ja tunteet, eikä ne aina asu siellä sukupusseissa. rakkaus ei siis ole pussien tyhjennystä.
just samaa mieltä. eihän se mieskään siitä seksistä nauti jos et ite oo aidosti mukana.

Siis voiko joku oikeasti ajatella että on velvollinen seksiin koska on parisuhteessa?? Vaikka toista rakastaa eihän se tarkoita että kehomme on toisen omaisuutta!!! Ihmettelen kyllä minkälaisten miesten kanssa nämä jotka vastasivat noin kummallisia ovat...

Paha äitipuoli
Minä olen oikeasti sitä mieltä, että seksi kuuluu parisuhteeseen, jos jompikumpi sitä haluaa! Mielestäni on törkeää sanoa toiselle (jatkuvasti, usein, aina, toistuvasti), että eipa haluta, vedä vaikka käteen. TOTTAKAI on tilanteita ja aikoja jolloin tahti harvenee ja se mielestäni pitää myös toisen osapuolen (miehen tai naisen) hyväksyä. Mutta jatkuva, esim useita kuukausia kestävä kieltäytyminen on mielestäni kiusantekoa pahimmillaan, ja todellakin syö sen puutteessa olevan osapuolen (miehen tai naisen) itsetuntoa pahasti. Sitäpaitsi seksi ei välttämättä ole aina penetraatiota, vaan asian voi hoitaa myös käsin tai muuten.

Alkuperäinen kysyjä, kokeile kerran seuraavaa. Pyydä miehesi makkariin, ota käteesi liukuvoidetta, hierontaöljyä tai vastaavaa ja hyväile miehellesi orgasmi. Takaan, että lopputuloksena on tyytyväinen mies ;)
Tämän jaksaa kuka tahansa väsyneenäkin, vai kuinka?

Eeva1980
Mielestäni toisinaan voi olla ihan ok kieltäytyä, mutta varmasti miehestäsi tuntuu todella pahalle saada jatkuvasti pakkeja. Ja vaikka toinen kuinka yrittäisi ymmärtää niin kyllä sitä alkaa etsimään itsestään vikoja.

Mun mielipide on, että riippuen siitä, mihin tahtiin on totuttu, pitäisi yrittää jonkinlainen säännöllisyys säilyttää (niin kliiniseltä kuin kuulostaakin). Välillä, vaikkei itseä kauheasti huvittaisi, voi hoidella toisen? Minusta ainakin on ihanaa, kun toinen nauttii ja siinä itsekin helposti pääsee fiilikseen mukaan=)

Eli vastaus: On väärin kieltäytyä jatkuvasti ja näin ollen nöyryyttää toista, joka kokoaa itsensä kerta kerran jälkeen ja yrittää houkutella sua seksin saloihin...

halssi
\
Alkuperäinen kirjoittaja 16.09.2005 klo 10:38 Eeva1980 kirjoitti:
Mielestäni toisinaan voi olla ihan ok kieltäytyä, mutta varmasti miehestäsi tuntuu todella pahalle saada jatkuvasti pakkeja. Ja vaikka toinen kuinka yrittäisi ymmärtää niin kyllä sitä alkaa etsimään itsestään vikoja.

Mun mielipide on, että riippuen siitä, mihin tahtiin on totuttu, pitäisi yrittää jonkinlainen säännöllisyys säilyttää (niin kliiniseltä kuin kuulostaakin). Välillä, vaikkei itseä kauheasti huvittaisi, voi hoidella toisen? Minusta ainakin on ihanaa, kun toinen nauttii ja siinä itsekin helposti pääsee fiilikseen mukaan=)

Eli vastaus: On väärin kieltäytyä jatkuvasti ja näin ollen nöyryyttää toista, joka kokoaa itsensä kerta kerran jälkeen ja yrittää houkutella sua seksin saloihin...
Tässä peesaan. Ihan ymmärrettävää että ei aina huvita mutta mikään ei ole niin masentavaa kuin saada sormilleen kerta toisensa jälkeen. Ja vaikka nyt ei ihan hirveästi itseään huvittaisikaan, tuskin se kamalaa on etenkinkun toisen tekee onnelliseksi.

Minä joka tätä alunperin kysyin olen myös sitä mieltä että kuukausien kieltäytyminen pahoittaa toisen mielen mutta tarkoitin että nykyään en jaksa kuin kerran viikossa...eli ei kai tuo paha määrä ole ottaen huomioon tilanteen? jotkut sanovat että raskaana ollessaan tunsivat itsensä naisellisiksi ja seksuaalisemmiksi kuin aikasemmin mutta minusta tuntuu päinvastaiselta... :/

On mielestäni aivan mielettömän hienoa, että miehesi pitää sinua seksikkäänä ja kauniina, kun massu kasvaa. Kaikilla ei ole näin. Ajattele siis asian positiivista puolta ja nauti siitä. Kerta viikossa on varmsti aivan riittävää kun sitten lisäksi vain nautitte toistenne läheisyydestä muuten. Miehesikin on varmasti tyytyväinen kun puhut hänelle suoraan kieltäytymisesi syistä.
Onnea loppuraskauteen! ;)

Nelthilta
\
Alkuperäinen kirjoittaja 16.09.2005 klo 15:08 veera kirjoitti:
Minä joka tätä alunperin kysyin olen myös sitä mieltä että kuukausien kieltäytyminen pahoittaa toisen mielen mutta tarkoitin että nykyään en jaksa kuin kerran viikossa...eli ei kai tuo paha määrä ole ottaen huomioon tilanteen?
No voi hyvänen aika sentään. Kerran viikossa? Ja vielä kyselet, onko tuo liian harvoin. Tuohan on ihan normaali tahti, vaikkei edes olisi raskaana!

Elzu
Heh, meillä ei olla vuosikausiin ees jaksettu touhuilla kuin sen kerran viikossa =)

Ja kyllä minä viikollakin saatan "armahtaa" miehen kovat himot joko suulla tai kädellä ;)

Yhteistyössä