onko väärin vauvaa kohtaan?

• Viestiketjun aloittaja Viestiketjun aloittaja harmaana tällä kertaa
  • Ensimmäinen viesti Ensimmäinen viesti
H

harmaana tällä kertaa

Vieras
naapurissa asuu n50v pariskunta, heidän tyttärensä käy miehensä ja vauvansa kanssa joka ilta sielä kylässä.
lähtevät aikasintaan puolenyön aikaan pois sieltä, ja niillä on tuommonen valtava jenkki auto josta kuuluu tosi isot äänet..
onko teijän mielestä väärin vauvan rytmiä kohtaan tämä yöllinen meneminen?

mun mielestä jos tätä ei tapahtuis joka päivä niin ois ok, mutta ku se on jokapäivästä :(

(vauva n. 4kk

Jokainen perhe luo itselleen sopivimman rytmin, ja se saa ihan vapaasti poiketa naapureiden rytmistä.

Joten ei ole minusta yhtään väärin vauvaa kohtaan.

Jos jokin asia minua ärsyttää, niin se on se, kun ventovieraat yrittää ikäänkuin määrätä minkä rytmin mukaan kukin saa elämäänsä elää.

Ei se ole varsinaisesti hyväksi, mutta ei se vauvan maailmaa kaadakaan. Eiköhän rytmiä aleta jossakin vaiheessa siirtää aikaisempaan suuntaan kuitenkin.

Jos siis vauva ylipäätänsä on hereillä yöllä? Voihan se olla, että laitetaan jo aikaisemmin nukkumaan ja nukkuu automatkankin.

Tiedän montakin tuonikäistä vauvaa, jotka kukkuvat vielä puoliltaöin hereillä. Ja tosiaan: säännölliseltä elämältähän tuo vaikuttaa, ehkä vähän erilaista kuin teillä tai meillä, mutta kukapa minä olen tuomitsemaan...

Mitä se kuuluu kenellekään muulle missä rytmissä perhe elää? Miksi esim. mun pitäisi laittaa lapset nukkumaan kahdeksalta ja herätä kuudelta kun en itse mitenkään luonnostani sellaiseen rytmiin taivu, eikä perheelle ole mitään haittaa siitä että muksut on vauvoina kukkuneet puoleen yöhön ja pidempäänkin. Ihan terveitä ja tervepäisiä nuo vaikuttavat olevan.

Ai että mua ärsyttää ihmiset jotka jaksaa päivitellä kaikkea tollasta, vielä jenkkiauto! OMG! Mäkin haluaisin ja salettiin vielä hankinkin, nyt meidän detroitilainen teräs on vain tollanen typerä tila-auto, mutta silti jenkki :o Mut joo, kyllä pitäisi vauvat huostaanottaa noin vastuuttomilta vanhemmilta jotka ei tee kuten suurin osa massasta tekee. Ja syy? Helpompi taipua päiväkodin rytmiin?

Alkuperäinen kirjoittaja voi niisk:
On sulla murheet,tiedätkö esim.nukkuuko jo esim.turvaistuimessa tms.Turhaa sitä täällä ruotii....

enhän mä oo sanonu että murehdin. ajattelin vain kysyä mitä mieltä te ootte. lähinnä siitä että se on päivittäistä. ap

no se on niiden perheen rytmi, ei kai ole olemassa mitään oikeaa ja väärää rytmiä, etenkään noin pienellä kun minnekään ei tarvii aamulla lähteä.
ja tosta kyläilystä, tuskin siitäkään haittaa on jos kerran useasti käyvät, niin paikka on tuttu ja ihmiset tuttuja, vähänkuin toinen koti.
tälläinen rytmi ja kyläily on ihan normaalia etelä euroopan maissa, joiss vauva ja lapset illastavat vanhempien ja suvun kanssa ja nukahtavat kun väsyttää.

Meillä lapset on yleisesti ottaen aina pieninä valvoneet myöhään ja vastaavasti heränneet myöhään. Rytmin muutos aikaisempaan nukkumaanmenoon ja varhaisempaan heräämiseen on sujunut tarvittaessa vaivattomasti; tavallista aikaisemmin aamulla herätetty lapsi on mennyt myös päiväunille tavallista aiemmin, joka on sit johtanut siihen että on mennyt myös yöunille aiemmin. Toiseen suuntaan rytmin muuttaminen onkin sitten vaikeampaa kun lasta ei voi määrätä nukkumaan myöhempään.

Just tänään ajattelin, miten ekan lapsen kanssa näin kauheasti vaivaa "oikean rytmin" noudattamisessa. Hohhoijjaa miten turhaa stressiä. Tämän kuopuksen kanssa en osaa edes sanoa, millainen rytmi hänellä on, vaan syötän kun vauva on nälkäinen ja pistän väsyneen vauvan nukkumaan.

ihmisillä on vissiin aika tylsä elämä kun keretään kyttämään mihin aikaan naapuri käy ulkona lapsen kanssa sun muuta?

suosittelen harrastuksen hankkimista. esim. kutominen sopii oivasti kyttäämiseen taipuvaisille kyylämummoille.

Alkuperäinen kirjoittaja m:
mitä ihmettä muiden rytmit sulle kuuluu?

eihän ne mulle kuulukkaan, olen vaan miettinyt pitempään että mahtaako vauvaan jotenki vaikuttaa.

vastaan samalla nikille: m ...sillä liittyy jenkkiauto tähän että herääkö vauva siihen.

Alkuperäinen kirjoittaja dechs:
ihmisillä on vissiin aika tylsä elämä kun keretään kyttämään mihin aikaan naapuri käy ulkona lapsen kanssa sun muuta?

suosittelen harrastuksen hankkimista. esim. kutominen sopii oivasti kyttäämiseen taipuvaisille kyylämummoille.

satunki tässä just kutoon tilkkupeittoa, :D.. ja lueppa uuestaan mistä oli kyse, ei ollu naapurin vauvasta eikä ulkoilusta!!

Yhteistyössä