Onko väärin kieltää tulevaa isää osallistumasta synnytykseen?

  • Viestiketjun aloittaja rv34
  • Ensimmäinen viesti
"vieras"
[QUOTE="vieras";29059054]Ei ole väärin kieltää isää tulemasta synnytykseen, vaikka hän olisi aivan ihana mies, tukenut koko raskauden ajan jne. Se on naisen synnytys eikä isää kuulu huomioida mitenkään.[/QUOTE]

Jos naiselle on helpompaa synnyttää ilman miestä, on naisella oikeus siihen. Synnytys on sen verran intiimi ja henkilökohtainen tapahtuma, johon naisen ei ole pakko ottaa ketään mukaan. Tietysti olisi hyvä antaa kätilön auttaa, mutta sitäkään ei taida olla pakko ottaa. Tietysti luulisi, että pariskunnalla on sen verran läheiset välit, ettei naista hävetä tai tunnu oudolta oman miehensä läsnöolo synnytyksessä. AP:n tapauksessa ymmärrän täysin, jos ei siltä tunnu. Lapsen kannalta parempi niin, että äidillä on hyvä ja rento olo synnytyksessä, että kaikki sujuu hyvin.
 
pirkkoliissa
Noh, moni minut tuomitsee tästä, mutta mulla kävi niin, että synnytystä käynnisteltiin monta päivää ja sitten kun se käynnistyi, en kertonut miehelle mitään, vaan synnytin yksin koska halusin niin. tein myös yksin päätöksen pitää "kierukkavauva", jonka mies olisi halunnut tappaa.raskausaika meni tosi huonosti miehen kanssa, eron partaalla, olisin lähtenyt jos olisin jaksanut. ei mies sannut mitään vaikka en sitä pyytänytkään mukaan, tuskin siis haittasi. yksi syy siihen miksi halusin synnyttää yksin, oli myös se, että mies oli reissutyössä eikä halunnut pyytää vapaata siksi aikaa kun olin käynnistyksissä, jotta voisi katsoa meidän kahta vanhempaa lasta.olin myös valmistautunut synnyttämään yksin koska mies paljon poissa. minkäänlaista tukea ei siis tullut koko raskauden aikana, joten en halunnut sitä siihen lässyttämään mitään.
 

Yhteistyössä